NS Groepsretour in 2017

• 1 december 2016
  • 34 reacties
  • 6129 Bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

Ik zou het juist niet fijn vinden als we ook nog allemaal hetzelfde beginstation moeten hebben. Ik heb vrienden verspreid over het hele land en ik vind het dus ideaal dat iedereen een eigen beginstation kan hebben in tegenstelling tot internationale trein reizen.

Het is jammer dat er zoveel misbruik van gemaakt wordt maar ik denk dat de meeste mensen die het gebruiken het echt gebruiken op de manier zoals het bedoeld is. Ik vind het in ieder geval een uitkomst want ook met een daluren kaart vind ik de prijzen tegenwoordig echt duur waardoor je met een groep toch sneller de auto pakt terwijl ik de trein natuurlijk milieu vriendelijker is en fijner (geen parkeerprobleem op bestemming).
Ik vraag tegenwoordig iedereen zijn ID als ik een e-ticket overhandigd krijg. Wat mij opvalt is dat ik bij bv een vierzits drie personen zie met e-ticket, vraag om het ID en ik moet dat vaak voor alledrie apart doen. Alsof ik de een wel vraag en de ander niet.
Ik ben overigens nog niemand tegengekomen, die op andermans e-ticket reisde.
Ik vindt de groepsretour geweldig, leuk met verschillende kennissen afspreken op een festival. Topproduct!
Wat leuk om te horen, H. Grootjans!
Sinds wanneer is één vertrekstation verplicht? Dat was begin januari 2017 nog niet zo. Ik heb voor een gezamenlijke dag in het midden van Nederland het regelen van de groepsretour op me genomen. En ik zie nu ineens dat er maar één vertrekstation gekozen kan worden. Dat terwijl er mensen uit heel Nederland bij elkaar komen.

Dit is wel erg stilletjes doorgevoerd!

Ik snap dat er flink misbruik gemaakt werd door de zogenaamde "Facebook groepen". Maar we hebben de groepsretour de afgelopen jaren meerdere malen voor verschillende bestemmingen gebruikt en zijn er erg tevreden over. Deze kleine wijziging zorgt ervoor dat we de auto gaan pakken. En dat mensen die een kleine beurs hebben en geen auto, niet meer mee kunnen doen.
Reputatie 7
Bij de bestelpagina staat :

Let op: Vanaf 13 april zijn het vertrekstation en de bestemming zijn voor alle groepsleden hetzelfde. U reist dus van en naar hetzelfde station.

Verder is er nog aandacht aan besteed op het forum en diverse media.
Bij de bestelpagina staat :

Let op: Vanaf 13 april zijn het vertrekstation en de bestemming zijn voor alle groepsleden hetzelfde. U reist dus van en naar hetzelfde station.

Ja, dat zie ik nu ook.

Verder is er nog aandacht aan besteed op het forum en diverse media.

In een groep van tientallen mensen, door heel Nederland, was dit niet bekend. Bovendien lijkt dit nogal plotsklaps doorgevoerd te zijn, in tegenstelling tot de wijziging per 1 januari die wel van tevoren bij ons duidelijk was. En sorry dat ik niet de Telegraaf, Volkskrant, etc. lees, of regelmatig op dit forum kijk (ben nu pas net lid geworden).

Ik zie nu ook de andere discussies. Maar dit 'draadje' had tenminste geüpdate kunnen worden met een opmerking dat er ondertussen een wijziging is gemaakt.
Dat had gekund.
Hallo Alex5, ik snap je punt. We hebben ervoor gekozen om hier een nieuw topic voor aan te maken om het Serviceforum overzichtelijk te houden. Wel zal ik je feedback even doorgeven, wellicht is het waardevol om deze wijziging ook in dit topic te vermelden. Bedankt voor je signaal.

Reageer