beantwoord

meereisactielink op de nieuwsbrief doet t niet

• 14 augustus 2020
  • 26 reacties
  • 492 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik kreeg net jullie nieuwsbrief met daarin de actie om een gratis meerijder te kunnen meenemen. Die link doet t echter niet, ook niet in de webversie. 

icon

Beste antwoord door Mark NS 14 augustus 2020, 11:06

Hoi Ebs13, welkom op de NS Community. 

Bij een bepaalde batch verstuurde mails met deze actie blijkt de link inderdaad niet te werken. Het probleem is aangemeld en er wordt aan een oplossing gewerkt, maar ik heb nog geen oplostijd. Excuses voor het ongemak. 

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het beste kun je contact opnemen met de klantenservice. Dit kan telefonisch via Twitter Facebook of chat.

Hoi Ebs13, welkom op de NS Community. 

Bij een bepaalde batch verstuurde mails met deze actie blijkt de link inderdaad niet te werken. Het probleem is aangemeld en er wordt aan een oplossing gewerkt, maar ik heb nog geen oplostijd. Excuses voor het ongemak. 

Reputatie 7
Badge +3

De meereislink voor de meereisretour van €8,95 werkt wel?

Reputatie 7
Badge +3

In de mail die ik woensdag kreeg staat een link naar een meereisretour van €8.95 en die werkt wel ja.

In diezelfde mail zit ook een Kiosk korting 2=1 waarbij staat hoe te gebruiken “De kassamedewerker scant je barcode vanaf je mobiel. Houd je mail dus paraat wanneer je gebruik gaat maken van deze aanbieding.” Mag deze bon dan niet meer geprint worden? Zo nee, niet echt klant vriendelijk voor mensen zonder smartfoon. 

Reputatie 7
Badge +3

In de mail die ik woensdag kreeg staat een link naar een meereisretour van €8.95 en die werkt wel ja.

In diezelfde mail zit ook een Kiosk korting 2=1 waarbij staat hoe te gebruiken “De kassamedewerker scant je barcode vanaf je mobiel. Houd je mail dus paraat wanneer je gebruik gaat maken van deze aanbieding.” Mag deze bon dan niet meer geprint worden? Zo nee, niet echt klant vriendelijk voor mensen zonder smartfoon. 

Nog een super user die een meereisretour voor €8,95 heeft gekregen? Benieuwd of het gelinkt is aan reisgedrag of soort abonnement.

Reputatie 7
Badge +1

Bijzonder, want de mail die ik heb gekregen (30 min. geleden) bevat een link voor een gratis meereisretour en een KIOSK 2=1 deal. Ik heb al 3 maanden niet in een trein gezeten en heb in die periode enkel NS Flex zonder abonnement en een SRP. 

Mocht het @Ebs13 toch niet lukken om een code te bemachtigen of om op de link te klikken, dan wil ik best wel mijn code + link in een PB bericht aan hem/haar toesturen.

Edit: een stuk uit die betreffende e-mail.

In deze mail sturen we je graag tips voor wandelingen, stedentrips, en deze aanbiedingen: een gratis Meereisretour en de KIOSK deal 2=1. En als voorproefje op de allereerste digitale SPOOR die op 4 september verschijnt, twee exclusieve kortingsdeals: het Spoorwegmuseum en Madurodam.

Ben ik dan misschien toch zo ‘exclusief’? :joy:

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb NS Flex zonder abonnement en heb sinds september vorig jaar niet meer met de trein gereisd. Had tot juni vorig jaar Traject Vrij waarmee ik 5 dagen per week naar werk reisde. Daarna tot september Flex Dal Voordeel waarmee ik slechts 2 keer gereisd heb.

Badge +3

Ik kreeg de mail om 15:36 met daarin:

tips voor wandelingen, stedentrips, en deze aanbiedingen: een Meereisretour voor € 8,95 en de KIOSK deal 2=1. En als voorproefje op de allereerste digitale SPOOR die op 4 september verschijnt, twee exclusieve kortingsdeals: het Spoorwegmuseum en Madurodam.

Heb geen lopende abonnementen op dit moment, eerder deze week nog wel een Flex Dal Voordeel gestopt.

De mail begint trouwens met “De zon schijnt, de zomervakantie duurt nog even…” maar voor regio noord is de vakantie toch echt al voorbij na dit weekend.

