Skip to main content

Het is weer december, het is weer tijd voor de NS Wintercity actie! 

Je kunt je hier aanmelden voor de actie om iedere dag een mail te krijgen over de actie van de dag.

Hoe kan ik meedoen aan de winacties?
Op de Wintercity pagina vind je verschillende aanbiedingen, winacties en cadeautjes, evenals het Wintercity-winkeltje. De winacties worden geactiveerd op specifieke datums. Je kunt meedoen door te klikken op een reizigerstype of via het Wintercity-winkeltje op de bijbehorende button. Het is mogelijk om deel te nemen aan meerdere winacties, zolang deze beschikbaar zijn. Daarnaast is er een speciale winactie genaamd 'Herhaal bezoeker'. Hierbij ontvang je een lot wanneer je minimaal drie dagen in een week het platform hebt bezocht. Je kunt maximaal vier loten verzamelen om je kans te vergroten bij de trekking van de 'jaar lang gratis reizen'-winactie.

Kan ik met meerdere winacties meedoen?
Je kan met alle winacties meedoen als je er op tijd bij bent, sommige winacties hebben een beperkte beschikbaarheid. 

Ik kan me niet aanmelden. Hoe werkt het?
Vanaf 25 november was het al mogelijk om je aan te melden met een e-mailadres dat gekoppeld is aan een NS ROS- of Flex-abonnement. Na het aanmelden ontvang je een bevestigingsmail dat je aanmelding is gelukt. Let op: zakelijke abonnementhouders, Kids Vrij-abonnementhouders en studentenreisproducthouders kunnen zich niet aanmelden. Deelname aan de Wintercity-campagne is per e-mailadres, niet per abonnement. In zeldzame gevallen wil dit soms ook fout gaan met klanten die wel een geldig product hebben, meld je dan bij de klantenservice.

Ik en mijn partner gebruiken allebei hetzelfde e-mailadres, kunnen wij alsnog meedoen?
Nee, deelname is beperkt tot één keer per e-mailadres dat gekoppeld is aan een ROS- of Flexabonnement. Het deelnamecriterium is gebaseerd op het e-mailadres en of er een geldig abonnement aan gekoppeld is. Postcode of het aantal abonnementen op hetzelfde adres spelen hierbij geen rol. Als jullie beiden willen deelnemen, zorg dan dat elk een eigen e-mailadres gebruikt dat aan een abonnement gekoppeld is.

Ik kan niet krassen!
We hebben een boel meldingen gekregen dat het voor sommige klanten helaas niet mogelijk is om te krassen wanneer ze in de actie zitten. We zijn hard aan het werk om te kijken wat hier aan de hand is, maar voor nu is ons advies om dit op een mobiel of Google Chrome te proberen. Dit levert het beste resultaat op. 

Wat kan ik van de acties verwachten? 
Er zit ieder jaar heel wat leuks tussen en dit is ook dit jaar weer het geval! Ik ga natuurlijk niet alles in een keer verklappen, maar er zijn zeker een paar prijzen die je niet wilt missen! Voor vandaag kan ik het al wel zeggen, het gaat om een warme drank bij de Kiosk! 

Grotendeels positief nieuws vanaf mijn kant, werkt voor een groot gedeelte heel goed. Moet zeggen dat ik het tabblad Wintercity gewoon heb gepind in mijn chrome-browser op mijn google pixel toestel, dan hoef je ook niet continue opnieuw in te loggen. Ik maak dus geen gebruik van de link in de email, merkte het steeds opnieuw aanmelden daar inderdaad ook. 

Ik zag tot vandaag alle cadeautjes en/of winpogingen verschijnen, maar de actie van vandaag werkt helaas niet. Klikken op 'speel mee' geeft geen resultaat, geen ja geen nee. 

Hier helaas ook geen goede ervaring. Eerste dag ging nog wel goed, maar tweede dag kon ik niet bij het bedankje komen. De button ‘Ga naar vandaag” (2 december) werkte nl. niet. Bij klikken op het winkeltje kom ik in een vrijwel leeg scherm met opnieuw een ‘Ga naar vandaag’-button die ook niet werkt, niet op Windows PC en niet op Android mobiele telefoon. Op PC geprobeerd met Chrome en met Edge.

Ik moest me trouwens ook weer aanmelden en toen kreeg ik tot mijn verbazing een mail waarin staat Je aanmelding is nog niet gelukt. Dat zit zo: als je mee wilt doen, dan is het nodig dat je een NS-abonnement hebt (en dan bedoelen we niet Kids Vrij, zakelijke abonnementen en Studentenreisproduct).” En dat terwijl ik al jaaaaaaaaren een Dal Voordeel-kaart heb (net weer verlengd m.i.v. 1 december 2024) waarmee ik me in eerste instantie ook gewoon kon aanmelden.

