beantwoord

NS aanbieding OV-chipkaarten voor medereizigers (verlopen)

• 20 augustus 2014
  • 4 reacties
  • 416 Bekeken

Beste NS, van de drie ov-chipkaarten voor medereizigers die u aanbied wil ik er 2 anoniem en een op naam zetten. Nu gaat mijn vraag over het laatste, het betreft hier een persoonlijke kaart. De persoon behoort niet toe aan mijn huishouden. Is dat mogelijk ? Er sprake van automatisch saldo laden, hoe moet betreffende zijn rekening nummer instellen hiervoor? of moet ik dat als aanschaffer instellen? Moet er verplicht een abonnement op worden gezet?
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 20 augustus 2014, 15:36

De aanbieding voor vaste klanten betreft 1, 2 of 3 anonieme chipkaarten. U wilt er blijkbaar twee dus kunt u er gewoon twee bestellen.

De persoon die een persoonlijke ov-chipkaart wil kopen kan dat doen via een andere actie die ook nog tot 31 augustus loopt. http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/campagnes/ov-chipkaart-actie.html. Deze persoonlijke kaarten zijn tijdelijk ook voor twee euro verkrijgbaar.

Om automatisch opladen op een persoonlijke kaart te activeren dient u dit via een MijnOV-chipkaartaccount aan te vragen op www.ov-chipkaart.nl en het vervolgens als bestelling op te halen bij een OV-chipkaartautomaat.

Voor zowel de persoonlijke als anonieme kaarten moet u voordat u met de trein gaat reizen even een klassekeuze doen. Dit kan door saldo te kopen bij een NS automaat of door bij de automaat voor Laden overige producten en dan Reizen op saldo zonder NS-abonnement te kiezen.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 4
Badge
De aanbieding voor vaste klanten betreft 1, 2 of 3 anonieme chipkaarten. U wilt er blijkbaar twee dus kunt u er gewoon twee bestellen.

De persoon die een persoonlijke ov-chipkaart wil kopen kan dat doen via een andere actie die ook nog tot 31 augustus loopt. http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/campagnes/ov-chipkaart-actie.html. Deze persoonlijke kaarten zijn tijdelijk ook voor twee euro verkrijgbaar.

Om automatisch opladen op een persoonlijke kaart te activeren dient u dit via een MijnOV-chipkaartaccount aan te vragen op www.ov-chipkaart.nl en het vervolgens als bestelling op te halen bij een OV-chipkaartautomaat.

Voor zowel de persoonlijke als anonieme kaarten moet u voordat u met de trein gaat reizen even een klassekeuze doen. Dit kan door saldo te kopen bij een NS automaat of door bij de automaat voor Laden overige producten en dan Reizen op saldo zonder NS-abonnement te kiezen.
Duidelijk, ik zal de beide type kaarten dan apart aanschaffen. Rest mij nog de vraag, kunnen mijn medereizigers alleen met mij meereizen of kunnen zij dat met elke reiziger die een abonnement bij de NS heeft lopen?
Badge +3
Zij kunnen met elke abonnementhouder meereizen.
Welkom op het forum pragma!

De bijdrages van Gert-jan en Tochjo zijn helder en duidelijk, waarvoor dank. Het is verder niet verplicht om een abonnement op een persoonlijke OV-chipkaart te plaatsen. Er kan dus gewoon tegen vol tarief gereisd worden met de persoonlijke OV-chipkaart.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Acties en uitjes. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.