Skip to main content

Ik heb een mail gekregen van NS voor mijn verjaardag met daarin een persoonlijke code om een meereisretour voor €8,95 te kopen.

Volgens de voorwaarden is het meereisretour tot en met 1 maand na uitgifte te gebruiken. Ik wil de meereisretour graag voor vrijdag 25 augustus gebruiken, maar deze datum is mogelijk om aan te klikken. In de voorwaarden lees ik hier echter niks over. Ik heb ook een meereisretour aanbieding via weg=weg ontvangen, en hier staat 25-27 aug als uitsluiting in dus deze kan ik niet voor die dag gebruiken. Naar mijn idee worden de vermelde voorwaarden dus niet goed toegepast.

Nog een vraag; uiteindelijk zullen we de meereis retour voor een enkele (lange reis) gebruiken. De medereiziger stapt alleen een paar haltes eerder uit. Ik neem aan dat dit geen probleem is en zij gewoon het poortje kan openen? 

Het Meereisretour is niet te bestellen voor 25, 26 of 27 augustus, omdat die dagen de Grand Prix van Zandvoort plaatsvindt. Inderdaad was het zo dat deze data bij deze actie eerst niet waren uitgezonderd, maar dat is later gelijkgetrokken met het Meereisretour van de Weg=Weg-actie.

Uw medereiziger kan zonder problemen poortjes passeren op een station op de route.


Bedankt voor de snelle reactie.

Maar is het niet wat raar dat die voorwaarden later zijn aangepast, maar wel alsnog gelden voor eerder uitgegeven meereisretour codes? Als ik de pagina oproep waar de code staat, staat die uitzondering er namelijk nog steeds niet bij. Het zou netjes zijn om mensen met de eerdere codes alsnog volgens die voorwaarden te laten reizen. 


In het weekend van 25 tot 27 augustus werken actiekaartjes niet in verband met de autoraces van Zandvoort. Op een andere dag mag de meereiziger eerder uitstappen, maar tot die tijd moet de hoofdreiziger dus wel aanwezig zijn. Alleen reizen mag niet met een meereiskaartje,


Hoi,

Ik ben de code van meereisretour verjaadag kwijt geraakt.

Alvast bedankt


Hoi Moulai en welkom bij de NS Community.

Wat vervelend dat je deze code bent kwijtgeraakt. Deze worden verstuurd door onze marketingafdeling, dus ik ben bang dat deze voor onze klantenservice lastig terug te vinden zijn. Toch zou ik aanraden om even contact op te nemen, mogelijk is er een andere oplossing.


Hoe kom je door het poortje met een meereistetour? Kun je de “ scan” ervoor houden? 


Hoe kom je door het poortje met een meereistetour? Kun je de “ scan” ervoor houden? 

Als het een code is, dan krijg je daarmee hoogstwaarschijnlijk een e-ticket met barcode.


Hoe kom je door het poortje met een meereistetour? Kun je de “ scan” ervoor houden? 

Als het een code is, dan krijg je daarmee hoogstwaarschijnlijk een e-ticket met barcode.

Met die code bestel je inderdaad een e-ticket. 


Reageer