beantwoord

Met enkele reis vakantieveiling aanbieding van Leer (Duitsland) naar Leeuwarden.

• 31 maart 2017
  • 8 reacties
  • 538 Bekeken

Reputatie 2
  • Reisleider*
  • 76 reacties
Ik heb via de site van vakantieveilingen 2 enkele reizen gekocht. En ik heb geprobeerd een reis van Leer naar Leeuwarden te boeken via de NS site, maar bij het selecteren van het begin station kan ik Leer niet selecteren. Terwijl ik wel bv. met een NS dagkaart (eticket) van Leer naar Leeuwarden kan reizen. Waarom kan ik dan geen enkele reis boeken via de site?
icon

Beste antwoord door Denice NS 31 maart 2017, 12:52

Hi ERL. Deze actietickets zijn alleen geldig binnen Nederland. Kortom, voor het deel Leer-Bad Nieuweschans dien je een aanvullend ticket te kopen. Op je ticket van Vakantieveilingen kan je als traject Bad Nieuweschans-Leeuwarden invullen.
Bekijk origineel

8 reacties

Hi ERL. Deze actietickets zijn alleen geldig binnen Nederland. Kortom, voor het deel Leer-Bad Nieuweschans dien je een aanvullend ticket te kopen. Op je ticket van Vakantieveilingen kan je als traject Bad Nieuweschans-Leeuwarden invullen.
Reputatie 7
Badge +4
@ERL: Lukt Weener wel? Het vervelende is dat het met een vrij reizen abonnement geen probleem is maar voor actiekaartjes beperkingen gelden.
Reputatie 2

Ik heb de voorwaarden doorgelezen, maar nergens staat dat ik niet naar Leer vanuit Nederland kan reizen of andersom. Met een ov chipkaart of een dagkaart kan dit namelijk wel en wordt het traject wel als onderdeel van het Nederlandse spoor gerekend.
Reputatie 2
@ERL: Lukt Weener wel? Het vervelende is dat het met een vrij reizen abonnement geen probleem is maar voor actiekaartjes beperkingen gelden.

Ook Weener kan ik niet selecteren helaas.
Reputatie 7
Badge +4
Ik was er al bang voor. Het is de natuur van actiekaartjes dat er beperkende voorwaarden zijn maar het voelt wat inconsistent omdat reizen naar Leer normaal mogelijk is met een Nederlands vrij-reizenkaartje. Actiekaartjes zijn goedkoop, maar hebben bepaalde voorwaarden.
Reputatie 7
Badge +3
Je kunt reizen met bijna elke trein die je in de reisplanner vind. Uiteraard wel binnen Nederland."

Aldus de tekst die ik bij de voorwaarden op vakantieveilingen vond.

Aktiekaartjes zijn niet geldig naar Leer. Dat heeft te maken met afspraken die tussen Nederland en Duitsland zijn gemaakt. Daarbij is bepaald hoeveel subsidie ieder betaald en welke Nederlandse en Duitse treinkaartjes op het grenstraject geldig zijn. Aktiekaartjes horen daar niet bij.
Reputatie 2
Je kunt reizen met bijna elke trein die je in de reisplanner vind. Uiteraard wel binnen Nederland."

Aldus de tekst die ik bij de voorwaarden op vakantieveilingen vond.

Aktiekaartjes zijn niet geldig naar Leer. Dat heeft te maken met afspraken die tussen Nederland en Duitsland zijn gemaakt. Daarbij is bepaald hoeveel subsidie ieder betaald en welke Nederlandse en Duitse treinkaartjes op het grenstraject geldig zijn. Aktiekaartjes horen daar niet bij.

Hallo Tamzin.

Ik heb de site nogmaals bekeken en bovenstaande kan ik niet vinden.

Hier de informatie van de site die ik te zien krijg:

https://www.vakantieveilingen.nl/winstpakker.html

2 NS-treinkaartjes (2 x enkele reis)

Een dag winkelen, een weekend weg of naar de dierentuin? Met de trein ben je er zo. Met deze deal ontvang je 2 treinkaartjes, elk voor een enkele reis. Je hoeft ze dus niet op dezelfde dag te gebruiken. Waar de treinreis naartoe gaat? Dat beslis je helemaal zelf.

Details

2 NS-treinkaartjes
Enkele reis
Geldig op alle reizen in de 2e klas

Data

De e-tickets die je ontvangt, zijn te verzilveren t/m 31 juli 2017.
Je kunt tot 2 maanden vooruit een reisdatum kiezen.
Dit betekent dat je jouw treinkaartjes tot uiterlijk 30 september 2017 kunt gebruiken.
Extra verplichte kosten

Voor deze deal zijn geen extra verplichte kosten.

Hoe werkt het?
Na betaling ontvang je 2 e-tickets. Op deze e-tickets staat een unieke code waarmee je bij NS de kaartjes kunt bestellen. Vul de reisdatum en het vertrek- en aankomststation in en rond je bestelling af. Let op: per kaartje maak je een aparte bestelling. De kaartjes worden vervolgens per e-mail verstuurd.

Voorwaarden & bijzonderheden

• Deze 2 losse kaartjes kun je gebruiken voor een heen- en terugreis. Of 2 keer een enkele reis voor 2 personen
• De kaartjes mogen op verschillende dagen worden gebruikt. Je hoeft dus niet heen en weer op dezelfde dag
• Geldig voor reizen in de 2e klas
• De kaartjes zijn geldig in treinen van NS, Arriva, Breng, Connexxion en Syntus
• De kaartjes zijn niet geldig in Thalys
• Van maandag t/m vrijdag zijn de kaartjes geldig vanaf 9.00 uur tot 04.00 uur, op zaterdag en zondag de hele dag
• Reizen met Intercity direct en/of ICE International kan tegen een toeslag. Dit kun je op het station kopen
• De enkeltjes zijn niet geldig op Koningsdag (27 april 2017)
• Het getoonde kortingspercentage is gebaseerd op een retour Groningen - Maastricht
Reputatie 2

De kaartjes van bv AH zijn toch ook actiekaartjes? En hiermee kan wel naar Leer gereisd worden.

Zie deze info uit een ander topic.

'Overal, ook op dit forum, wordt geklaagd over het gedoe bij het kopen van kaartjes over de grens. Er is wat kleine vooruitgang geboekt, zo kun je sommige Belgische kaartjes kopen vanaf Maastricht of Roosendaal, kun je met je Nederlandse kaartje doorrijden voorbij Nieuweschans tot Weener en Leer in Duitsland (ook met AH weekend vrij!) en valt Venlo binnen het tariefsysteem van het Roergebied. Er moet echter nog heel veel gebeuren om spoorbedrijven daadwerkelijk internationaal te laten denken.'

Reageer