beantwoord

Mag je van een ander station vertrekken met AH dagretour?

• 23 november 2019
  • 2 reacties
  • 114 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb 3 NS dagretour kaarten via Albert Heijn gekocht. Nu zou ik daarmee graag naar Zuid-Limburg willen om te gaan fietsen, en daarvoor naar Valkenburg willen gaan.

Echter kom ik aan het einde van de dag uit in Maastricht om daar de trein weer terug te nemen naar huis. Kan ik met een dagretourkaart geboekt voor Valkenburg in Maastricht weer instappen? Voor zover ik weet geeft de NS routeplanner aan dat ik voor Valkenburg sowieso via Maastricht zal moeten, dus ik stap voor "het systeem" in op een eerder station in de route.

Mijn logica van de koude grond zegt mij dat dit geen probleem moet zijn, aangezien ik van een gedeelte van het traject geen gebruik maar, maar er wel voor betaal. Aan de andere kant denk ik dat een OV-incheckpaal in Maastricht hem kan gaan trippen als ik incheck met een retour vanuit Valkenburg? Hoe zit dat?

Ben bang dat dit zo'n geval is dit een Computer-says-no gevalletje kan gaan worden, vandaar dat ik het hier navraag. ;)

icon

Beste antwoord door Robert B 23 november 2019, 20:01

Welkom bij de NS Community!

Dat is geen enkel probleem. Als je Valkenburg ingevuld heb mag je zelfs ook nog van/naar/via Heerlen.

Met een e-ticket kan je niet in/uitchecken, alleen alle poortjes in heel Nederland openen als je die toevallig tegenkomt.

Maastricht is sowieso geen probleem want daar hebben ze geen poortjes.

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Dat is geen enkel probleem. Als je Valkenburg ingevuld heb mag je zelfs ook nog van/naar/via Heerlen.

Met een e-ticket kan je niet in/uitchecken, alleen alle poortjes in heel Nederland openen als je die toevallig tegenkomt.

Maastricht is sowieso geen probleem want daar hebben ze geen poortjes.

Hallo MaarE, welkom op de NS Community. 

Klinkt als een leuk plan! Ik zie dat Robert B je een goed antwoord heeft gegeven :). Op de route uit- of instappen is inderdaad geen probleem. 

Reageer