Nieuwe actie van Blokker met een goedkope dagkaart. (Verlopen)

• 22 augustus 2014
  • 34 reacties
  • 2399 Bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

Nou de voorwaarden die op de kaart staan gelden lijkt me...

Die andere die de NS erbij verzint niet.
Reputatie 2
@macca728 Hèhè ik snap dat er voorwaarden op de kaart staan maar het gaat juist ook om de voorwaarden die niet op de kaart staan, en dus is het handig, om met jou termen te spreken, te weten welke regels NS erbij verzint (en welke niet), en hoe de reiziger die kan weten.
Ja maar die voorwaarden de niet genoemd worden gelden gewoon niet. Dat lijkt me simpel, want die kan je niet vinden en ze staan niet genoemd.

vb De voorwaarde dat je na inchecken binnen 30 min moet gaan reizen
De kaart is dus ook geldig in de IC naar Brussel als het maar een NS trein is.
Aangezien de NS zich met het aanbieden van goedkope kaartjes bij een winkelketen als Blokker vooral lijkt te richten op de mensen die niet al frequent gebruik maken van de trein, is het niet aannemelijk dat die mensen op de hoogte zijn van alle door de NS gehanteerde regels en voorwaarden. Het lijkt me daarom essentieel om bij dergelijke laagdrempelige vervoersbewijzen helder en volledig aan te geven welke voorwaarden hierop van toepassing zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Ach Dennis, volgens mij weet je best wel dat het 35 moet zijn, en uiteraard niet, zoals ik schreef, 35 minuten. Maar ja aan een flame tussen twee leden hier hebben we te danken dat je een foutje na een uur niet meer kunt herstellen.

Pepe leest mijn reactie goed en ik geef inderdaad heel duidelijk een mening. Als er geen duidelijke voorwaarden zijn of wanneer ze onlogisch, onnodig of inconsistent zijn dan is het goed luidop te denken om het begin van een oplossing te vinden. Ik kan me niet voorstellen dat iemand een boete krijgt in een dergelijk geval, je benadeelt niemand maar je houdt je toch niet aan een regel. Dat is een grensgebied.Evenals het uitchecken bij een reisonderbreking. Er zal geen boete volgen, denk ik. Maar of ik het terecht vind is uiteraard niet leidend. Het zou me niet verbazen als NS zou stellen dat men de regels overzichtelijk wil houden zonder uitzonderingen. Daar is wat voor te zeggen maar de zin ervan ontbreekt hier.

NS is wel eens vaker van een regel teruggekomen. Toen ik de eerste Weekendvrij had, werd er ook tien euro afgeschreven bij inchecken. Later kwam het veel logischer nultarief. En dat was maar goed ook. Maar als ze bij Blokker zo slecht communiceren als nu, krijgen ze niets geformuleerd. Het kan ook zijn dat er een bericht uitgaat naar de conducteurs om er op een bepaalde manier mee om te gaan.
Een boete krijg je alleen terecht als je NS al dan niet intentioneel benadeelt maar dat lijkt me hier niet het geval. Wel bij een overstap met meer dan 25 minuten er tussen, vanuit NS gezien.
Wat wel zo is bij inchecken ver voor het begin van de spitstijd op werkdagen.

Ach Dennis, volgens mij weet je best wel dat het 35 moet zijn, en uiteraard niet, zoals ik schreef, 35 minuten.
Je benadeelt NS ook niet bij een overstap van meer dan 35 minuten. Dat is toegestaan, zolang de OV-chipkaartzone maar niet wordt verlaten. (Want alleen als er opnieuw wordt ingecheckt geldt weer de 30-minutenregel.)
Reputatie 7
Badge +4
Dat is zo, Pepe en het gaat nog verder want als het voor een Blokker dagkaart eigenlijk zinloos is, is het dat ook voor alle andere reisopties van een dag vrij reizen, denk aan Weekendvrij en keuzedagen. Wat moeten al deze gebruikers met die 35 minutenregel op een vrije reisdag? Maar door de week is die voor de vervoerders profijtelijk, langeafstandskorting vervalt, dus ik verwacht niet dat er een 35 minutenregel voor de saldoreiziger en eentje voor mensen met vrije reisdagen komt. Ook geruststellend voor de reiziger met een vrije reisdag. 😃 De regel geldt wel maar kost niks, wordt het dan.

We dwalen wel af, het ging om de formulering van de voorwaarden van het Blokkerkaartje 😉
Reputatie 6
Badge +2
Ach Dennis, volgens mij weet je best wel dat het 35 moet zijn, en uiteraard niet, zoals ik schreef, 35 minuten.
Ik vermoedde al dat je 35 bedoelde, maar dan is het nog niet duidelijk waar je het precies over hebt.
Reputatie 6
Badge +2
(..) dat je een foutje na een uur niet meer kunt herstellen.
In een nieuwe reactie kan je een gecorrigeerde versie plaatsen.

Reageer