beantwoord

Meereiskaart: precies hetzelfde traject?

• 2 augustus 2014
  • 3 reacties
  • 312 Bekeken

kan degene die met mij meereist met de gratis meereiskaart ook 3 stations later opstappen of moeten de startstation en eindstation precies gelijk zijn? Ik vertrek vanuit Hengelo en degene die met mij meereist stapt in Lochem in om samen in Deventer uit te stappen.
icon

Beste antwoord door Pe_pe 2 augustus 2014, 13:06

Dat is geen probleem, zolang de conducteur/controleur het maar geloofwaardig vindt dat u samen reist en dat de meereiziger niet zomaar een andere reiziger heeft aangesproken. Met de meereiskaart hoeft niet verplicht ingecheckt te worden, dus dan is verderop toch niet meer te zien waar de medereiziger is ingestapt.
Bekijk origineel

3 reacties

Dat is geen probleem, zolang de conducteur/controleur het maar geloofwaardig vindt dat u samen reist en dat de meereiziger niet zomaar een andere reiziger heeft aangesproken. Met de meereiskaart hoeft niet verplicht ingecheckt te worden, dus dan is verderop toch niet meer te zien waar de medereiziger is ingestapt.
Badge
Tuurlijk mag dat. Natuurlijk zijn er situaties waarbij een conducteur misschien moeilijk doet (als echt duidelijk is dat je zomaar iemand in de trein hebt 'uitgezocht' om het meereiskaartje te kunnen gebruiken), maar nergens is als voorwaarde gesteld dat je helemaal hetzelfde traject moet afleggen. Degene die 'gewoon' betaalt, mag dus gerust eerder instappen en/of later uitstappen dan degene die het meereiskaartje gebruikt.
Beste Petra1983,
Zoals Pe_pe en Hendrik al zeggen is dit inderdaad mogelijk. Als het maar duidelijk is dat de medereiziger altijd met degene die betaalt heeft in de trein zit.

Reageer