beantwoord

ns voordeelwinkel ticket laadt niet in ns app

• 29 september 2019
  • 5 reacties
  • 166 Bekeken

Hoi,

Ik heb een ticket gekocht via de Spoordeelwinkel, maar krijg helaas een foutmelding wanneer ik het ticket in de NS app wil importeren. Gechat met Ns om naar een oplossing te zoeken, maar zij geven aan dat ik het ticket moet printen (ik heb geen printer) Ik moet zo al met de trein en hier in Haarlem is verder nog geen internetcafe of bibliotheek ofzo open. Is er geen andere oplossing? Ik vind het zo onklantvriendelijk dat er nu van een foutmelding in de app, mijn probleem van wordt gemaakt.
icon

Beste antwoord door Tochjo 29 september 2019, 07:47

Ja, dat weet ik zeker. Zie bijvoorbeeld dit antwoord van een moderator (medewerker van NS) in een ander topic.

Merk op dat dit wel alleen geldt voor de reis met NS. Als uw kaartje niet alleen geldt voor een treinreis, maar ook voor een reis met bus, tram of metro, of als er een aanbieding bij hoort van een winkelketen, dan moet het wel worden afgedrukt om met de betreffende bus, tram of metro te kunnen reizen, of om de aanbieding van de winkelketen te kunnen gebruiken.

Wellicht was de medewerker van de klantenservice nog niet helemaal op de hoogte van de gewijzigde regels. Vroeger was het niet toegestaan om het pdf-bestand te tonen, maar tegenwoordig wel.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
U mag het ticket ook als pdf-bestand op uw telefoon zetten en het pdf-bestand aan de conducteur laten zien bij controle.
Weet u dat zeker? Bij de NS Chat werd er duidelijk aangegeven dat dit niet het geval is en dat ik het ticket moet printen.
Badge +3
Ja, dat weet ik zeker. Zie bijvoorbeeld dit antwoord van een moderator (medewerker van NS) in een ander topic.

Merk op dat dit wel alleen geldt voor de reis met NS. Als uw kaartje niet alleen geldt voor een treinreis, maar ook voor een reis met bus, tram of metro, of als er een aanbieding bij hoort van een winkelketen, dan moet het wel worden afgedrukt om met de betreffende bus, tram of metro te kunnen reizen, of om de aanbieding van de winkelketen te kunnen gebruiken.

Wellicht was de medewerker van de klantenservice nog niet helemaal op de hoogte van de gewijzigde regels. Vroeger was het niet toegestaan om het pdf-bestand te tonen, maar tegenwoordig wel.
Hartelijk dank voor de reactie Tochjo! 🙂
Hallo MelissaW. Welkom op de NS Community.

Wat jammer dat het niet is gelukt om je ticket in de app te laden! Zoals Tochjo aangeeft kan het ticket ook als PDF op je telefoon worden gezet. Dat is ook te lezen bij 2.3 van de voorwaarden.
Alvast een fijne reis gewenst!

Reageer