beantwoord

Meereiskaart: niet volledig hetzelfde traject

• 2 mei 2015
  • 3 reacties
  • 302 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik wil vandaag met de meereiskaart reizen.

Het gaat om het traject Almere - Den-haag en ik gebruik het gratis kaartje dat we door de bus hebben gekregen tijdens de Spoordeelweken in mei.

Ik stap in Almere op en diegene met wie ik meereis in Bussum Zuid. Wij reizen dus samen vanaf Weesp.
Kan ik een kaartje kopen voor Almere Centrum - Weesp en vervolgens verder op de meereiskaart? Of kan dat niet omdat ik met diegene met wie ik meereis niet 100% hetzelfde traject heb gedaan?

En moet het kaartje ook nog afgestempeld worden voor de tijd of moet ik inchecken?

Mvg,
Johan
icon

Beste antwoord door Loes 2 mei 2015, 14:15

Zo te lezen heb je je probleem al op gelost. Het traject waar jullie niet samen reizen koop je een los kaartje voor en vanaf Weesp reis je samen. Wel de meereiskaart daar inchecken om te valideren en dan kan je er zonder enig probleem mee reizen. Veel plezier.
Bekijk origineel

3 reacties

Zo te lezen heb je je probleem al op gelost. Het traject waar jullie niet samen reizen koop je een los kaartje voor en vanaf Weesp reis je samen. Wel de meereiskaart daar inchecken om te valideren en dan kan je er zonder enig probleem mee reizen. Veel plezier.

Je mag het meereiskaartje toch op elk station inchecken,
zonder dat je daar direct gebruik van gaat maken?
Blijkbaar niet, want dan reis je natuurlijk zwart in de ogen van NS.

Dat je het e-ticket voor het eerste gedeelte kan tonen is natuurlijk irrelevant.

Reageer