meerijsretour kopen 8,95 | NS Community
beantwoord

meerijsretour kopen 8,95

  • 20 September 2022
  • 25 reacties
  • 2635 Bekeken

voor hoeveel personen mag ik een meereisretour ticket kopen? Ik zou graag zondag een uitstapje willen maken en 4 vrienden mee willen nemen… Betreft de actie in september (8,95 euro)

icon

Beste antwoord door Erryt NS 21 September 2022, 09:50

Bekijk origineel

25 reacties

Hallo Tillie en welkom bij de NS Community,

 

Ik hoop snel een antwoord te kunnen geven, maar ik heb het vermoeden dat je er 1 per persoon kan bestellen.

Reputatie 7
Badge +3

In het verleden was het 1 meereisretour per NS vervoersbewijs. Je kunt dus geen 4 personen elk met een meereisretour meenemen op jouw abonnement/SRP/keuzedag. Reizen met 5 personen betekent dat er minstens 2 met abonnement/SRP/keuzedag reizen en 2 met meereisretour mee kunnen.

Reputatie 7
Badge +3

Het is gewoon weer een ondoordachte actie van NS. Er zit geen limiet op het aantal te kopen Meereisretours en nergens in de voorwaarden staat dat je maar één iemand mee zou mogen nemen.

Ook leuk: volgens de omschrijving kun je er maar t/m 30 september mee reizen, maar 1 oktober wordt ook gewoon als geldige datum geaccepteerd. (vanaf 2 oktober niet meer)

Hallo Tillie en welkom bij de NS Community,

 

Ik hoop snel een antwoord te kunnen geven, maar ik heb het vermoeden dat je er 1 per persoon kan bestellen.

Waar staat dat in de voorwaarden bij de aankoop van dit ticket?  Zolang het er niet staat op het moment van aankoop kun je oneindig veel mensen meenemen op deze tickets.

Weer eens een sterk staaltje van commercie, maar die afdeling staat hier helaas bekend om.

Reputatie 2

In het verleden was het 1 meereisretour per NS vervoersbewijs. Je kunt dus geen 4 personen elk met een meereisretour meenemen op jouw abonnement/SRP/keuzedag. Reizen met 5 personen betekent dat er minstens 2 met abonnement/SRP/keuzedag reizen en 2 met meereisretour mee kunnen.

Waar staat het in de voorwaarden, dat een NS-abonnement, Keuzedag of Studentenreisproduct maar mag samen reizen met één Meereisretour van €8,95?

ns.nl/uitgelicht/acties/welkom-terug-meereisretour.html

 

 

Reputatie 7
Badge +3

In het verleden was het 1 meereisretour per NS vervoersbewijs. 

In het verleden kon je er ook maar 1 bestellen omdat je er een actiecode voor nodig had. Je kon hooguit nog een extra actiecode van iemand anders gebruiken. Maar blijkbaar is NS afgestapt van deze actiecodes voor dit soort kaartjes. Wellicht is het zonder actiecodes makkelijker en goedkopen en neemt NS dan op de koop toe dat sommige mensen dan meer van dit soort goedkope kaartjes bestellen. 

 

Reputatie 7
Badge +3

In het verleden was het 1 meereisretour per NS vervoersbewijs. Je kunt dus geen 4 personen elk met een meereisretour meenemen op jouw abonnement/SRP/keuzedag. Reizen met 5 personen betekent dat er minstens 2 met abonnement/SRP/keuzedag reizen en 2 met meereisretour mee kunnen.

Waar staat het in de voorwaarden, dat een NS-abonnement, Keuzedag of Studentenreisproduct maar mag samen reizen met één Meereisretour van €8,95?

ns.nl/uitgelicht/acties/welkom-terug-meereisretour.html

 

 

Je kunt er toch maar 1 bestellen per keer. Als je op 1 abonnement per reis meerdere mensen met een meereisretour mag meenemen dan zou er dus voor meerdere personen tegelijk besteld kunnen worden.

Badge +3

Och, er staat ook ‘Het Meereisretour van € 8,95 is een aanbieding speciaal voor abonnementhouders van NS.’ dus dan zou je abonnementhouder moeten zijn om er gebruik van te maken (of voor iemand anders te bestellen)? Welnee… de link in de mail is door iedereen te gebruiken, dus stuur maar door aan iemand die met een abonnementhouder mee wil.

Een jongeren dagkaart zou ook exclusief via de NS app te koop zijn, maar dat is dus niet zo. Wel zo handig voor bijv. ouders (als je puber niet kan bankieren op de telefoon).