Jammer.

En vandaag (3e dag / 3 december) weer geen werkende buttons. Geen Wintercity voor mij dit jaar, blijkbaar.

(‘First world problems'. En toch is het ergerlijk. Zeker om bovenaan het vrijwel lege scherm te lezen: ‘Hier vind je al je bedankjes terug. Elke dag een nieuwe verrassing!’ En dan staat er niks.)

Dag 4 / 4 december. Magisch kerstuitje -- ‘for me, but not for thee'. Helaas weer hetzelfde als gister. Geen werkende buttons.

Dag 5 / 5 december. Ik hoopte op een surprise. Maar de Wintercity rijdt ook vandaag niet.

Mijn browser wel geen verbinding maken met NS wintercity omdat het een onveilige site is 

Dat lijkt me een issue in de browser, je zou deze kunnen toestaan of een andere browser kunnen proberen.

Dat lijkt me een issue in de browser, je zou deze kunnen toestaan of een andere browser kunnen proberen.

Dat lijkt me onwaarschijnlijk. ​@Gerardn kun je ook zien waarop je browser dit oordeel baseert, dus wat voor kwetsbaarheid hij signaleert?

Ook na het aanmaken van een nieuw account door de klantenservice medewerker lukt het niet om mee te spelen. Nog steeds denkt NS dat ik geen abonnement heb. Wat een gedoe elk jaar weer. 

Hier helaas ook geen goede ervaring. Eerste dag ging nog wel goed, maar tweede dag kon ik niet bij het bedankje komen. De button ‘Ga naar vandaag” (2 december) werkte nl. niet. Bij klikken op het winkeltje kom ik in een vrijwel leeg scherm met opnieuw een ‘Ga naar vandaag’-button die ook niet werkt, niet op Windows PC en niet op Android mobiele telefoon. Op PC geprobeerd met Chrome en met Edge.

Ik moest me trouwens ook weer aanmelden en toen kreeg ik tot mijn verbazing een mail waarin staat Je aanmelding is nog niet gelukt. Dat zit zo: als je mee wilt doen, dan is het nodig dat je een NS-abonnement hebt (en dan bedoelen we niet Kids Vrij, zakelijke abonnementen en Studentenreisproduct).” En dat terwijl ik al jaaaaaaaaren een Dal Voordeel-kaart heb (net weer verlengd m.i.v. 1 december 2024) waarmee ik me in eerste instantie ook gewoon kon aanmelden.

Jammer.

En vandaag (3e dag / 3 december) weer geen werkende buttons. Geen Wintercity voor mij dit jaar, blijkbaar.

(‘First world problems'. En toch is het ergerlijk. Zeker om bovenaan het vrijwel lege scherm te lezen: ‘Hier vind je al je bedankjes terug. Elke dag een nieuwe verrassing!’ En dan staat er niks.)

Dag 4 / 4 december. Magisch kerstuitje -- ‘for me, but not for thee'. Helaas weer hetzelfde als gister. Geen werkende buttons.

Dag 5 / 5 december. Ik hoopte op een surprise. Maar de Wintercity rijdt ook vandaag niet.

Dag 6 / 6 december. Bedankje is zeker mee naar Spanje.

@JaniceH had je gewild dat ze een boom kwamen brengen en versieren? 🤣

Anders had ik ze naar jou gestuurd, maar helaas…

@JaniceH had je gewild dat ze een boom kwamen brengen en versieren? 🤣

Anders had ik ze naar jou gestuurd, maar helaas…

@Robert B Misschien toch maar niet 😁 Toch leuk om te weten wat ik (niet) mis 😉

Ik krijg vanaf 1 december elke dag een email van de Nederlandse Spoorwegen (info@email.ns.nl) met de belofte dat ik (als dank!) elke dag van de maand december cadeautjes kan openen in de Wintercity. Ik kom wel in de bewegende beelden van de Wintercity maar om dan de tokkel naar het cadeau te openen dat lukt niet. Wat te doen?  

NS laat ons in de kou staan in een verlaten kerstdorp 

brrrrrr

de kerstman

Meerdere dagen van de mysterycity bedankjes werken niet. Het scherm blijft blauw; ook als ik op ; ga naar vandaag druk 

Meerdere dagen van de mysterycity bedankjes werken niet. Het scherm blijft blauw; ook als ik op ; ga naar vandaag druk 

Ook als je het met Chrome probeert?

