beantwoord

Meereisretour geldigheid

  • 27 January 2023
  • 34 reacties
  • 768 Bekeken


Toon eerste bericht

34 reacties

Badge +3

Op 28 januari kon ik t/m 29 maart kiezen, zie screenprintje van 2 dagen geleden. Toen waren bij mij 30 en 31 maart nog grijs. 

Oh wacht, het (geldige) ticket van @WijnandD was voor 31 januari, niet voor 31 maart 😴

Maar te verzilveren voor een reisdatum tot 60 dagen na besteldatum dus.

Gemarkeerde antwoord klopt dus niet @Aurora NS, ik vond het al vreemd.

Ik zal doorgeven dat jullie het anders zien, maar het antwoord klopt wel en zal ook blijven staan.

Reputatie 7
Badge +1

Ik zal doorgeven dat jullie het anders zien, maar het antwoord klopt wel en zal ook blijven staan.

Het staat je (en NS) uiteraard vrij om een andere mening te hebben, maar dat verandert de feiten niet.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zal doorgeven dat jullie het anders zien, maar het antwoord klopt wel en zal ook blijven staan.

Het is niet alleen dat wij het anders zien, het gaat al “mis” bij het eerste gedeelte van die 60 dagen voorwaarde “Het Meereisretour is tot 60 dagen na ontvangst van de e-mail te koop”, het is gewoon nog te koop na die 60 dagen. En als die dan nog te koop is, zullen mensen het ook bestellen. Nu zouden mensen moeten gaan onthouden / kijken wanneer de mail is ontvangen en dan bepalen wanneer het 60 dagen erna is. Sommige mensen gooien misschien de mail weg of zijn hem kwijt, maar bookmarken misschien dan wel de bestelpagina. Of mensen lezen over die voorwaarde heen en gaan uit van de mogelijkheden qua datum die ze te zien krijgen op de bestelpagina. 

Als NS niet wil dat er na die 60 dagen nog Meereisretours besteld worden zal men net als voorheen voor iedere (maandelijkse?) mailing een aparte (bestel)pagina moeten maken waarbij de laatste te kiezen datum 60 dagen na versturen van de mail is. Op die manier is de Meereisretour echt maar tot 60 dagen na ontvangst van de mail te koop en te gebruiken. 

Alsnog zijn de voorwaarden vrij duidelijk en wordt het antwoord hier gegeven. Wij hebben jullie signalen doorgegeven, maar ik durf niet te zeggen of de voorwaarden of de ticket zelf zal worden aangepast.

Reputatie 7
Badge +3

Voorwaarden moeten niet “vrij duidelijk” zijn maar waterdicht. NS blinkt bepaald niet uit in het duidelijk formuleren van voorwaarden. Vandaar dat er nogal korzelig gereageerd wordt.

Mijn collega kan het niet beter formuleren dan hoe het daadwerkelijk zit. Nogmaals het signaal is doorgegeven.

Badge +3

Voorwaarden moeten niet “vrij duidelijk” zijn maar waterdicht. NS blinkt bepaald niet uit in het duidelijk formuleren van voorwaarden. Vandaar dat er nogal korzelig gereageerd wordt.

De voorwaarde om een e-ticket te kunnen gebruiken is (vooralsnog) een geldige betaling plus naam en reisdatum op het ticket.

Hoe je het verkregen hebt doet er niet toe. Aan (geldige) e-tickets kan toch immers niets gewijzigd worden als je ze eenmaal hebt? 🙄

[quote=Erryt_NS] Alsnog zijn de voorwaarden vrij duidelijk en wordt het antwoord hier gegeven. Wij hebben jullie signalen doorgegeven, maar ik durf niet te zeggen of de voorwaarden of de ticket zelf zal worden aangepast. [/quote]

Niet dus, want dan zal je de ontvanger/reiziger moeten benaderen en de besteller geld terug geven. 🤣

Badge +3

Voor de liefhebbers, https://www.ns.nl/producten/s/120822007 werkt nog steeds, meereisretour voor € 9,95 en reisdatum te kiezen tot 60 dagen na ‘vandaag’.

Het gemarkeerde antwoord klopt dus echt niet, maar dat wisten we al.

Sterker nog, het Meereisretour voor € 9,95 lijkt gewoon een standaard actieproduct te zijn (vergelijk de Jongeren Dagkaart) maar staat alleen niet bij het standaardaanbod op https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes-toeslagen

Reageer