beantwoord

Ns groepsretour

• 24 februari 2014
  • 8 reacties
  • 1496 Bekeken

Als je een NS groepsretour koopt naar Rotterdam met 8 personen, is het dan mogelijk dat 2 personen onderweg in Utrecht-Centraal uitstappen en de rest de reis verder vervolgt naar Rotterdam?
icon

Beste antwoord door Loes 24 februari 2014, 16:11

Maar kun je ook uitstappen waar je wilt of moeten iedereen naar dezelfde eindbestemming?

Het doel van het groepsretour is dat je met een groep naar dezelfde eindbestemming wilt gaan. Als je eerder uitstapt op het traject kan, want het is op hetzelfde traject, denk bijvoorbeeld aan dat een groep uit Rotterdam Centraal vertrekt naar bijvoorbeeld Zwolle en een andere groep vanuit Den Haag Centraal, dan kan je je reis tijdelijk onderbreken op bijvoorbeeld Gouda of Utrecht Centraal of welk station maar op die route ligt. Dus als je eerder dan je eindbestemming wilt uitstappen is dat dus geen probleem, zolang het maar op het traject ligt dat in de reisplanners wordt aangegeven.
Bekijk origineel

8 reacties

Klopt helemaal, daar is juist het Groepsretour voor ontwikkelt. Je gaat uiteindelijk naar dezelfde eindbestemming en men mag opstappen waar men wil, zolang het maar is aangevraagd op het e-ticket.
Maar kun je ook uitstappen waar je wilt of moeten iedereen naar dezelfde eindbestemming?

Het doel van het groepsretour is dat je met een groep naar dezelfde eindbestemming wilt gaan. Als je eerder uitstapt op het traject kan, want het is op hetzelfde traject, denk bijvoorbeeld aan dat een groep uit Rotterdam Centraal vertrekt naar bijvoorbeeld Zwolle en een andere groep vanuit Den Haag Centraal, dan kan je je reis tijdelijk onderbreken op bijvoorbeeld Gouda of Utrecht Centraal of welk station maar op die route ligt. Dus als je eerder dan je eindbestemming wilt uitstappen is dat dus geen probleem, zolang het maar op het traject ligt dat in de reisplanners wordt aangegeven.
Oke, dankje voor de informatie
Als je een NS groepsretour koopt naar Rotterdam met 8 personen, is het dan mogelijk dat 2 personen onderweg in Utrecht-Centraal uitstappen en de rest de reis verder vervolgt naar Rotterdam?

Beste Jeroen,

ik heb je vraag verplaatst naar het topic "Acties en Uitjes." Daar past het beter.
Vriendelijke groet, Robby
Beste Robby NS,

omdat ik nog niet echt een duidelijk antwoord op deze post kan vinden van iemand van de NS, stel ik de vraag nog een keer:

Ik wil graag met een groep naar Amsterdam, waarvoor ik een groepsticket heb. Echter zou ik graag wat eerder gaan en nog eerst lunchen met een vriend in Amersfoort. Is het mogelijk uit te stappen in Amersfoort en later weer in te stappen richting Amsterdam?

Amersfoort ligt wel op de route, ik reis van Oldenzaal naar Amsterdam.

Bedankt voor je reactie.
Reputatie 4
Badge
Ja, met een e-ticket mag je bij elk tussenliggend station op de door de reisplanner geadviseerde route uitstappen, het station verlaten en later weer verder reizen.
Ja, dat mag.

Reageer