Ik krijg regelmatig een blauw scherm als ik wil door linken naar het aanbod van de dag. Enk ik dus niet bij het aanbod. 
Hoe kan ik dit oplossen?

De Wintercity van NS heeft elk jaar veel fouten en dit zal er dan ook wel weer één zijn. Eén klein voordeel is dat het aantal leden hier weer snel stijgt. Maar veel zullen hier eenmalig voor deze terechte klacht zijn.

Wij kunnen hier helaas niets mee want dit is een reiziger helpt reizigerforum en u moet hier toch echt voor bij NS zelf zijn. U kunt de klantenservice bereiken met behulp van deze pagina.

https://www.ns.nl/klantenservice

Hoi NS, ik zou echt graag meedoen maar keer op keer een blauw scherm vind ik wel frustrerend…..

Tap en houvast op wintercity 8 /12 werkt niet.

Ik ben kennelijk niet de enige die niets kan met de Wintercity-actie op Ipad en Iphone blauwe schermen en met de muis over icoontje krassen op het scherm van de computer werkt ook niet.

Vorige jaren heb ik nooit problemen hiermee gehad.

Jammer, jammer…..

Gelukkig ben ik vandaag jarig en heb ik wel mijn verjaardagscadeau van de NS gehad.

Dus kennelijk is er iets in de programmering van Wintercity fout gegaan.

Zo rond half twaalf in de avond is de nieuwe dag al beschikbaar. Als ik druk/klik op 'ga naar vandaag' dan kom ik uit op de winactie van de volgende dag. Bij de winactie die vervolgens in beeld verschijnt staat dan vervolgens 'deze actie is al afgelopen of je hebt al een keer mee gedaan. 

Dat gebeurde op 1 december, toen kreeg ik de dag van 2 december met de tekst 'deze actie is al afgelopen of je hebt al een keer mee gedaan'. Vervolgens op 2 december zelf, kreeg ik weer die melding. 

Nu, 9 december, weer dit tafereel. Zo wordt meedoen aan een winactie onmogelijk 

Ik zou je willen aanraden om het activeren van de actie via een andere browser of een ander apparaat nogmaals te proberen, VioletVaralli. Soms kan het ook helpen om de cookies en cache te verwijderen! 

Ook als je het met Chrome probeert?

Heb ik geprobeerd op de iPhone. Maar dan moet ik me weer aanmelden, vervolgens gaat de link weer naar Google. En zo blijf je bezig. Veel te ingewikkeld en te veel werk

Fijn om te lezen dat anderen hetzelfde probleem ervaren als ik, dan ligt het dus niet aan mij/ons ; )

Wel heel jammer dat er kennelijk niets aan gedaan wordt / kan worden.

Ook vandaag werkt weer niet. Verschillende browsers op zowel mobiel als desktop geprobeerd, maar het 'schudden' van de bol levert niks op en er komt geen volgend scherm.

Wat een frustrerende actie.

Ook vandaag werkt weer niet. Verschillende browsers op zowel mobiel als desktop geprobeerd, maar het 'schudden' van de bol levert niks op en er komt geen volgend scherm.

Voor het eerst kan ik melden dat er bij mij ook niks gebeurt. “Schudden” lukt wel maar daarna gebeurt er niks.

Inmiddels al het 3e jaar dat het niet lukt om in te loggen. Elk jaar weer dezelfde adviesen om het email adres te veranderen, andere browser te gebruiken, maar niets lijkt te helpen. iPhone, Samsung, laptop of PC, Chrome of Edge... niks werkt ermee. Erg teleurstellend… Het ligt niet aan de hardware! NS lijkt het abonnement niet te herkennen, want komt steeds met dezelfde melding terug:

Je aanmelding is nog niet gelukt. Dat zit zo: als je mee wilt doen, dan is het nodig dat je een NS-abonnement hebt (en dan bedoelen we niet Kids Vrij, zakelijke abonnementen en Studentenreisproduct).

Ja, ik kan misschien een gratis maand flex dal voordeel nemen en daarna meteen opzeggen, maar dat gaat me net te ver (als het al werkt).

Zou leuk zijn als NS al die mensen die uitgesloten worden van deze actie (want blijk niet de enige te zijn) op een andere leuke manier compenseert... ik laat me graag verrassen... 😉

(P.s. ik drink geen koffie, dus daar maak je mij niet blij mee...)

Reageer