beantwoord

Mee reis ticket

• 14 januari 2020
  • 2 reacties
  • 125 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb een flex dal abonnement 1ste klas op naam. Mijn dochter een anonieme OV kaart met voldoende saldo. Ik heb een  mee reis e ticket  eerste klas dal gekocht. Met korting. Op welke kaart laden we dit product of moet ik het uitprinten.

icon

Beste antwoord door Thom 14 januari 2020, 20:33

U kunt het uitprinten maar ook als pdf op uw mobiel zetten. Een e-ticket komt niet op een ov-chipkaart te staan.

Samenreiskorting wordt wel op de ov-chipkaart gezet, maar doorgaans is een meereiskaartje goedkoper. Bij samenreiskorting is het zo dat u de samenreiskorting vanaf het automaat op de kaart zet en dan incheckt met de hoofdreiziger.

Een meereiskaartje werkt dus anders dan Samenreiskorting. Daar zit de verwarring ook.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt het uitprinten maar ook als pdf op uw mobiel zetten. Een e-ticket komt niet op een ov-chipkaart te staan.

Samenreiskorting wordt wel op de ov-chipkaart gezet, maar doorgaans is een meereiskaartje goedkoper. Bij samenreiskorting is het zo dat u de samenreiskorting vanaf het automaat op de kaart zet en dan incheckt met de hoofdreiziger.

Een meereiskaartje werkt dus anders dan Samenreiskorting. Daar zit de verwarring ook.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als je een e-ticket 1e klas met Samenreiskorting gekocht hebt dan kan dat gewoon in de NS app geladen worden op elk willekeurig apparaat. Zelfde voor meereisretour.

Het staat immers op naam van de reiziger zelf, in dit geval uw dochter. Let op dat ze dan NIET met haar anonieme kaart door poortjes gaat, maar de code op het e-ticket gebruikt.

Als het om Samenreiskorting gaat had je dochter het ook bij een kaartautomaat op haar anonieme kaart kunnen laden, dan 1e klas kiezen en daarna inchcecken. Dan hadden jullie bij een incheck in de daluren gewoon in de spits door mogen reizen.

Reageer