beantwoord

NS dag daluren actievandedag

• 5 februari 2019
  • 2 reacties
  • 137 Bekeken

Beste,

Ik heb een ns dag daluren kaart van 19 euro van actievandedag. Deze is geldig voor half 7, tussen 9 en 4 en na 18.30. Ik wil hem graag maandag gebruiken en heb hem verzilverd. Ik begreep indien ik voor half 7 incheckte, ik door kon reizen in de spits. Ik moet vroeg starten, om half 10 op mijn bestemming te komen. Nu zie ik dat op de tickets staat dat ik niet in de spits mag reizen en dan uit de trein moet zijn. Betekent dit dat ik met dit tickets niet kan reizen in de spits, ook al check ik voor half 7 al in?

Groet.
icon

Beste antwoord door Slidestops 5 februari 2019, 16:01

Dat klopt, met dit e-ticket mag je je niet in de spits bevinden, ook al stap je eerder in.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Dat klopt, met dit e-ticket mag je je niet in de spits bevinden, ook al stap je eerder in.
Badge +3
Dit komt omdat het e-tickets zijn. Daarmee kan je niet in- of uitchecken maar alleen poortjes openen, mocht je die onderweg toevallig tegenkomen. Bij chipkaartjes geldt wél het tijdstip van inchecken, en mag je doorreizen in de spits.

E-tickets zijn er in twee smaken eigenlijk. Reizen ná 9:00 en dan zonder middagspits-beperking (ook wel Voordeeluren genoemd) óf de variant die je nu hebt, dus tijdens zowel de ochtend- als middagspits niet mogen reizen (Daluren).

Dit is omdat men niet kan bepalen wanneer je aan je reis begonnen bent. Met name met die middagspits is dat dus een probleem. In de vroege ochtend zullen er vrij weinig mensen zijn die al vóór 6:30 op hun bestemming moeten zijn, maar daarom dus niet tussen 6:30 en 9:00 in de trein.

Reageer