beantwoord

NS Dagkaart (12.50)

• 22 november 2017
  • 14 reacties
  • 653 Bekeken

Beste NS

Ik heb een NS dagkaart gekocht voor 12,50. Normaliter zou mijn broer die uitprinten op zijn werk maar die is op vakantie. Ik wou de dagkaart vanavond uit printen in de bibliotheek maar de printer is stuk en ze kunnen niet zeggen wanneer die weer gemaakt wordt.
Verder ken ik niemand die de kaart voor mij zou kunnen uitprinten.

Het enige wat ik kan bedenken is hem bij hema uitprinten op A4 foto formaat maar ik weet niet of dat mag. Wat moet ik doen?

Met vriendelijke groet

Michiel
icon

Beste antwoord door klant_Jac 22 november 2017, 21:27

Welkom op dit forum, Michiel

Bij de servicebalie op een groot NS station kunt u uw kaartje laten printen. Kosten 1 euro.
Mocht die niet in de buurt zijn, kunt u op uw opstap-station een geldig kaartje bij de kaartautomaat kopen tot het eerstvolgende station met een NS-balie. Zie www.ns.nl

Een kaartje op uw telefoon, tablet of laptop is NIET toegestaan, en kan leiden tot een BOETE wegens ongeldig plaatsbewijs.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge
Welkom op dit forum, Michiel

Bij de servicebalie op een groot NS station kunt u uw kaartje laten printen. Kosten 1 euro.
Mocht die niet in de buurt zijn, kunt u op uw opstap-station een geldig kaartje bij de kaartautomaat kopen tot het eerstvolgende station met een NS-balie. Zie www.ns.nl

Een kaartje op uw telefoon, tablet of laptop is NIET toegestaan, en kan leiden tot een BOETE wegens ongeldig plaatsbewijs.
Reputatie 7
Badge +4
Is er geen Printshop in de buurt of een aardige buurman? De ticket mag ook op de ov-chipkaart of als mobiele ticket, bij mijn weten. Een A4 mag, ook op fotopapier.

Wat zeker niet is toegestaan, is een pdf afbeelden op de mobiele telefoon.
Reputatie 7
Badge +2
De ticket mag ook op de ov-chipkaart of als mobiele ticket bij mijn weten .
Dat moet je volgens mij wel bij het bestellen aangeven en kun je daarna niet meer veranderen.
Als het gaat om de Dagkaart Voordeeluren dan is er bij bestellen ook de optie "Ontvangstwijze later te bepalen" maar dat moet je dan ook bij bestellen aangeven en kan niet naderhand veranderd worden volgens mij.

Wanneer je de dagkaart al besteld / betaald hebt en gekozen voor etickets uitprinten dan lijkt me een Thom's suggestie het handigst.
Reputatie 7
Badge +4
Ik zit even te aarzelen nu want bij internationale tickets heb ik volgens mij beide wel eens gedaan. Ik weet niet zeker of het bij deze tickets kan. Het hoeft niet hetzelfde te werken. Dit zoeken we op 😉
Badge +3
De € 12,50 dagkaart ('exclusief voor abonnementshouders' maar je kunt hem ook weggeven en er wordt nergens gekeken of er sprake is van een abonnement en je kunt er ook gewoon 10 bestellen maar dan wel één voor één?).

Die kan inderdaad op alle manieren 'verzilverd' worden (zodra je reisdatum en persoonsgegevens gaat invullen) dus printen, laden in app of als bestelling bij automaat voor op een ov-chipkaart is allemaal mogelijk dan.

De optie 'ontvangstwijze later te bepalen' krijg je bij aankoop/betaling volgens mij als enige selecteerbare mogelijkheid (ook al staan de andere er in het grijs bij).
Reputatie 7
Badge
De € 12,50 dagkaart ('exclusief voor abonnementshouders' maar je kunt hem ook weggeven
O...geef mij er 1 even weg 😉
Bedankt voor alle reacties, Gouda had vroeger altijd een service balie maar ik geloof dat die gesloten is. Denk dat ik even langs hema ga, ik heb mijn kaartje al verzilverd. Kan helaas geen wijzigingen maken. Ik ken verder niemand die kan printen helaas
Badge +3
Oei, nu heb je me Jac,

Het was een link naar NS maar dit is de bevestiging van enkele dagen geleden.

Uiteraard zal ik de link om te bestellen hier niet zomaar openbaar delen, dat wordt dan via een PB 😛
Badge +3
Kan helaas geen wijzigingen maken. Ik ken verder niemand die kan printen helaas
Dat eerste klopt, wijzigen gaat niet.

Je kunt nog (met je kaartje als PDF document) op een USB stick naar een Albert Heijn of zo gaan. Wellicht hebben die een hip kopiëerapparaat waar je het op een A4 kunt printen, of anders de mensen bij de tabak/servicebalie lief/zielig aankijken en doen ze dat ook gewoon voor je.
Reputatie 7
Badge
@Michiel: eerst Googke vragen, dan klagen: https://www.ns.nl/stationsinformatie/gouda.html elke dag open
Reputatie 7
Badge
@Robert B
Lief aankijken hielp niet toen ik een boardingpass van Ryanair wilde laten printen "meneer, daar kan een virus op uw stick zitten, dus die doen wij er niet in"
Zal morgen kijken of het service punt nog open is. Station Gouda stond niet op de lijst van Stations waar je dingen kan uitprinten
Badge +3
Ken Gouda niet, geen idee of er een Tickets & Service balie is.

En voor klant_Jac, het is maar wie je treft en jij hebt vast en zeker toch (buren met) een printer?

Geen idee waar je woont, maar bij de AH hier (Eindhoven) kan ik gewoon mijn stick in de copier steken en een PDF bestand selecteren dat vervolgens op A4 er uit komt nadat ik een dubbeltje in de gleuf gegooid heb (1 pagina)

In full color is wel 20 cent geloof ik, maar goed.
What else is new?
Een hele aardige medewerker van de NS heeft kaartje gratis voor mij uitgeprint. Top service

Reageer