beantwoord

Naar Efteling - daluren in Juli?

• 7 juni 2021
  • 9 reacties
  • 152 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Wij gaan eind Juli vanuit het noorden naar de Efteling met Spoordeelwinkel-tickets.

Zijn er dan geen daluren (vakantie?)

• op werkdagen?
  • in het weekend?
icon

Beste antwoord door Tochjo 7 juni 2021, 15:58

Voor de tickets van de Spoordeelwinkel gelden het hele jaar dezelfde daluren. Ook in juli kunt u dus ermee reizen van maandag t/m vrijdag vóór 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.00 uur en na 18.30 uur, en op zaterdag, zondag en op feestdagen de hele dag. U mag alleen binnen die tijden in de trein zitten.

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3

Voor de tickets van de Spoordeelwinkel gelden het hele jaar dezelfde daluren. Ook in juli kunt u dus ermee reizen van maandag t/m vrijdag vóór 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.00 uur en na 18.30 uur, en op zaterdag, zondag en op feestdagen de hele dag. U mag alleen binnen die tijden in de trein zitten.

Reputatie 4

Als je vanuit het Noorden naar de Efteling gaat, vind ik het OV eerlijk gezegd geen optie. Als je na 9 uur vertrekt ben je zomaar 3 uur onderweg en ben je pas om 12 uur bij de Efteling. Beetje zonde van de kaartjes m.i., ik zou eens gaan kijken naar een goedkoop overnachtingsadres. (familie/kennissen Airbnb). Eind juli zal het ook wel zeerdruk zijn in de Efteling.     

Reputatie 7
Badge +3

Als je vanuit het Noorden naar de Efteling gaat, vind ik het OV eerlijk gezegd geen optie. Als je na 9 uur vertrekt ben je zomaar 3 uur onderweg en ben je pas om 12 uur bij de Efteling. Beetje zonde van de kaartjes m.i., ik zou eens gaan kijken naar een goedkoop overnachtingsadres. (familie/kennissen Airbnb). Eind juli zal het ook wel zeerdruk zijn in de Efteling.     

Gewoon in het weekend gaan.

Reputatie 4

Gewoon in het weekend gaan.

Ja en dan fijn voor elke attractie 1 uur in de rij. 

Reputatie 7
Badge +3

@Macklobell 

Als je goedkoop met de trein wil zul je moeten accepteren dat er beperkingen zijn. En anders koop je een kaartje vol tarief of ga je maar met eigen vervoer. Je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt ook nog een maandje Flex Dal Voordeel nemen en tot 3 anderen mee laten reizen met Samenreiskorting. Gewoon lekker vroeg voor de spits inchecken en je kunt in de spits doorreizen. Dan kun je ook als je van ver komt rond openingstijd bij de Efteling zijn.  

Reputatie 4

Je kunt ook nog een maandje Flex Dal Voordeel nemen en tot 3 anderen mee laten reizen met Samenreiskorting. Gewoon lekker vroeg voor de spits inchecken en je kunt in de spits doorreizen. Dan kun je ook als je van ver komt rond openingstijd bij de Efteling zijn.  

Kijk dat is nou een goed advies.

Reputatie 7
Badge +3

Toevoeging, dan moeten de 3 anderen wel een OV-chipkaart hebben om de Samenreiskorting op te laden, want met een e-ticket Samenreiskorting mag je niet tijdens de spits reizen en met een OV-chipkaart met Samenreiskorting geladen en ingecheckt in de daluren mag dat wel. En maximaal een half uur na inchecken beginnen met je reis.

Reputatie 7
Badge +4

Op zaterdag of zondag reizen is natuurlijk wel de goedkoopste optie, de Efteling zal het inderdaad druk hebben met bezoekers die het lang gemist hebben. Door de week met een kaart reizen waarmee je tijdens de spits niet mee kan is niet te doen vanuit het Noorden. De oplossing van Momo werkt dan goed, maar is ook vrij duur.

Reageer