beantwoord

Meereiskaart + OV

• 6 mei 2014
  • 9 reacties
  • 8009 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik wil graag met 3 andere personen gaan reizen.
Zelf heb ik een studenten OV week kaart. Hier kan 1 persoon gratis mee met de meereiskaart. Nog dacht ik het volgende : We kopen er 1 kaartje met 40 korting bij, omdat ik mensen met korting mee mag laten reizen, en daar weer een meereiskaart op. Mag dit?
In principe kopen we dus 1 kaartje met korting voor 4 personen.
icon

Beste antwoord door Loes 6 mei 2014, 18:29

Zelf heb ik een studenten OV week kaart. Hier kan 1 persoon gratis mee met de meereiskaart. Nog dacht ik het volgende : We kopen er 1 kaartje met 40 korting bij, omdat ik mensen met korting mee mag laten reizen, en daar weer een meereiskaart op. Mag dit?

Dat mag inderdaad, jij mag op je week-OV 1 meereiskaartje gebruiken en degene die met je samen reist met een 40% kortingskaartje mag daar ook weer een meereiskaartje voor een vierde persoon gebruiken. Let wel op dat de data op de kaartjes de juiste zijn en dat ze doordeweeks pas na 09.00 uur geldig zijn, net als samenreiskorting.

Veel plezier.
Bekijk origineel

9 reacties

Dat mag inderdaad, jij mag op je week-OV 1 meereiskaartje gebruiken en degene die met je samen reist met een 40% kortingskaartje mag daar ook weer een meereiskaartje voor een vierde persoon gebruiken. Let wel op dat de data op de kaartjes de juiste zijn en dat ze doordeweeks pas na 09.00 uur geldig zijn, net als samenreiskorting.

Veel plezier.
Hallo lwmeffix,

Loes heeft al aangegeven dat het gewoon mogelijk is, let inderdaad wel even op dat je pas na 09.00 kan reizen. Ik heb je vraag trouwens even verplaatst naar het topic 'acties en uitjes'.

Veel reisplezier!
Hallo lwmeffix,

Loes heeft al aangegeven dat het gewoon mogelijk is, let inderdaad wel even op dat je pas na 09.00 kan reizen. Ik heb je vraag trouwens even verplaatst naar het topic 'acties en uitjes'.

Veel reisplezier!

Ik vroeg me af of degene die gratis meereist dient te beschikken over een eigen ov-chipkaart? Of het meereiskaartje voldoende?
Iemand met een meereiskaart heeft zelf geen OV-chipkaart nodig om die dag te reizen.
Reputatie 4
Badge
Iemand met een meereiskaart heeft per definitie een ov-chipkaart. De meereiskaart ís immers een ov-chipkaart.
De meereisdagen staan inderdaad op een chipkaart geladen, maar meer dan dat heeft degene die meereist niet nodig.
Hallo!

Geweldig, ik had precies dezelfde vraag! Reizen met 3 personen, een studenten ov-week kaart en een meereiskaartje. Mijn vraag erbij is alleen: Is dit (het antwoord van Loes op 6 mei 2014, 18:29) ook mogelijk tijdens de zomervakantie? Wij gaan op reis in de week dat een studenten ov-week kaart alleen 40% korting geeft.

Dus:
- 3 personen
- 1 OV-chip studentenkaart week abonnement met 40% korting
- 1 meereiskaartje

:)

LauraW, in jouw geval gaat het als volgt:

- degene die reist met de studenten-OV-chipkaart reist op saldo met 40% korting
- een persoon reist mee met de gratis meereiskaart
- een persoon kan met 40% meereiskorting reizen (vanaf 9 juli alleen met een eigen OV-chipkaart)

Het is dus niet mogelijk om met 2 personen op 1 meereiskaartje te reizen.
Oké, helemaal prima. Bedankt voor je reactie!

Reageer