Reputatie 7
Badge +3

Ik kreeg de mail om 15:36 met daarin:

tips voor wandelingen, stedentrips, en deze aanbiedingen: een Meereisretour voor € 8,95 en de KIOSK deal 2=1. En als voorproefje op de allereerste digitale SPOOR die op 4 september verschijnt, twee exclusieve kortingsdeals: het Spoorwegmuseum en Madurodam.

Heb geen lopende abonnementen op dit moment, eerder deze week nog wel een Flex Dal Voordeel gestopt.

De mail begint trouwens met “De zon schijnt, de zomervakantie duurt nog even…” maar voor regio noord is de vakantie toch echt al voorbij na dit weekend.

Weer een super user met meereisretour voor €8,95.

Mijn laatste reis met VDU was eind 2019 (keuzedag), volgende reis was op 15-3-20 gepland…. Mijn laatste reizen met dal voordeel (en 1e reis) waren begin januari 2020 (1 keuzedag en 1x korting). Mijn allerlaatste treinreizen waren 7 en 8 maart 2020 met 2 Spoordeelenkeltjes + laplace-lunch.

VDU+ Keuzedagen en dal voordeel+ Keuzedagen (nog) niet opgezegd.

Badge +3

Heb niet het idee dat een community-account ermee te maken heeft, maar eerder je abonnement. Dus bijv. voor reizigers met een kortingsabonnment (of Flex Basis) de meereisretour voor € 8,95 en reizigers met vrij reizen abonnementen het gratis meereisretour?

En voor @Momo, ik denk dat het ruim voldoende is voor Kiosk om dit uit te printen:

Neem aan dat de barcode niet uniek is, en zo wel dan veel plezier ermee voor de eerste persoon die deze gebruikt.

Reputatie 7
Badge +3

Ik was niet van plan er gebuik van te maken, maar het viel me gewoon op. Het leek mij ook al sterk dat je hem niet zou mogen printen, maar zoals NS de tekst heeft opgesteld zou het alleen met je mobiel kunnen.

Reputatie 7
Badge +3

Heb niet het idee dat een community-account ermee te maken heeft, maar eerder je abonnement. Dus bijv. voor reizigers met een kortingsabonnment (of Flex Basis) de meereisretour voor € 8,95 en reizigers met vrij reizen abonnementen het gratis meereisretour?

En voor @Momo, ik denk dat het ruim voldoende is voor Kiosk om dit uit te printen:

Neem aan dat de barcode niet uniek is, en zo wel dan veel plezier ermee voor de eerste persoon die deze gebruikt.

Barcode is hetzelfde.

Het zal zeker niet met community account te maken hebben. Ik denk inderdaad met reisgewoonten en/of abonnement.

Reputatie 1

Mag deze bon dan niet meer geprint worden? Zo nee, niet echt klant vriendelijk voor mensen zonder smartfoon. 

Wie heeft er anno 2020 geen smartphone..

Badge +3

Wie heeft er anno 2020 geen smartphone..

Haha, nou Momo dus, en haar printer is ook al stuk toch?

Reputatie 7
Badge +3

Ik bijvoorbeeld, zoals Robert al opmerkt. Maar er zijn best wel meer mensen zonder. 

Robert, printer was inderdaad stuk, maar vorig jaar nieuwe gekocht. Kon toen ook niet meer als het echt nodig was iets op werk printen. 

Badge +3

Ik heb sinds half maart NS Flex Dal Voordeel en ook een gratis meereisretour gekregen. Vandaag zonder problemen verzilverd; kwam keurig op tijd voor een reis die ik al gepland had :relaxed:

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb sinds half maart NS Flex Dal Voordeel en ook een gratis meereisretour gekregen. Vandaag zonder problemen verzilverd; kwam keurig op tijd voor een reis die ik al gepland had :relaxed:

En je hebt in de afgelopen maanden gereisd?

Reputatie 6

Ik heb de mail gelezen en dacht: "Jammer! Alles is met minimaal 2 personen". Terwijl nog steeds allerlei maatregelen van kracht zijn. solo uitjes had ik ook passend gevonden in deze tijd. 

Badge +3

Ja; in juli heb ik op acht dagen per trein gereisd met mijn abonnement en in juni op elf dagen.

Ja waarom niet. Ook ik moet 1 keer per week naar mijn werk en incidenteel maak ik nu ook een recreatieve reis. 

Reputatie 6

Ja waarom niet. Ook ik moet 1 keer per week naar mijn werk en incidenteel maak ik nu ook een recreatieve reis. 

