beantwoord

Meereizen Businesscard

• 11 juli 2014
  • 8 reacties
  • 9221 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
hoi. ik heb een 1e klas NS-Businesscard. Kan ik medereizigers in de 1e klas meenemen met een 2e klas vervoerbewijs?
icon

Beste antwoord door Ramon NS 12 juli 2014, 09:09

Welkom op ons forum. Met een Businesscard is het niet mogelijk om een medereiziger 1e klasse te laten reizen met een 2e klasse vervoerbewijs. Dit, tenzij je een 2-1 toeslag aanschaft of gebruikt maakt van het gratis toeslagkaartje uit bijvoorbeeld het Spoordeelwekenboekje. Wel is het mogelijk om met een NS-Business Card gebruik te maken van de Samenreiskorting. Je kan maximaal 3 mensen meenemen tijdens de reis waarbij deze 3 mensen 40% korting krijgen.

De Samenreiskorting moet op de OV-chipkaart van de 3 medereizigers worden geladen bij de NS-kaartautomaat. En hoeft niet op de NS-Business Card geladen te worden.

Samenreiskorting is geldig op de dag van aankoop van 1 enkele reis vanaf 9.00 uur ‘s ochtends en tijdens het weekend de hele dag. Er kan 1 keer mee worden ingecheckt en 1 keer mee worden uitgecheckt. Samenreiskorting vervalt automatisch na het uitchecken.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge
Ik snap niet helemaal wat u bedoelt.

Maar als u zelf 1e klas reist en iemand anders heeft een 2e klas kaartje dan kunt u alleen gescheiden of samen in de 2e klas reizen. Uw businesscard levert immers geen gratis upgrade op voor een andere reiziger.

U kunt wel in de voordeeluren de Samenreiskorting gebruiken als als u zelf gebruik maakt van uw business-card 1e klas met een NS abonnement. Uw gast mag dan bij de automaat Samenreiskorting 1e klas laden en betaalt dan de prijs voor een eerste klas kaartje met 40% korting.

Als uw gast al een 2e klasse kaartje bezit zou u kunnen onderzoeken of de toeslag 2>1 dagkaart voor hem beschikbaar is. Maar zoals ik het begrijp zijn die toeslagen alleen beschikbaar voor aangewezen abonnementen.
Welkom op ons forum. Met een Businesscard is het niet mogelijk om een medereiziger 1e klasse te laten reizen met een 2e klasse vervoerbewijs. Dit, tenzij je een 2-1 toeslag aanschaft of gebruikt maakt van het gratis toeslagkaartje uit bijvoorbeeld het Spoordeelwekenboekje. Wel is het mogelijk om met een NS-Business Card gebruik te maken van de Samenreiskorting. Je kan maximaal 3 mensen meenemen tijdens de reis waarbij deze 3 mensen 40% korting krijgen.

De Samenreiskorting moet op de OV-chipkaart van de 3 medereizigers worden geladen bij de NS-kaartautomaat. En hoeft niet op de NS-Business Card geladen te worden.

Samenreiskorting is geldig op de dag van aankoop van 1 enkele reis vanaf 9.00 uur ‘s ochtends en tijdens het weekend de hele dag. Er kan 1 keer mee worden ingecheckt en 1 keer mee worden uitgecheckt. Samenreiskorting vervalt automatisch na het uitchecken.
Overigens mag je niet met elke NS-Business Card iemand laten meereizen met meereiskorting. Dat mag alleen met de Business Card's waarop een abonnement is geladen.
Klopt, dank voor de aanvulling Luchtmacht 🙂
Hoe weet ik of er een abonnement op mijn business card is geladen?
Bij het inchecken laat het schermpje dat zien. Bij de NS-kaartautomaat is ook in te zien wat er op de kaart staat aan reisproducten (ten minste die van NS).
Reputatie 4
Badge
Waarschijnlijk in MijnNS en wanneer u bij de kaartautomaat kiest voor "tonen alle producten op kaart"
Reputatie 1
Met het in- uitchecken is niet te zien welke producten er op een business card zijn geladen, spreek uit eigen ervaring. Wel op de ns kaartautomaten is te zijn welke producten er op de kaart zijn geladen.

Reageer