Mooi aanbod: Dagretour Nederland EN België voor 19 euro

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 19214 reacties
De Hema heeft wel een heel mooi aanbod: een Dagretour naar een plaats in België voor 19 euro. Let wel, het is een dagretour geen dagkaart (!) voor Nederland en België. Dagkaarten voor België zijn hoge uitzonderingen.

De belangrijkste highlights:
Door de week geldig vanaf 09.00 uur, zaterdag en zondag de hele dag.
Geldig naar en van elk station in België vanuit Nederland.
Ook als dagretour binnen Nederland geldig.
Uitgesloten zijn reizen met een Belgisch begin- en eindstation.
Actieperiode van 29 februari tot en met 22 mei, enkele dagen uitgezonderd, waaronder 27 april. Verder niet op 6, 13 en 20 mei.
Binnen Nederland geldig bij alle treinvervoerders, niet voor een bus.
Geldig voor één persoon zonder leeftijdsbeperking en uitsluitend in de tweede klas.
Eventueel ook bij de Hema in België verkrijgbaar.

Wie een eerste klas vrij-reizen-abonnement heeft, kiest voor een e-ticket van de vertrekplaats in Nederland naar de bestemming in België. drukt dit kaartje af en reist eerste klas tot en van de grens. Voor de grens dus overstappen naar de tweede klas, het kan wijs zijn het wat eerder te doen op de lijn Maastricht/Luik/Hasselt. Strikt genomen hoeft dat natuurlijk pas vlak voor grens naar Visé.

Zie verder de voorwaarden bij het ticket en lees de voorwaarden goed.
De middagspits in Nederland door de week geldt niet en dan mag je dus ook reizen.

Mooie actie en ook al vaak rendabel als je in Nederland vrij reizen hebt.

Het is een e-ticket dus pas verzilveren als je zeker weet dat je gaat 😉

14 reacties

Reputatie 2
Super dat je dit deelt!! 😃
Hoi Thom, top dat je deze actie deelt. Ik weet zeker dat forumgebruikers hier hun voordeel mee kunnen doen. Treinreiziger heeft op zijn internetpagina ook het één en ander over deze Hema-actie geplaatst. Houd er rekening mee dat de actie t/m 19 maart verkrijgbaar is, maar op = op.
Reputatie 7
Badge +4
Ik reis bijna wekelijks naar Leuven of Brussel maar altijd eerste klas. Het systeem van de klasverhoging dat men in België kent, is echter in dit geval niet zo rendabel. Vooraf kopen is lastig en in de trein op het Belgische deel komt er dan nog 7 euro bij.

Eerste klas reizen met deze kaart is niet handig maar als je daar niet om geeft - en de meeste mensen doen dat niet - dan is dit echt voor heel weinig. Niet iedereen zal het traject Roodeschool - Mouscron nemen, dan haal je het er wel uit 😉 maar het is ook prachtig voor een dagje naar Brussel. In Nederland is eerste klas reizen met deze kaart sowieso niet toegestaan, er is ook geen mogelijkheid voor.
Reputatie 7
Badge +4
Hoi Thom, top dat je deze actie deelt. Ik weet zeker dat forumgebruikers hier hun voordeel mee kunnen doen. Treinreiziger heeft op zijn internetpagina ook het één en ander over deze Hema-actie geplaatst. Houd er rekening mee dat de actie t/m 19 maart verkrijgbaar is, maar op = op.

Dank voor je aanvulling, Minke. Ik heb het toegevoegd aan mijn bericht, zodat het vollediger is!
Reputatie 3
Waarom is er nooit een leuk actie voor mensen die vrij reizen in nederland?
bijvoorbeeld dagretour Belgie 6 euro (voor mensen die vrij reizen hebben in nederland).
Reputatie 7
Badge +4
Ik weet niet hoe oud je bent, NSfreak maar het kan vanaf je 65e. Vermoedelijk is het nog even wachten ;-)

http://www.belgianrail.be/nl/vervoersbewijzen/biljetten/seniorenbiljet.aspx
Zou leuk zijn als dit kaartje weer eens terug kwam!!
Ik zou er weer 1 halen in ieder geval 🙂 Actie liep zeker niet zo denderend.....
grt Dan
Reputatie 7
Badge +3
Ik had begrepen dat de NMBS er commercieel niet zo van gecharmeerd was. En omdat het inmiddels de opdracht heeft de reizigersinkomsten de komende jaren fors te verhogen zie ik zo'n actie niet snel meer herhaald worden.
Reputatie 7
Badge +4
Zou leuk zijn als dit kaartje weer eens terug kwam!!
Ik zou er weer 1 halen in ieder geval 🙂 Actie liep zeker niet zo denderend.....
grt Dan

Dat viel wel mee, maar er waren wel veel problemen. Er werd geadverteerd met naar elke bestemming in België, maar men hield dezelfde lijst aan als op de Nederlandse stations naar de Belgische bestemmingen, en die is bij lange na niet volledig. NS heeft alle reizigers die meer moesten uitgeven omdat ze bijvoorbeeld naar Quevy wilden, keurig gecompenseerd. Men had deze lijst niet moeten aanhouden. Naar de grote steden ging het prima. Voorbij Mons, Charleroi en Namen richting Frankrijk ging het mis.

Het was een prachtig aanbod. De actie is nimmer herhaald, dus de kans dat hij niet meer komt is vrij groot.

Ik wijs je er op als je jonger bent dan 26 je een Gopass1 kunt kopen voor je Belgische traject en dat is voor elk station naar elk station in België. Het grensstukje Essengrens-Essen komt er dan nog wel bij. Reken voor een enkele reis €10,30. Dat is duurder maar redelijk goedkoop.
Reputatie 3

Ik wijs je er op als je jonger bent dan 26 je een Gopass1 kunt kopen voor je Belgische traject en dat is voor elk station naar elk station in België. Het grensstukje Essengrens-Essen komt er dan nog wel bij. Reken voor een enkele reis €10,30. Dat is duurder maar redelijk goedkoop.

Het kost € 8,20 http://www.belgianrail.be/nl/biljetten-abonnementen/buitenland/roosendaal/gopass1-naar-roosendaal.aspx
Reputatie 7
Badge +4
Je hebt gelijk vanaf Roosendaal en dat is soms goedkoper en makkelijker. Je zit dan niet met het grensstukje maar je moet in Roosendaal wel uitchecken. Heb je honderd procent korting in Nederland, dan is er niet zoveel aan de hand. Gopass1 voor België kost €6,40. Samen met Essengrens-Essen is dat €2,60 + €6,40 is negen euro. Je koopt dan voor €2,60 een internationaal kaartje voor dat stuk, vult je korting in en dan hoef je niet in-of uit te checken. Ik ging even uit van het volwassentarief van 7,70 voor de Railpass in België.
Reputatie 5
Met die hoge tarieven via Breda zie ik dit aanbod niet meer terugkeren.
Erg jammer dat deze soort actie er misschien niet meer komt. Was een mooie manier om naar Antwerpen te gaan.
Jammer, maar als ik nu zo lees waarom is het wel begrijpelijk.

Naar Antwerpen is op zich niet zo duur als je bijvoorbeeld vrij reist. Ik heb zelf een weekend-vrij abonnement en reis in het weekend af naar Roosendaal. In Roosendaal koop ik bij de automaat van NMBS een retourtje naar Antwerpen voor rond de 10 euro. Dat valt wel mee vind ik zo 🙂

Reageer