beantwoord

NS Meereiskaart Den Haag

• 6 september 2016
  • 13 reacties
  • 1372 Bekeken

Ik wil de NS meereiskaart Den Haag bestellen; de exacte reisdatum is nog niet bekend, ergens tussen nu en 15.11.2016.
Bij het bestellen lijkt het er op dat er een datum ingegeven moet worden. Klopt dit??
In het verleden vaker dit soort bestellingen gedaan en hier geen problemen mee gehad.
icon

Beste antwoord door Thom 6 september 2016, 17:31

U zult inderdaad de reisdatum op moeten geven en u zit daar dan ook aan vast. Het klopt dus.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U zult inderdaad de reisdatum op moeten geven en u zit daar dan ook aan vast. Het klopt dus.
Lia,

Ik (en zeker veel andere vaste klanten NS) evaar het zelvde probleem!!

Je hebt gelijk in dat wij klanten nooit dit probleem hadden omdat voorheen in het 1e periode "BESTELLEN" men MOEST een coupon code aanschaffen en dan waneer men wilde reisen t/m laatste reis dag men kon de coupon verzilveren voor een e-ticket. Daarom was er NOOIT een probleem!!!

Nu is er een onwerkbare situatie ontstaan met deze SPOOR aanbieding omdat de oude voorwaarden van twee periodes (COUPON BESTELEN EN LATER E-TICKET MET REISDATUM) gehandhaafd zijn terwijl het bestelsysteem drastisch veranderd in dat het aanschaf van een coupon code niet meer nodig is (lees ook niet meer mogelijk is c.q. vervallen) waardoor wij klanten nu uitgesloten zijn van de mogelijkheid om het e-ticket te bestellen tot het eind datum Aktie!! Dit kan nooi de bedoeling zijn???

Ik vermoed dat de Marketing afdeling is doorgegaan met het oude, niet meer passend bestel voorwarden voor de Meereis Aktie, terwijl de IT'ers van de E-ticket afdeling een modiniseering door gevoerd hebben om al het oude rompslomp met coupon code procedure overbodig te maken.

Dus het aanbieding had moeten zijn "Aktie is te bestellen t/m 15 november 2016" en dan zou het kloppen met het nieuwe bestel systeem omdat EEN VASTE aanschaf DATUM TOT 6 WEKEN VOORUIT een onmogelijk verlangen van de klanten is.

Het zou mooi zijn indien de NS zou onmiddelijk de voorwarden aanpassen te verenigen met hun nieuwe bestel systeem of onmiddelijk het bestellen van een coupon code in hun bestel systeem weer mogelijk maken.

Zo niet, is het meereis aanbieding weinig meer waard.
Reputatie 7
Als het je weinig meer waard is, dan maak je geen gebruik van de aanbieding..
Hoi Henry D,

Voor deze actie is inderdaad voor deze werkwijze gekozen. Jammer om te lezen dat je hier ontevreden over bent. Ik kan de procedure natuurlijk niet veranderen, maar als je wilt kan ik een klacht hierover indienen voor je. Stuur me in dat geval even een privébericht met je gegevens.
Beste Moderator,

Helaas heeft u en Sidestops mijn uitleg en dus het probleem niet goed begrepen.

Het gaat om dat de oude bekende Aktie voorwaarden voor Spoor Nr.4 zijn gebruikt terwijl de WERKWIJZE "bestellen" van een bekende coupon code niet meer mogelijk is wegens een veranderde/nieuwe bestel systeem waarop je moet het reisdatum moet meteen invullen.

De oude voorwarden zijn nu niet meer syncroon met het nieuwe ingevorde bestel systeem omdat er zit NU een hiaat tussen 2 october en 15 november 2016!

Ik probeer een signaal te geven dat (m.i.) een fout is gemaakt tussen twee afdelingen of een rechte en een linkerhand.

Het Aktie is prima en ik bedoelde minder waard voor het NS omdat het deze keer (nr.4) moielijk voor klanten te bestellen is door deze nieuwe tegenstrijdheid. Zie vraag Lia.

Ik hoop dat Lia haar terechte frustratie nu begrijpt!

Je heb een kristaal bal nodig om een reisdatum tot 6 weken vooruit te boeken en die heb ik en Lia niet!
Hallo Henry D, ik snap dat je hier frustraties over hebt. Mijn advies is om mijn collega Iris NS hier een privébericht over te sturen zodat zij je klacht kan doorzetten.
Hoe doe ik dat?

Trowens het gaat niet om een klacht wel om een signaleering dat bij een logisch nieuwe verbetering van het bestel systeem alleen maakt de oude bestel voorwaarden onlogisch en onpractisch.

De tijd dringt om het 'missverstand' te verbeteren omdat 2 october is dichtbij.
Als je op Iris NS klikt zie je 'Stuur bericht' Zo kun je een privébericht sturen.
Helemaal eens met Henry D.
Zeker geen verbetering i.v.m het kristallen bol probleem.
Nog geen oplossing???
De werkwijze van bestellen kan ik niet veranderen. Ik heb nog geen privébericht van Lia en Henry mogen ontvangen. Ik begrijp dat deze werkwijze minder handig is dan de andere acties. Echter staat er in Spoor wel expliciet vermeld "Let op: De aanvraag- en geldigheidsperiode verschillen van elkaar".
Ja, dat klopt natuurlijk wel.
Maar het was dus mogelijk om voor het aflopen van de aanvraag datum een code te bestellen die tot het aflopen van de geldigheidsperiode ingewisseld kon worden.
Daar gaat het eigenlijk om.
We nemen deze feedback mee naar toekomstige acties. Of dit leidt tot verandering kunnen wij via dit forum nog niet toezeggen, maar we spelen het zeker door naar onze campagnemanagers.
Oke, bedankt voor de reaktie.
Afwachten dus maar.

Reageer