beantwoord

NS jongerentour - reis Enschede - Utrecht - Ede

• 9 augustus 2019
  • 3 reacties
  • 197 Bekeken

Hoi hoi, ik heb een vraagje over de jongerentour. Ik ga met een vriendin van Enschede naar Utrecht. Het liefste willen we dan van Utrecht naar Ede reizen. Daar woont mijn tante en daar willen we overnachten. Nu moet ik bij het kopen van de tickets invullen waar ik de reis start en waar ik naartoe wil gaan. Wat moet ik invullen? Help!
icon

Beste antwoord door Stijn NS 10 augustus 2019, 12:25

Goedemiddag Bram Azink en welkom bij de NS Community!

Zoals je kunt lezen uit de twee reacties is het een beetje afhankelijk van het station in Ede waar je naartoe wilt reizen. Als je naar Ede Centrum moet, dan kun je deze reis niet maken met het Jongerentoer, gezien een reis Enschede - Ede Centrum niet langs Utrecht komt volgens de Reisplanner.

Voor een reis Enschede - Ede-Wageningen krijg je echter wel route adviezen via Utrecht, dus is dit een uitzondering dat je ook via Utrecht mag reizen. In dat geval kun je dus wel gebruik maken van de jongerentoer.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je kunt met de jongerentoer deze reis niet maken. Volgens de reisplanner ga je niet van Enschede naar Ede via Utrecht. Je moet altijd een reis opgeven die volgens de reisplanner kan.Met twee kaartjes van de jongerentour kan het wel. Eentje voor Enschedenaar Utrecht en eentje voor Utrecht-Ede. Het is wel een dure oplossing, eigenlijk zonde, maar dan hoef je geen nieuw kaartje te halen. ik zou een actiedagkaart kopen voor €19,50, en het niet met de jongerentoer doen.

https://www.actievandedag.nl
Reputatie 6
Badge
Van Enschede naar Ede-Wageningen mag je volgens de reisplanner via Utrecht reizen.

Je kunt als vertrekstation dus Enschede invullen en Ede-Wageningen als aankomststation. Je kunt dan je reis in Utrecht gewoon onderbreken en later op de dag verder reizen naar Ede-Wageningen.

Dit werkt alleen met Ede-Wageningen en niet met Ede-Centrum.

Goedemiddag Bram Azink en welkom bij de NS Community!

Zoals je kunt lezen uit de twee reacties is het een beetje afhankelijk van het station in Ede waar je naartoe wilt reizen. Als je naar Ede Centrum moet, dan kun je deze reis niet maken met het Jongerentoer, gezien een reis Enschede - Ede Centrum niet langs Utrecht komt volgens de Reisplanner.

Voor een reis Enschede - Ede-Wageningen krijg je echter wel route adviezen via Utrecht, dus is dit een uitzondering dat je ook via Utrecht mag reizen. In dat geval kun je dus wel gebruik maken van de jongerentoer.

Reageer