beantwoord

meereisticket

• 19 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 204 Bekeken

mijn dochters en ikzelf willen reizen van onze woonplaats naar Groningen, maar willen de terugweg nog via Heerenveen mag dat met een meereisticket?
icon

Beste antwoord door iMark 19 augustus 2019, 11:27

Dat is eenvoudig uit te zoeken via de reisplanner. Plan een reis van Groningen naar uw woonplaats. Krijgt u een verbinding te zien via Leeuwarden, dan mag u via Heerenveen reizen. Zo niet, dan is het niet toegestaan. U mag de reis alleen onderbreken wanneer het station op een route ligt die door de reisplanner wordt aangegeven.

Maar om een lang verhaal kort te maken: als uw woonplaats ten zuiden van Meppel ligt dan is het niet toegestaan om via Heerenveen te reizen.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Het ligt er aan waar u vertrekt.
Reputatie 7
Badge +3
Dat is eenvoudig uit te zoeken via de reisplanner. Plan een reis van Groningen naar uw woonplaats. Krijgt u een verbinding te zien via Leeuwarden, dan mag u via Heerenveen reizen. Zo niet, dan is het niet toegestaan. U mag de reis alleen onderbreken wanneer het station op een route ligt die door de reisplanner wordt aangegeven.

Maar om een lang verhaal kort te maken: als uw woonplaats ten zuiden van Meppel ligt dan is het niet toegestaan om via Heerenveen te reizen.
Badge +3
Ik denk dat je een heel eind komt als je Buitenpost i.p.v. Groningen invult op de Meereisretour, want dan mag je vanuit Meppel in ieder geval naar keuze via Leeuwarden of Groningen.

Zo kan je dus ook het rondje Meppel - Groningen - Leuwarden - Meppel maken. Je komt immers maar één keer langs Buitenpost.
Reputatie 7
Badge +3
U heeft het over dochters, met wat voor een meereisticket wilt u reizen?

• Iemand met een NS abonnement mag maximaal 3 personen met samenreiskorting meenemen. Samenreiskorting kan geladen op een OV chipkaart (dan hoeft er geen begin/eindstation aangegeven te worden).
  • Iemand reizend op saldo, me NSabonnement of een voltariefkaartje mag 1persoon met een meereiskaartje meenemen.

Reageer