beantwoord

Meereiskaart icm gekochte upgrade

• 7 augustus 2017
  • 2 reacties
  • 105 Bekeken

Volgende week ga ik samen met mijn opa een dag reizen met de trein. Zelf ben ik in het bezit van een studentenreisproduct, mijn opa reist met mij mee op een meereiskaart(treinpakkers). Is er een mogelijkheid om samen eerste klas te reizen? Ik dacht zelf dat ik een 2-1 toeslag kaart voor mijzelf kon kopen en dat we dan samen eerste klas kunnen reizen. Maar de toeslag kaarten zijn tijdelijk afgeprijsd en niet vol tarief te verkrijgen? Dus zou het weer een actie product zijn?
icon

Beste antwoord door Slidestops 7 augustus 2017, 13:59

Je mag geen 2 actieproducten met elkaar combineren. Daar de toeslag 2 - 1 standaard in het assortiment zit en geen actie kaart is, kun je het dus wel doen. In dit geval zal de hoofdreiziger die "betaald" zijn kaart moeten upgraden met de toeslag van 2 naar 1. Degene met het meereiskaartje mag dan ook meereizen in de 1e klas
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 2
Hi Horus2017,

Voor zover ik kan inzien hoef je enkel de 2-1 toeslag voor jezelf te kopen en mag je Opa dan meereizen in 1ste klas. Dit kost standaard geloof ik 10 euro voor een weekenddag. Of deze setup wel mag (indirect combineer je de meereiskaart met een andere "actie" / "standaard product") kan een Moderator vast bevestigen.. het is een beetje een grijs gebied...

Zie ook topics:
https://forum.ns.nl/acties-en-uitjes-10/eerste-klas-upgrade-i-c-m-meereiskaart-14016
https://forum.ns.nl/acties-en-uitjes-10/spoordeelweken-meereiskaart-en-2e-naar-1e-klas-voordeeluren-korting-en-upgrade-2e-naar-1e-klas-26325

Waar wou je met je Opa naartoe? Op heel veel trajecten kun je "strategisch" zitten (voor of achter in de trein), waar het zo goed als altijd lekker rustig zal zijn. Voorbeelden zijn Eindhoven richting Utrecht (altijd achterin), of Enschede richting Amersfoort (altijd voorin). Ik heb vaak genoeg een hele coupe voor mij alleen terwijl mensen helemaal aan de andere kant van de trein moeten staan..
Reputatie 7
Je mag geen 2 actieproducten met elkaar combineren. Daar de toeslag 2 - 1 standaard in het assortiment zit en geen actie kaart is, kun je het dus wel doen. In dit geval zal de hoofdreiziger die "betaald" zijn kaart moeten upgraden met de toeslag van 2 naar 1. Degene met het meereiskaartje mag dan ook meereizen in de 1e klas

Reageer