beantwoord

meereisretour amsterdam

• 7 maart 2019
  • 11 reacties
  • 312 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
mag ik met meereisretour amsterdam uit spoor 1 2019 ook naar Schiphol?
icon

Beste antwoord door Rudi 7 maart 2019, 15:47

Schiphol ligt niet op de route Wijhe-Amsterdam. Zoals Slidestops al aangaf mag u dan niet naar Schiphol reizen.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Wat is uw vraag precies?
Beste Wil53, welkom bij onze Community!

Ik ben ook erg benieuwd naar je vraag. 🙂
heb vraag opnieuw gesteld, hopenlijk nu volledig
Reputatie 7
Dat is volledig afhankelijk van waar u vandaan komt. Dit is namelijk toegestaan als Schiphol op het traject ligt van uw begin bestemming naar Amsterdam.

Voorbeeld. U vertrekt in Breda en heeft een kaartje voor Amsterdam. Het traject loopt via Schiphol. U mag hier uit en in stappen.

Voorbeeld ; u vertrekt in Almere en heeft een kaartje voor Amsterdam. Schiphol ligt niet op het traject, u mag hier dus niet heen reizen.
ik kom vanuit Wijhe
Reputatie 5
Schiphol ligt niet op de route Wijhe-Amsterdam. Zoals Slidestops al aangaf mag u dan niet naar Schiphol reizen.
Naar welke stations in Amsterdam mag je reizen met dit ticket?
Reputatie 5
Bij de bestelling van het meereisretour kan alleen Amsterdam Centraal als bestemming worden opgegeven. Vanuit Wijhe liggen dan alleen Amsterdam Science Park en Amsterdam Muiderpoort op de route.
Reputatie 4
Best vreemd eigenlijk dat alleen Amsterdam Centraal als bestemming gekozen kan worden: vanuit Oost- en Noord-Nederland is Amsterdam Zuid namelijk veel handiger te bereiken (sneller en zonder overstap). Zeker met de Noord-Zuid-lijn ben je dan net zo makkelijk in het centrum als vanaf Centraal.
Badge
Best vreemd eigenlijk dat alleen Amsterdam Centraal als bestemming gekozen kan worden: vanuit Oost- en Noord-Nederland is Amsterdam Zuid namelijk veel handiger te bereiken (sneller en zonder overstap). Zeker met de Noord-Zuid-lijn ben je dan net zo makkelijk in het centrum als vanaf Centraal.
Maar als je dan op een trein zit die hier 'toevallig' langs rijdt op weg naar Amsterdam CS dan mag je daar dus gewoon uitstappen. Of als de routeplanner een optie geeft met dit als overstap station naar Amsterdam CS dan mag dat ook.
Reputatie 5
Helaas is er geen enkele trein uit Noord en Oost die "toevallig" langs Amsterdam Zuid komt, op weg naar Amsterdam Centraal😉

Ik denk dat NS nog een beetje moet wennen aan het eigen beleid om de Noord- en Oostcorridors (en straks ook alle internationale treinen) naar Amsterdam Zuid te leiden...

Reageer