beantwoord

Meereiskaart en anonieme OV-chipkaart

• 27 april 2014
  • 6 reacties
  • 4123 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
is het mogelijk om met een meereiskaart met iemand met een anonieme OV-chipkaart mee te reizen?
icon

Beste antwoord door Thom 27 april 2014, 12:13

Er moet sprake zijn van een geldig vervoersbewijs. Een anonieme OV-chipkaart met geldige incheck is een geldig vervoersbewijs en daarmee mag iemand samenreizen met een meereiskaartje.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Er moet sprake zijn van een geldig vervoersbewijs. Een anonieme OV-chipkaart met geldige incheck is een geldig vervoersbewijs en daarmee mag iemand samenreizen met een meereiskaartje.
Hallo Annetje31,

Tom heeft het juiste antwoord gegeven op jouw vraag. Een anonieme OV-chipkaart met een geldige incheck is een geldig vervoerbewijs, dus hierbij mag een meereiskaart gebruikt worden.

Ik heb je vraag verplaatst naar 'Acties en uitjes', omdat je vraag hier thuis hoort.

Vriendelijke groet,
Marjan
moet ik met een meereiskaartje de hele dag met dezelfde persoon reizen? Of mag ik tussen A en B bijvoorbeeld met drie verschillende reizigers mee zolang ze maar een geldig vervoersbewijs hebben?
Het volstaat niet om pas bij controle op zoek te gaan naar iemand. In principe is dat dus iemand met wie je vanaf begin tot eindstation meereist. Als dat in praktijk anders is, en je organiseert dat een beetje handig, dan is dat bij controle niet vast te stellen. Dat zullen we dus ook niet expliciet verbieden. Je moet echter wel de gehele reis meereizen met iemand ouder dan 12 en in het bezit van een geldig vervoerbewijs.
Ik heb een weekend vrij reizen 1e klas abonnement .
Wat moet mijn medereiziger hebben als ze met korting 1e klas mee wil reizen.
Hallo kookaburra,

Je medereiziger dient dan Samenreiskorting eerste klasse op zijn of haar persoonlijke of anonieme OV-chipkaart te laden. Dit kan bij de kaartautomaat op het station gedaan worden.

Reageer