beantwoord

Meereisretour geldigheid

  • 27 January 2023
  • 34 reacties
  • 763 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb op 30-11-2022 een mail ontvangen met daarin een aanbieding voor een meereisretour à €9,95.

In de voorwaarden staat:

  • Het Meereisretour is tot 60 dagen na ontvangst van de e-mail te koop en te gebruiken.

Wat is dan de laatste dag dat ik het meereisretour kan kopen (28-01-2023 of 29-01-2023)?

Bij het aanschaffen van het meereisretour kan ik gewoon een datum na 29-01-2023 opgeven waarop gereisd kan worden. Dat zou inhouden dat ik het meereisretour kan gebruiken na de 60 dagen die wordt vermeld bij de voorwaarden. Hoe zit dat?

icon

Beste antwoord door Aurora NS 27 January 2023, 14:53

Bekijk origineel

34 reacties

Het Meereisretour is te koop en te gebruiken tot 60 dagen na ontvangst e-mail. Dat is inderdaad wat vaag.
Ik heb navraag gedaan en ook al kun je wel een datum kiezen na 29 januari (de vervaldatum in de mail), je ticket is dan niet langer geldig. Je dient het ticket dus echt te verzilveren en gebruiken voor aankomende maandag.

Reputatie 1

Dat betekent dus dat als ik het ticket koop (en betaal) met een datum na 29 januari en ik er daadwerkelijk mee incheck op de selecteerde dag, het (alsnog) wordt geweigerd?

Reputatie 7
Badge +3

Dat betekent dus dat als ik het ticket koop (en betaal) met een datum na 29 januari en ik er daadwerkelijk mee incheck op de selecteerde dag, het (alsnog) wordt geweigerd?

Als die latere datum op het ticket staat heb je volgens mij een voor die dag geldig ticket. Bij Spoordeelaanbiedingen was het niet mogelijk om een latere datum dan de geldigheidsdatum in te voeren, dus als het bij jou wel kan, hoef je je er niet druk om maken.

Het antwoord van MoDe klopt helaas niet. Mijn collega heeft dit uitgezocht en haar antwoord is het juiste antwoord. Als je later met de ticket gaat reizen kan je een boete hiervoor krijgen bij controle.

Badge +3

Bij het verzilveren moet je toch gewoon een reisdatum kiezen? Dat zal dan wel mogelijk zijn tot 60 dagen na ontvangst van de mail.

Geeft het systeem je de mogelijkheid om bij vandaag verzilveren bijv. 31 januari als reisdatum te kiezen, dan is het ticket gewoon geldig op die datum.

Maar ik denk dat wat in die mail van 30-11 staat betekent dat je het vanaf die datum kunt verzilveren met een reisdatum tot 60 dagen in de toekomst. De uiterste te kiezen reisdatum zal dan 29-1 zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Voorwaarden onduidelijk of op meerdere manieren uit te leggen? Dan geldt de voordeligste optie voor de consument.

En uiteindelijk krijg je natuurlijk gewoon een e-ticket. Geen conducteur die weet hoe of wat de voorwaarden voor aanschaf van dat specifieke ticket waren. Naam, traject en datum ok? Dan is het gewoon een geldig ticket.

Badge +3

Proberen is weten (kijk zelf maar welke reisdatum je kunt kiezen). Je hoeft de bestelling niet af te ronden.

Reputatie 7
Badge +3

Proberen is weten (kijk zelf maar welke reisdatum je kunt kiezen). Je hoeft de bestelling niet af te ronden.

Bij het aanschaffen van het meereisretour kan ik gewoon een datum na 29-01-2023 opgeven waarop gereisd kan worden.

 

Reputatie 7
Badge +3

Het antwoord van MoDe klopt helaas niet. Mijn collega heeft dit uitgezocht en haar antwoord is het juiste antwoord. Als je later met de ticket gaat reizen kan je een boete hiervoor krijgen bij controle.

Hoe kun je dan zien dat het ticket niet meer geldig is, als je reist op de dag wat op het ticket staat? Als je een datum na 29-1 kunt selecteren en het ticket voor die latere datum kunt kopen, dan heb je gewoon een geldig ticket.

Badge +3

Precies, een ticket is natuurlijk geldig voor de datum die erop staat.

Hoe kan een HC weten op welke dag je die e-mail ontvangen hebt, en of je wel binnen 60 dagen na die datum aan het reizen bent?

Als Aurora aangeeft dit te hebben uitgezocht dan mag je ervan uitgaan dat haar antwoord klopt. Hoe dat te handhaven valt lijkt me niet relevant.

Badge +3

Als Aurora aangeeft dit te hebben uitgezocht dan mag je ervan uitgaan dat haar antwoord klopt. Hoe dat te handhaven valt lijkt me niet relevant.

Zou het knap vinden áls er al iets te handhaven valt 🤣 Hoe is dan inderdaad niet relevant.

Reputatie 1

Aanschaf gelukt.

Badge +3

Aanschaf gelukt.

Goede reis! Was er nog een uiterste reisdatum te kiezen?

Reputatie 7
Badge +3

Als een meereisretour of ander ticket niet na een bepaalde datum te gebruiken is, moet het ook niet mogelijk zijn om een datum later dan die datum te kiezen. Mijn ervaring met dit soort aanbiedingen is dat er duidelijk een uiterste datum staat in de aanbiedingsmail en bij bestellen is het niet mogelijk om een latere datum te kiezen. Als dat nu wel mogelijk is, is het ook niet zo gek als reizigers hier gebruik van maken. 

Reputatie 1

De uiterste reisdatum die ik kon kiezen, was 31-03-2023.

