Skip to main content
Antwoord

Meereisretour verjaardag

• August 14, 2023
  • 19 reacties
  • 1103 Bekeken

Mariska-90

Ik heb een mail gekregen van NS voor mijn verjaardag met daarin een persoonlijke code om een meereisretour voor €8,95 te kopen.

Volgens de voorwaarden is het meereisretour tot en met 1 maand na uitgifte te gebruiken. Ik wil de meereisretour graag voor vrijdag 25 augustus gebruiken, maar deze datum is mogelijk om aan te klikken. In de voorwaarden lees ik hier echter niks over. Ik heb ook een meereisretour aanbieding via weg=weg ontvangen, en hier staat 25-27 aug als uitsluiting in dus deze kan ik niet voor die dag gebruiken. Naar mijn idee worden de vermelde voorwaarden dus niet goed toegepast.

Nog een vraag; uiteindelijk zullen we de meereis retour voor een enkele (lange reis) gebruiken. De medereiziger stapt alleen een paar haltes eerder uit. Ik neem aan dat dit geen probleem is en zij gewoon het poortje kan openen? 

Beste antwoord door Tochjo

Het Meereisretour is niet te bestellen voor 25, 26 of 27 augustus, omdat die dagen de Grand Prix van Zandvoort plaatsvindt. Inderdaad was het zo dat deze data bij deze actie eerst niet waren uitgezonderd, maar dat is later gelijkgetrokken met het Meereisretour van de Weg=Weg-actie.

Uw medereiziger kan zonder problemen poortjes passeren op een station op de route.

19 reacties

Tochjo
Forum|alt.badge.img+4
  • Antwoord
  • August 14, 2023

Het Meereisretour is niet te bestellen voor 25, 26 of 27 augustus, omdat die dagen de Grand Prix van Zandvoort plaatsvindt. Inderdaad was het zo dat deze data bij deze actie eerst niet waren uitgezonderd, maar dat is later gelijkgetrokken met het Meereisretour van de Weg=Weg-actie.

Uw medereiziger kan zonder problemen poortjes passeren op een station op de route.

Mariska-90
  • Auteur
  • Intercity
  • August 14, 2023

Bedankt voor de snelle reactie.

Maar is het niet wat raar dat die voorwaarden later zijn aangepast, maar wel alsnog gelden voor eerder uitgegeven meereisretour codes? Als ik de pagina oproep waar de code staat, staat die uitzondering er namelijk nog steeds niet bij. Het zou netjes zijn om mensen met de eerdere codes alsnog volgens die voorwaarden te laten reizen. 

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • August 14, 2023

In het weekend van 25 tot 27 augustus werken actiekaartjes niet in verband met de autoraces van Zandvoort. Op een andere dag mag de meereiziger eerder uitstappen, maar tot die tijd moet de hoofdreiziger dus wel aanwezig zijn. Alleen reizen mag niet met een meereiskaartje,

• Op het juiste spoor
  • November 12, 2024

Hoi,

Ik ben de code van meereisretour verjaadag kwijt geraakt.

Alvast bedankt

Rory NS
Moderator
  • Moderator
  • November 12, 2024

Hoi Moulai en welkom bij de NS Community.

Wat vervelend dat je deze code bent kwijtgeraakt. Deze worden verstuurd door onze marketingafdeling, dus ik ben bang dat deze voor onze klantenservice lastig terug te vinden zijn. Toch zou ik aanraden om even contact op te nemen, mogelijk is er een andere oplossing.

• Op het juiste spoor
  • November 20, 2024

Hoe kom je door het poortje met een meereistetour? Kun je de “ scan” ervoor houden? 

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • November 20, 2024

Hoe kom je door het poortje met een meereistetour? Kun je de “ scan” ervoor houden? 

Als het een code is, dan krijg je daarmee hoogstwaarschijnlijk een e-ticket met barcode.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • November 20, 2024

Als het een code is, dan krijg je daarmee hoogstwaarschijnlijk een e-ticket met barcode.

Met die code bestel je inderdaad een e-ticket. 

Vogelien
  • Op het juiste spoor
  • April 21, 2025

Mijn zus heeft verjaardag meereisretour(8.95) ontvangen.Reis ik dan ook met haar mee voor 8.95 of moet ik zelf betalen voor de reis.En krijg ik dan ook een E ticket.Snap er geen bal van

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • April 21, 2025

Mijn zus heeft verjaardag meereisretour(8.95) ontvangen.Reis ik dan ook met haar mee voor 8.95 of moet ik zelf betalen voor de reis.En krijg ik dan ook een E ticket.Snap er geen bal van

De medereiziger betaalt €8,95. Verdere voorwaarden staan als het goed is in de mail waarmee het meereisretour is gestuurd.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • April 21, 2025

Je zus reist gewoon op haar abonnement en dan mag jij mee met het Meereisretour (verzilveren op jouw naam).

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • April 21, 2025

De zus reist met haar eigen vervoersbewijs en jij kan gebruik maken van meereisretour waarvoor jij zelf of jouw zus €8,95 betaalt. Een meereisretour is een e-ticket, welke op jouw naam moet staan.

• Op het juiste spoor
  • May 10, 2025

Ik ben de mail kwijt waar ik het meereisretour kan activeren. Kan ik het meereisretour ergens aanvragen of kan ik de mail nogmaals ontvangen 

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 10, 2025

Ik ben de mail kwijt waar ik het meereisretour kan activeren. Kan ik het meereisretour ergens aanvragen of kan ik de mail nogmaals ontvangen 

Nee en nee.

• Op het juiste spoor
  • May 26, 2025

Voor mijn verjaardag heb ik een meereisretour gekregen en een overgangskaartje voor de 1ste klas. Als ik zelf dit laatste kaartje gebruik, mag degene die met mij meereist op de meereisretour dan ook in de 1ste klas reizen? Dit staat nergens duidelijk in de voorwaarden. 

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 26, 2025

Bij bestellen van de meereisretour kun je aangeven of het 1e of 2e klas is. Standaard staat het op 2e klas, dus bij bestellen even op letten dat je 1e klas aanklikt. De prijs blijft gelijk. 

• Op het juiste spoor
  • May 26, 2025

Maar hoe weet ik of er in de sprinter naar Amsterdam überhaupt nog 1ste klas plaatsen zijn als jullie die gaan ombouwen naar 2de klas?

Tochjo
Forum|alt.badge.img+4
  • May 26, 2025

In een deel van de sprinters wordt een deel van de eerste klasse veranderd in tweede klasse. Maar elke NS-trein zal altijd nog een deel eerste klasse behouden.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 26, 2025

Niet alle 1e klas coupé's worden omgebouwd tot 2e klas. De sprinters waarbij het omgebouwd wordt hebben nu twee 1e klas coupé's, één aan iedere kant van het treinstel, en één daarvan wordt straks een 2e klas coupé, er blijft dus nog een 1e klas coupé over. Daarnaast gaat het nog wel even duren voor NS alle treinstellen omgebouwd heeft. Het hele proces zou in de zomer van 2026 klaar moeten zijn. Overigens zijn er ook stellen die twee 1e klas coupe's behouden, zo wordt bv de 6-delige SLT niet omgebouwd.