beantwoord

logica prijzen Spoordeelwinkel

  • 14 April 2024
  • 16 reacties
  • 230 Bekeken

Reputatie 6

Sinds enige tijd mag je met een kaartje van de Spoordeelwinkel net als ‘s ochtends ,  ‘s middags alleen buiten de spits reizen. Je mag ook niet je reis beginnen voor de spits en dan afmaken in de spits. Op zich begrijpelijk, maar de tijd om te reizen op een dag wordt wel heel beperkt. Voor 0630 ergens arriveren is geen doen dus je kunt pas na 0900 op pad. Met een beetje pech heb je als eerste trein eentje die om 09.25 pas vertrekt (bv van Dronten naar Lelystad) dus dan ben je pas eind van de ochtend op je bestemming. Voor 1600 weer thuis zijn kan ook niet dus je kunt pas weer na 1830 reizen. Ik ben wel benieuwd of deze kaartjes nu een beetje verkopen doordeweeks (weekend is natuurlijk ander verhaal). Want de prijzen zijn best fors. Ook snap ik de logica niet helemaal. Dagje Den `Bosch is nu bv € 40, maar Eindhoven (wat een stukje verder is voor iedereen boven de lijn Utrecht/Zwolle is € 36. Groningen is maar liefst €46. Wie o wie weet hier iets meer over te vertellen?

icon

Beste antwoord door Daniël NS 14 April 2024, 17:05

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 6

Exacte nummers kan ik je helaas niet geven, maar ik kan je wel verzekeren dat deze acties ook buiten het weekend om degelijk veel gebruikt worden. De logica achter de kosten kan ik helaas niet verduidelijken, dit is namelijk vrij lastig aangezien NS niet de enige partij hierin is. We werken namelijk met een derde partij samen om deze uitjes aan te bieden!

Reputatie 6

Dank voor je snelle reactie Daniel! Het gaat me niet om exacte cijfers hoor. Van partners snap ik als het bv de Keukenhof is, maar dit zijn dagjes uit naar een stad met een drankje of snack van `kiosk. Daarom is het zo gek dat Eindhoven goedkoper is dan `den `Bosch bv. 

Dank voor je snelle reactie Daniel! Het gaat me niet om exacte cijfers hoor. Van partners snap ik als het bv de Keukenhof is, maar dit zijn dagjes uit naar een stad met een drankje of snack van `kiosk. Daarom is het zo gek dat Eindhoven goedkoper is dan `den `Bosch bv. 

Ik heb eens even gekeken en ik vermoed dat de prijs afhangt van de populariteit van de bestemming.

Reputatie 7
Badge

Dat vermoeden heb ik ook.

 

Reputatie 6

Dat zou idd ook kunnen, het triggert me op de een of andere manier wel :) 

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt me logisch dat NS minder korting geeft op de treinreis als de bestemming populair is. De treinreis is vaak al een substantieel deel van de aanbieding en de prijzen van dat onderdeel van de aanbieding kan NS zelf bepalen.

Reputatie 3

Ik denk dat de meeste mensen doordeweeks na 09:00 op pad gaan en na 18:30 beginnen aan de terugreis.

 

Mocht u een stedentrip in het weekend willen maken, dan raad ik het abonoment weekend vrij aan. Voor €34,95 p.m (nu tijdelijk €26,21 p.m eerste 2 maanden) reist u een maand lang in het weekend (meestal 4 weekenden).

Na 1 maand dagelijks opzegbaar.

Reputatie 6

Het lijkt me logisch dat NS minder korting geeft op de treinreis als de bestemming populair is. De treinreis is vaak al een substantieel deel van de aanbieding en de prijzen van dat onderdeel van de aanbieding kan NS zelf bepalen.

Maar ik heb het niet over de `Keukenhof of de Efteling, maar puur de dagjes uit naar een stad plus koffie/en of broodje. Dat verschil tussen steden vind ik opmerkelijk. En nogmaals, Eindhoven is verder weg dan Den Bosch maar `den `Bosch is duurder……dus dan neem je toch het kaartje naar Eindhoven en stap je eerder uit….er is geen logica in. Voor de meeste mensen is Amsterdam denk ik het populairst.

Reputatie 6

Ik denk dat de meeste mensen doordeweeks na 09:00 op pad gaan en na 18:30 beginnen aan de terugreis.