Reputatie 7
Badge +3

Ik blijf het apart vinden dat je wel een latere datum kan kiezen maar dat je daar dan niet mee mag reizen. Bij een eerdere actie voor Meereisretour in oktober stond er in de voorwaarden dat die te koop was voor reizen tot en met 31 oktober, een latere datum kiezen was ook niet mogelijk. Die kostte toen €8,95.

Bij de actie van november en waarschijnlijk ook later staat er in de voorwaarden dat die tot 60 dagen na ontvangst van de e-mail te koop en te gebruiken is. NS heeft blijkbaar geen zin om voor iedere maand dat zij weer een groep reizigers de actiemail toesturen een nieuwe actie en bestelpagina te maken en gebruikt dan dezelfde pagina. Gevolg is wel nu een datum later dan 60 dagen na ontvangst van de mail kan worden gekozen. Ik kan nu op de bestelpagina een datum t/m 29 maart kiezen (en ik heb niet eens de mail erover ontvangen). Maar hoe kan bij kaartcontrole gecontroleerd worden wanneer iemand de mail voor deze Meereisretour heeft ontvangen? 

 

 

Wat een geklungel weer met de voorwaarden. Waarom kunnen die aanbiedingen nou nooit eens helder en duidelijk geïmplementeerd worden?

Reputatie 7
Badge +1

Momo zei: Maar hoe kan bij kaartcontrole gecontroleerd worden wanneer iemand de mail voor deze Meereisretour heeft ontvangen?

 

Dat kan natuurlijk helemaal niet. Het is zoals Tamzin al zei weer een hoop geklungel. Volgens mij kan de afdeling Marketing beter tijdelijk gedetacheerd worden naar de afdeling GTBV. Ik lees hier op het forum dat de achterstanden daar gigantisch zijn.   

 

Sla je 2 vliegen in één klap. En je bent af van die klungelige acties en de berg GTBV neemt misschien iets behapbare vormen aan.

Reputatie 7
Badge +3

Beste antwoord klopt niet, TS heeft ticket met datum na 29-01 kunnen aanschaffen en er staat nergens in dit topic hoe een conducteur kan zien dat deze niet aangeschaft mocht worden voor die datum.

Badge +3

Als Aurora aangeeft dit te hebben uitgezocht dan mag je ervan uitgaan dat haar antwoord klopt. Hoe dat te handhaven valt lijkt me niet relevant.

De enige manier om te handhaven is door het ticket ongeldig te verklaren, het geld terug te betalen én de ontvanger per direct via e-mail in te lichten dat het ticket niet meer gebruikt kan worden.

Dat gaat dus nooit gebeuren, want de NS weigert sowieso om e-tickets ongeldig te maken en de ontvanger hoeft niet eens NS klant te zijn, dus die benaderen ‘mag’ niet wegens AVG.

Voor zover ik weet is er ook geen unieke link/code die te herleiden is naar een abonnementhouder. Het was gewoon te bestellen via https://www.ns.nl/producten/s/241122001 (of 002) maar die pagina’s zijn nu verwijderd.

Edit: die link met 001 op het eind ging om het meereisretour van € 8,95 (te bestellen voor reizen t/m 15 januari 2023).

Maar nogmaals veel plezier ermee.

Reputatie 7
Badge +3

Toevallig kreeg ik vandaag een mail met het aanbod van deze meereisretour van €9,95. In de mail zelf staat dat Meereisretour de komende 2 maanden beschikbaar is, op de pagina waarnaar gelinkt wordt dat de Meereisretour tot 60 dagen na ontvangst van de e-mail te koop en te gebruiken is. Zowel de pagina waarnaar gelinkt wordt als de bestelpagina zijn dezelfde als degene die ik eerder had gevonden en die ook gebruikt werden voor deze aanbieding in november

De Meereisretour is gewoon langer dan 60 dagen na ontvangst van de mail te koop, want iemand zoals TS hierboven die in november de mail kreeg (of iemand die hem kreeg in december) komt via de linik gewoon op dezelfde pagina uit als iemand die het vandaag heeft ontvongen, met dezelfde link naar de bestelpagina. En op die bestelpagina kun je tot 60 dagen in de toekomst een datum kiezen, bestel je vandaag dan kan dat uiterlijk 31 maart, bestel je morgen dan wordt het 1 april. En als die langer te koop is met een datum later dan 60 dagen na ontvangst van de mail, kun je hem ook gewoon gebruiken en niemand kan zien wanneer jij die mail gehad hebt. 

 

 

Badge +3

Mooi, dan mag het gemarkeerde antwoord dus verwijderd worden.

Denk dat er overigens altijd tot 31-03-2023 te kiezen zal zijn, want die datum kreeg @WijnandD dus ook al op 27 januari.

Reputatie 7
Badge +3

Op 28 januari kon ik t/m 29 maart kiezen, zie screenprintje van 2 dagen geleden. Toen waren bij mij 30 en 31 maart nog grijs. 

Reputatie 7
Badge +1

Het Meereisretour is te koop en te gebruiken tot 60 dagen na ontvangst e-mail. Dat is inderdaad wat vaag.
Ik heb navraag gedaan en ook al kun je wel een datum kiezen na 29 januari (de vervaldatum in de mail), je ticket is dan niet langer geldig. Je dient het ticket dus echt te verzilveren en gebruiken voor aankomende maandag.

Als NS op de website echter bij het verzilveren het aanbod doet om een latere datum te kiezen, ik daarop inga en betaal, dan heb ik een geldig ticket voor een latere datum. Zo werkt het consumentenrecht nu eenmaal. Als NS dat niet wil, dan moeten ze het anders implementeren.

Reageer