beantwoord

niet goed werkende site in firefox en toch ticket niet opboeken

• 10 februari 2020
  • 12 reacties
  • 249 Bekeken

Hoe is het mogelijk een een klantvriendelijke nederland dat we met zo een oplichting te maken kunnen hebben.

Dagretour proberen te boeken. Ik kom via google op https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/samenstellen/uitjes/landelijke-deal-1e-klas-chocolate-company.html

leuk ik moet om 7 uur in de trien zitten en denk dat is handig? ga door en vond het al vraamd dat ik geen algemene b=voorwaarden aan hoefde te vinken, maar goed gelovig dat ik ben ga verder. ook hiet niks. ik mag betalen en ben blij dat het goed gaat want de pagina vliegt eruit.

helaas staat er op het ticket dat er pas vanaf 9 uur gereist mag worden? heeft de ns niet de plicht om dit goed te vermelden??? Ga nogmaals een ticket proberen te boeken. klik op de voorwaarden

staat niets. Ik ben en chat met de medewerkers. website werkt niet helemaal goed nu een fout ontstaan. vraag om coulance en wil graag een goed ticket voor mij en dan is alles opgelost. wwzegt de telefoniste ja dat is jammer maar dat kan niet! waarom niet? ik heb toch geen voorwaarden? waarom hoeft de NS niet dezelfde zorg te dragen als wij?

zijn  ze boven de wet verheven? als je geen voorwaarden geeft dan geldt toch gewoon het herroepingsrecht. Het blijkt dus mijn probleem te zijn dat hun website op dat moment niet goed gewerkt heeft.

hoezo omgedraaide wereld.

Ik verwacht toch echt een voor mij passende oplossing.

wat een oplicherij….ik lees alleen maar meer van deze wanpraktijken. Echt niet klantvriendelijk zo.

icon

Beste antwoord door masd 10 februari 2020, 14:05

Ik zie het staan bij voorwaarden en bovenaan bij de veelgestelde vragen.

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ik zie het staan bij voorwaarden en bovenaan bij de veelgestelde vragen.

dit is wat je bij mij ziet en niet wat jij ziet

Reputatie 6
Badge +2

Ik zie bij Firefox gewoon de voorwaarden staan (wel iets naar beneden scrollen) en ook de veelgestelde vragen bij het bestellen.

Het is natuurlijk erg zuur als je er pas na het boeken achter bent gekomen en je het ticket niet kunt gebruiken. Ik kan me wel voorstellen hoe dit over het hoofd wordt gezien,  maar van oplichting lijkt me geen sprake. 

Als ze gewoon niet moeilijk doen. Dan laten ze me bijbetalen en een aangepast ticket. in ieder geval voor mij eens maar NOOOOOOOIT weer

Goedemiddag opgelicht door ns en welkom bij de NS Community!

Ik werk zelf thuis met Firefox en heb zelf ook nog nooit problemen gehad met het weergeven van actieproducten en de NS website op zich. Ik vind het vervelend dat jij de voorwaarden niet hebt kunnen inzien, maar zoals masd al aangeeft is er van ‘oplichting’ zeker geen sprake. De voorwaarden en reistijden van dit ticket worden op de pagina daarover duidelijk aangegeven. Mogelijk dat jij bepaalde plugins of add-ons actief hebt die zorgen voor de gebrekkige weergave.

Ik kan helaas dan ook niets anders voor je betekenen. Sorry.

Reputatie 6
Badge +2

Even iets anders wat me opvalt. Er zijn, behalve Koningsdag, drie nieuwe dagen (Dutch Grand Prix 1, 2 en 3 mei) bijgekomen waarop deze tickets niet gebruikt mogen worden.

Ben benieuwd of dit ook voor het andere dagje uit naar keuze gaat gelden of de enkele reizen/retours van ActievandeDag en Vakantieveilingen. Is nog niet te zien, want de nu verkrijgbare tickets zijn maar tot 31 maart te gebruiken.

Daar durf ik ook nog geen antwoord op te geven, masd. Beste advies wat ik kan geven is om de voorwaarden bij de actieproducten goed in de gaten te houden, maar dat is eigenlijk vanzelfsprekend (vind ik).

Reputatie 7
Badge +3

En dit is wat ik zie op diezelfde pagina, even naar beneden scroll en onder Veelgestelde vragen klik op “Wanneer kan ik reizen met de trein”. 

De screenshots die anderen hier hebben geplaatst komen  van  https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitjes/landelijke-deal-1e-klas-chocolate-company.html wat de beginpagina is van deze aanbieding.  Normaal gesproken zoeken mensen op www.spoordeelwinkel.nl , klikken dan op een gewenste aanbieding waarna ze op die pagina alle info kunnen zien, boeken vanaf die pagina en komen daarna pas op de pagina die u via Google gevonden heeft. U bent er dus met Google via een shortcut gekomen, maar ook daar staat zoals te zien is info over wanneer u mag reizen of hoe te verzilveren.  Ik vind het wel heel gemakzuchtig om zo maar zonder iets te lezen van de voorwaarden iets te bestellen. Geldt niet alleen qua treintickets, maar voor alles.

Reputatie 6
Badge +2

En dit is wat ik zie op diezelfde pagina, even naar beneden scroll en onder Veelgestelde vragen klik op “Wanneer kan ik reizen met de trein”. 

De screenshots die anderen hier hebben geplaatst komen  van  https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitjes/landelijke-deal-1e-klas-chocolate-company.html wat de beginpagina is van deze aanbieding.  

Volgens mij is mijn laatste screenshot exact hetzelfde als die van jou, behalve dat jij de moeite hebt genomen om de eerste veelgestelde vraag open te klappen. :slight_smile: 

Of kijk ik verkeerd?

Reputatie 7
Badge +3

Nee je kijkt niet verkeerd :wink:  Inderdaad opengeklapt en de tijd vanaf wanneer reizen mag geel gemaakt om het even extra duidelijk te maken en commentaar als “ik zie helemaal niets staan daar over pas na 9 uur mogen reizen” de kop in te drukken. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik gebruik Firefox op laptop, tablet en telefoon en krijg dezelfde pagina's als @masd  en @Momo te zien op alle 3 en zie duidelijk de voorwaarden.

Idee voor @opgelicht door ns om de kaartjes als de code nog niet verzilverd is voor een ander uitje te gebruiken.

Reputatie 7
Badge +3

Even iets anders wat me opvalt. Er zijn, behalve Koningsdag, drie nieuwe dagen (Dutch Grand Prix 1, 2 en 3 mei) bijgekomen waarop deze tickets niet gebruikt mogen worden.

Ben benieuwd of dit ook voor het andere dagje uit naar keuze gaat gelden of de enkele reizen/retours van ActievandeDag en Vakantieveilingen. Is nog niet te zien, want de nu verkrijgbare tickets zijn maar tot 31 maart te gebruiken.

Zie https://www.ns.nl/uitgelicht/dutch-grand-prix/praktische-informatie.html  waar staat dat actiekaarten niet geldig zijn op 1, 2 en 3 mei 2020. Er is wel een speciaal Dutch Grand Prix Retour waarbij je 20% korting krijgt, maar die moet je wel voor 25 februari aanschaffen.

Reageer