 

Mocht u een stedentrip in het weekend willen maken, dan raad ik het abonoment weekend vrij aan. Voor €34,95 p.m (nu tijdelijk €26,21 p.m eerste 2 maanden) reist u een maand lang in het weekend (meestal 4 weekenden).

Na 1 maand dagelijks opzegbaar.

Ik heb een weekend vrij hoor, dank voor de tip! Maar zoals gezegd voor door de week zijn de dagkaartjes niet zo aantrekkelijk tenzij je na 1830 terug wil waardoor je pas na 2130/2200 thuis bent afhankelijk van je bestemming. Vind ik te laat als ik de andere dag weer moet werken.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind die prijzen van de Spoordeelwinkel tegenwoordig ook best duur. Zou je met Dal Voordeel reizen dan betaal je maximaal €35,28. Dan heb je alleen geen koffie met gebak of broodje met sap of wat dan ook erbij, maar mag je wel inchecken nog net in de daluren en je reis afmaken in de spits. En maak je een kortere reis met minder TE dan het maximum dan is het minder. Voor mij zou Den Bosch dan €23,64 zijn en koop ik zelf wel ergens een broodje of zo. Daar komt dan wel het bedrag bij voor je Dal Voordeel als je die maand alleen die ene reis maakt. 

Reputatie 6

Ja verhoudinggewijs zijn de kaartjes voor alleen een stad en koffie of een broodje vrij duur. En de prijzen onlogisch…vandaardat ik dit topic opende :) 

 

Maar ik heb het niet over de `Keukenhof of de Efteling, maar puur de dagjes uit naar een stad plus koffie/en of broodje. Dat verschil tussen steden vind ik opmerkelijk. En nogmaals, Eindhoven is verder weg dan Den Bosch maar `den `Bosch is duurder……dus dan neem je toch het kaartje naar Eindhoven en stap je eerder uit….er is geen logica in. Voor de meeste mensen is Amsterdam denk ik het populairst.

Ik weet dan alleen niet of je met een kaartje naar Eindhoven in Den Bosch koffie en een broodje krijgt. Als NS slim is krijg je dat alleen op het station van je gekozen bestemming.

Badge +3

Sinds enige tijd mag je met een kaartje van de Spoordeelwinkel net als ‘s ochtends ,  ‘s middags alleen buiten de spits reizen. Je mag ook niet je reis beginnen voor de spits en dan afmaken in de spits. Op zich begrijpelijk, maar de tijd om te reizen op een dag wordt wel heel beperkt. Voor 0630 ergens arriveren is geen doen dus je kunt pas na 0900 op pad.

Dat klopt! E-tickets met korting hebben beperkende voorwaarden, en dat is niet nieuw.

Of die van de Spoordeelwinkel komen of Samenreis of Groepstickets zijn (of een Jongeren Dagkaart) doet er niet toe. In de spits mag je er simpelweg niet mee reizen!

Er is één uitzondering, het https://www.ns.nl/producten/onbeperkt-reizen/p/holland-travel-ticket voor €48 dat na 9:00 geldig is en geen middagspits kent.

Te koop online én bij kaartautomaten op het station.

Reputatie 7
Badge +3

Ja verhoudinggewijs zijn de kaartjes voor alleen een stad en koffie of een broodje vrij duur. En de prijzen onlogisch…vandaardat ik dit topic opende :) 

Ik kan me herinneren dat het juist andersom was. Dat we hier zeiden dat het krom was dat je met zo'n Spoordeelticket vaak goedkoper uit was dan met een Dal voordeel abonnement. Dat is nu dus niet meer zo. Nu loont het vaker om een abonnement te nemen, helemaal sinds de introductie van NS Flex waarmee je even een maandje een abonnement kan hebben waarbij dat daarvoor voor minstens een jaar was. 

Reputatie 6

dat NS meer stuurt op (flex) abonnementen zou idd een goede reden voor de prijsverhoging kunnen zijn. Deze kaartjes zijn dan wellicht aantrekkelijk voor mensen zonder abonnement. Ik blijf alleen de prijsverschillen tussen de verschillende steden vreemd vinden. 

Reputatie 6
Badge +2

In het begin noemen ze het treinticket een dagretour, maar in de voorwaarden en (het begin van) de bestelprocedure (waar niet gevraagd wordt naar het vertrekstation) lijkt het op een dalurendagkaart.

Reageer