Volgens mij probeert @MoDe logica te ontdekken in wanneer je gratis krijgt en wanneer je betaalde meereistour krijgt. 

Ik heb in juli 2x gereisd met de trein. Ik heb een betaalde meereisretour gekregen. Ik heb een VDU. Maar zoals ik al zei, ik had liever wat solo aanbiedingen gehad. Zeker nu de scholen weer open gaan. Noord Holland als eerste komende week. En meer mensen naar kantoor

Volgens mij probeert @MoDe logica te ontdekken in wanneer je gratis krijgt en wanneer je betaalde meereistour krijgt. 

Ik heb in juli 2x gereisd met de trein. Ik heb een betaalde meereisretour gekregen. Ik heb een VDU. Maar zoals ik al zei, ik had liever wat solo aanbiedingen gehad. Zeker nu de scholen weer open gaan. Noord Holland als eerste komende week. En meer mensen naar kantoor

De precieze logica erachter heb ikzelf helaas ook niet bekend, maar wat ik wel kan aangeven is dat het een campagne is voor reizigers die ofwel nu een abonnement hebben, ofwel in de afgelopen drie maanden een abonnement hebben stopgezet. Reisfrequentie in de afgelopen drie maanden speelt ook een rol.

Verder zijn solo aanbiedingen bij dit soort campagnes vrij zelden, als ik me niet vergis. Het doel hiervan is doorgaans om reizigers die niet reizen te verleiden om toch een uitje te maken, wat meestal mensen zijn die samen reizen. Solo reizigers zijn veelal mensen die voor werk/school etc. sowieso wel gaan reizen, waardoor dat niet echt interessant is om als doelgroep te stellen voor dit soort acties. Dat is in ieder geval mijn verklaring. 😅

Dat gezegd hebbende zal ik je wens wel doorgeven als suggestie. :blush:

Reputatie 6

@Stijn NS volgens mij is nu juist de uitdaging dat de treinen überhaupt leger zijn dan anders, elke reiziger is mooi meegenomen en in de huidige tijd van corona-maatregelen denk ik dat het stimuleren van samen reizen niet echt past. Sowieso ken ik veel alleenstaanden die nu nog meer moeite hebben om binnen de maatregelen uitjes te ondernemen met anderen die niet uit hetzelfde huishouden komen. Juist voor deze groep is het wellicht een kadootje als ze iets leuks alleen kunnen ondernemen met korting. Ook hen kun je verleiden en de groep alleenwonenden wordt steeds groter..

En deze solo reiziger reisde voor corona regelmatig met de trein om vrienden te treffen elders in het land. Je komt niet altijd uit dezelfde windrichting. Maar goed ik heb al jaren een abonnement van de NS en ondanks mijn jonge leeftijd nog een VDU dus ik hoef minder verleid te worden met de trein te reizen. 

Reputatie 7
Badge +3

@Stijn NS als je mensen die nu veel minder of helemaal niet met de trein reizen meer wilt laten reizen dan moet je ze natuurlijk geen meereisretour van €8,95 aanbieden. Dat maakt de drempel een stuk hoger.

Maar het lijkt er dus op dat de groep die regelmatig reist, beloond wordt met een gratis meereisretour en de abonnementhouders die zich de laatste maanden nog niet of weinig in de trein hebben laten zien gelokt worden met de betaalde versie.

Ik ben het met @Lies87 eens dat je je moet afvragen of je dit soort acties om samen te reizen moet stimuleren. Beter is om te kijken waarom een bepaalde groep abonnementhouders nog steeds niet met de trein reist. Daarnaast zouden acties voor soloreizigers beter passen in deze tijd van afstand houden.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind het ook redelijk krom als het zo is dat degene met een abonnement een gratis meereisretour ontvangen. Is natuurlijk heel fijn voor die reizigers en misschien een soort van beloning dat ze hun abonnement niet hebben opgezegd, maar die reizen zelf al goedkoper of zelfs gratis. Bv iemand met Dal Vrij die een gratis meereisretour krijgt en in de daluren gaat reizen, levert hiermee NS €0,00 op, misschien alleen goodwill. Maar iemand zonder abonnement mag vol tarief betalen plus nog €8.95 voor de meereisretour en is dan misschien minder snel geneigd om er gebruik van te maken. 

Wat krijg je dan? Dat er relatief meer mensen deze actie gebruiken die geen extra inkomsten genereren voor NS maar wel zorgen voor meer reizigers in de trein. 

Reageer