beantwoord

Meereisretour niet in app

Ik heb zojuist een meereisretour gekocht. Als ik in de mail op ‘haal mijn kaartjes op’ klik, krijg ik alleen de mogelijkheid het e-ticket uit te printen.

Hoe krijg ik ticket nu in mijn NS-app?

alvast dank,
pieter
icon

Beste antwoord door Stijn NS 10 januari 2019, 15:32

Goedemiddag Kaaijtje en welkom bij de NS Community!

Ik gok dat het ticket wat je hebt aanschaft een actieticket is. Het is namelijk zo dat nog niet alle actietickets de mogelijkheid hebben om in de Reisplanner Xtra App geladen te worden. Als die optie ontbreekt op de persoonlijke pagina, zal dat ook het geval zijn voor dit ticket. Je zult het ticket in dit geval dus uit moeten printen.

Bekijk origineel

3 reacties

Goedemiddag Kaaijtje en welkom bij de NS Community!

Ik gok dat het ticket wat je hebt aanschaft een actieticket is. Het is namelijk zo dat nog niet alle actietickets de mogelijkheid hebben om in de Reisplanner Xtra App geladen te worden. Als die optie ontbreekt op de persoonlijke pagina, zal dat ook het geval zijn voor dit ticket. Je zult het ticket in dit geval dus uit moeten printen.
Badge +3
Stijn NS schreef:

Je zult het ticket in dit geval dus uit moeten printen.

Dat is niet waar; het is ook toegestaan om het pdf-bestand goed leesbaar op het scherm van telefoon of tablet te tonen.
Reputatie 7
Badge +4
Het NS-beleid dat sinds een paar weken aan de conducteurs is doorgegeven, is dat een pdf-bestand op de computer tegenwoordig niet meer wordt vervolgd en dus wel mag. De aztec-code moet wel herkenbaar zijn als geldig vervoersbewijs.

U kunt de ticket openen in uw mailprogramma, en laten zien. Het hoeft niet meer persé in de app.

Reageer