Zoals het nu werkt (zonder eenmalige code) werkt het net zoals de 1e klas upgrades voor € 0,01. Bestel maar zoveel je wilt (op=op staat er deze keer niet eens bij).

Over meerdere personen tegelijk mee laten reizen staat inderdaad nergens iets.

Badge +3

In een ander topic staat dit screenshot

Er zou dan een persoonlijke code gestuurd worden, of is dat gewoon die algemene link naar de bestelpagina?

Voor de rest is er ook gewoon een algemene pagina over het Meereisretour https://www.ns.nl/uitgelicht/acties/welkom-terug-meereisretour.html

Badge +3

De knop leidt naar de algemene pagina waar je ook naar linkt.

Ik heb een definitief antwoord voor jullie:

 

  • -Je mag zo veel kopen als je wilt. Je kan maximaal 1 per keer kopen in het koopscherm. 
  • -Je mag maximaal 4 mensen mee laten reizen.
Reputatie 7
Badge +3

Fijn dat wij dat nu weten, maar dat staat nog steeds nergens vermeld. 

Reputatie 7
Badge +1
  • -Je mag maximaal 4 mensen mee laten reizen.

Zo lang dat niet in de voorwaarden staat, is dat niet van toepassing.

Reputatie 6

De pagina is inmiddels aangepast met meer informatie. Als hier nog wat onduidelijk is of mist laat het me weten en ik zet het meteen door. Een kleine aanpassing van Erryt's oorspronkelijke comment: Je mag maximaal 4 mensen mee laten reizen.

Reputatie 7
Badge +3

De pagina is inmiddels aangepast met meer informatie. Als hier nog wat onduidelijk is of mist laat het me weten en ik zet het meteen door. Een kleine aanpassing van Erryt's oorspronkelijke comment: Je mag maximaal 4 mensen mee laten reizen.

Tot wanneer te koop en tot wanneer te gebruiken mis ik. Je moet eerst op bestelknop drukken om er achter te komen dat de laatste mogelijke reisdag op 1 oktober 2022 is.

Reputatie 6

Tot wanneer te koop en tot wanneer te gebruiken mis ik. 

Dat is inderdaad handig. Ik zet het meteen door.

Mag je als je abonnementhouder bent ook een meereisretour kopen zolang je maar je abonnement kan laten zien?

Reputatie 7
Badge +3

Mag je als je abonnementhouder bent ook een meereisretour kopen zolang je maar je abonnement kan laten zien?

Neen. De meereisretour is bedoeld om met iemand mee te reizen die incheckt met abonnement, SRP of keuzedag. Je kunt niet met jezelf meereizen.

Reputatie 7
Badge +4

Mag je als je abonnementhouder bent ook een meereisretour kopen zolang je maar je abonnement kan laten zien?

 U moet dan inchecken met uw kaart en daar het bij dit abonnement passende tarief voor betalen. Zonder geldig incheck heeft u geen recht om iemand mee te nemen met een meereisretour. Dan kunt u in theorie althans pas met zichzelf meereizen voor de prijs van een meereisretour.  Dat is roch regelrechte waanzin en ook nog bepaald onvoordelig. 

Als u alleen reist is dat op de voorwaarden van uw abonnement. Wat uw wilt is reizen met een goedkoop kaartje zonder zich aan de voorwaarde te houden dat u meereist met iemand die door middel van een incheck een geldig vervoersbewijs heeft. 

Het bezit is niet voldoende en betekent op een enkele uitzondering na in het internationale verkeer zelfs helemaal niets, het is pas een geldig kaartje als er mee is ingecheckt. Dat geldt voor alle abonnementen.

U kunt net zo goed uw museumjaarkaart of uw tandenborstel laten zien, dat heeft evenveel waarde als een ov-chipkaart zonder incheck, bij wijze van spreken. Ik denk dat dit principe u niet duidelijk was.

 

Reputatie 6

Fijn dat net onbeperkt is, ook erg leuk naar de vele abonnementhouders die deze aanbieding niet hebben gekregen zoals ik. 

Waarom niet iedereen de mail heeft gekregen durf ik niet te zeggen, Sim70, ik heb hem zelf ook niet ontvangen, maar de gelinkte pagina is toch echt vrij bruikbaar, dus je kan prima gebruik maken van deze aanbieding.

Mag je als je abonnementhouder bent ook een meereisretour kopen zolang je maar je abonnement kan laten zien?

 U moet dan inchecken met uw kaart en daar het bij dit abonnement passende tarief voor betalen. Zonder geldig incheck heeft u geen recht om iemand mee te nemen met een meereisretour. Dan kunt u in theorie althans pas met zichzelf meereizen voor de prijs van een meereisretour.  Dat is roch regelrechte waanzin en ook nog bepaald onvoordelig. 

Als u alleen reist is dat op de voorwaarden van uw abonnement. Wat uw wilt is reizen met een goedkoop kaartje zonder zich aan de voorwaarde te houden dat u meereist met iemand die door middel van een incheck een geldig vervoersbewijs heeft. 

Het bezit is niet voldoende en betekent op een enkele uitzondering na in het internationale verkeer zelfs helemaal niets, het is pas een geldig kaartje als er mee is ingecheckt. Dat geldt voor alle abonnementen.

U kunt net zo goed uw museumjaarkaart of uw tandenborstel laten zien, dat heeft evenveel waarde als een ov-chipkaart zonder incheck, bij wijze van spreken. Ik denk dat dit principe u niet duidelijk was.

 

Ik snap je punt natuurlijk wel. Maar het is voor mij goedkoper om een meereisretour te kopen dan in het weekend met me eigen SRP te reizen. Dus vandaar mijn vraag. En als ik dan alsnog met z'n tweeën reis dan ben ik er. Dat dacht ik in de praktijk. 

Reputatie 7
Badge +3

Waarom niet iedereen de mail heeft gekregen durf ik niet te zeggen, Sim70, ik heb hem zelf ook niet ontvangen, maar de gelinkte pagina is toch echt vrij bruikbaar, dus je kan prima gebruik maken van deze aanbieding.

Het gaat er niet om dat de gelinkte pagina door iedereen gebruikt kan worden net als laatst de actie van de upgrade voor de Spoor-ontvangers, die door het delen juist door overwegend niet NS abonnenthouders is gebruikt, waardoor veel abonnementhouders (vanwege het onbeperkt kunnen aanschaffen) er naast visten.

Het gaat er om dat er acties voor abonnementhouders zijn die blijkbaar niet naar alle abonnementhouders gestuurd worden.

Wel fijn om te lezen dat ook mensen met flex deze niet hebben ontvangen, begon te denken dat op saldo abonnementen niet meer meetellen bij acties.

Reputatie 7
Badge +3

Mag je als je abonnementhouder bent ook een meereisretour kopen zolang je maar je abonnement kan laten zien?

 U moet dan inchecken met uw kaart en daar het bij dit abonnement passende tarief voor betalen. Zonder geldig incheck heeft u geen recht om iemand mee te nemen met een meereisretour. Dan kunt u in theorie althans pas met zichzelf meereizen voor de prijs van een meereisretour.  Dat is roch regelrechte waanzin en ook nog bepaald onvoordelig. 

Als u alleen reist is dat op de voorwaarden van uw abonnement. Wat uw wilt is reizen met een goedkoop kaartje zonder zich aan de voorwaarde te houden dat u meereist met iemand die door middel van een incheck een geldig vervoersbewijs heeft. 

Het bezit is niet voldoende en betekent op een enkele uitzondering na in het internationale verkeer zelfs helemaal niets, het is pas een geldig kaartje als er mee is ingecheckt. Dat geldt voor alle abonnementen.

U kunt net zo goed uw museumjaarkaart of uw tandenborstel laten zien, dat heeft evenveel waarde als een ov-chipkaart zonder incheck, bij wijze van spreken. Ik denk dat dit principe u niet duidelijk was.

 

Ik snap je punt natuurlijk wel. Maar het is voor mij goedkoper om een meereisretour te kopen dan in het weekend met me eigen SRP te reizen. Dus vandaar mijn vraag. En als ik dan alsnog met z'n tweeën reis dan ben ik er. Dat dacht ik in de praktijk. 

Het heet MEEreisretour.

Reputatie 6

Waarom niet iedereen de mail heeft gekregen durf ik niet te zeggen, Sim70, ik heb hem zelf ook niet ontvangen, maar de gelinkte pagina is toch echt vrij bruikbaar, dus je kan prima gebruik maken van deze aanbieding.

Ja dat begrijp ik, maar het blijft van de gekke dat niet gewoon iedereen met een abbo deze aanbieding krijgt. Dat wil maar niet doordringen bij de marketingmensen van NS. Als het nu een x aantal was om bv drukte te voorkomen maar als je toch onbegrensd kunt bestellen…..het gaat mij om het principe. Maar goed ik heb hier al een formele klacht over ingediend.

Reageer