beantwoord

ns wintercity inloggen lukt niet

  • 8 December 2022
  • 32 reacties
  • 984 Bekeken

NS flex dal voordeel sinds 25 november, maar geen mail ontvangen over wintercity, zelf via website NS aanmelden lukt ook niet, ik kom niet verder dan invullen mailadres en akkoord gaan voorwaarden, vervolgens gebeurt er dus niets

icon

Beste antwoord door Lorena NS 8 December 2022, 13:42

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi florencea en welkom bij de NS Community! 

Dan heb je zeker wel het juiste abonnement om mee te kunnen doen. Krijg je wel een bericht na het invullen van jouw e-mailadres en akkoord te gaan met de voorwaarden? Je zou dan een melding moeten krijgen dat je binnen 10 minuten een mail ontvangt of dat je niet het juiste abonnement bezit (wat eigenlijk niet zou moeten gebeuren). Als je helemaal geen melding krijgt na het indrukken van de knop ‘log in’, raad ik je aan om het even in een andere browser te proberen.

Reputatie 7
Badge +3

Je vult wel het emailadres in wat je gebruikt voor MijnNS? 

Een troost bij mij lukt het ook niet. En bij mensen die wel mails ontvangen zijn er andere problemen.

ik heb inmiddels gechat met klantenservice, er zouden problemen zijn met browser Safari. Toen heb ik het via Chrome geprobeerd, maar dat lukte ook niet. Zowel op iphone als macbook. Daarna liep zelfs de chat vast.

Reputatie 6
Badge +2

Dan wil ik je toch vragen om nog even opnieuw een chat te openen, of contact op te nemen via één van de andere kanalen. Zodat jouw gegevens doorgestuurd kunnen worden naar de jusite afdeling om dit op te lossen.

Reputatie 7
Badge +3

@Lorena NShoe lang duurt die wintercity en kunnen mensen die problemen hebben met mee kunnen doen dan nog gebruik maken van verlopen acties als de problemen opgelost zijn?

Ik zie verschillende klachten over deze actie voorbij komen.

Reputatie 6
Badge +2

Tot zover ik kan zien, zijn er tot en met 26 december acties. Er komen inderdaad veel klachten over binnen, het loopt helaas zeker niet vlekkeloos. In jouw geval, omdat je helemaal geen e-mails ontvangt, kun je ook contact opnemen met de klantenservice om alsnog gebruik te kunnen maken van de acties. De geldigheid verschilt weer per actie. Een aantal acties zijn alleen voor de dag zelf en een aantal kunnen later verzilverd/gebruikt worden.

Ik kan ook op geen enkele manier inloggen en kan daarom van geen een voordeel van Wintercity gebruik maken. Heb een Dal Voordeel abonnement. Krijg ook geen enkel email bericht van NS...over niets!

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Allet88
Ontvang je nooit e-mails over aanbiedingen etc. per mail? Je kan via je Mijn NS-account of via onze klantenservice aangeven dat je dit wel wil ontvangen. Mochten jouw gegevens al goed staan, dan kan onze klantenservice in actie komen om dit alsnog voor je op te lossen.

Hoi Allet88
Ontvang je nooit e-mails over aanbiedingen etc. per mail? Je kan via je Mijn NS-account of via onze klantenservice aangeven dat je dit wel wil ontvangen. Mochten jouw gegevens al goed staan, dan kan onze klantenservice in actie komen om dit alsnog voor je op te lossen.

Dat heb ik de afgelopen maanden al 3 keer doorgegeven aan klantenservice en ook via persoonlijke chat, maar er verandert niets

Reputatie 7
Badge +3

Tot zover ik kan zien, zijn er tot en met 26 december acties. Er komen inderdaad veel klachten over binnen, het loopt helaas zeker niet vlekkeloos. In jouw geval, omdat je helemaal geen e-mails ontvangt, kun je ook contact opnemen met de klantenservice om alsnog gebruik te kunnen maken van de acties. De geldigheid verschilt weer per actie. Een aantal acties zijn alleen voor de dag zelf en een aantal kunnen later verzilverd/gebruikt worden.

Hoe kan ik gebruik maken van de acties als ik geen mail ontvang en niet weet welke acties er zijn? Ik krijg van klantenservice alleen te horen dat het probleem naar de juiste afdeling is gestuurd. Maar geen codes of iets dergelijks.

Ik kom ook niet in de actie. Ik heb het even opgegeven. Ik hoor het graag als er een oplossing is, dan leg ik wel voor de tigste keer contact, maar vooralsnog even klaar mer steeds dezelfde niet werkende adviezen 

Ik mag helemaal niets. Inloggen lukt niet omdat ik niet het goede abonnement zou hebben of mijn mailadres niet zou kloppen. Het abonnement is hetzelfde als dat van mij partner, Dal Voordeel en mijn mailadres staat ook helemaal goed in mijn gegevens. Ik heb overigens nog nooit een mail van NS ontvangen terwijl toch al mijn seinen op groen staan.

Reputatie 7
Badge +3

Heb je al eens in je spamfolder gekeken? Mogelijk dat de e-mails van NS daarin zijn terechtgekomen.

Die spamfolder is keurig leeg. Dat kan het dus niet zijn. Ik wacht gewoon verder...

Ik wil je het advies geven om contact op te nemen met onze klantenservice. Daar kunnen mijn collega's voor je nagaan of alles goed staat ingesteld en indien nodig een melding doorzetten om je alsnog aan te melden.

Reputatie 7
Badge +3

Die spamfolder is keurig leeg. Dat kan het dus niet zijn. Ik wacht gewoon verder...

Idem, mijn spamfolders zijn ook leeg. Toch moet ik daar al sinds zomer 2020 in kijken, als ik vraag waarom ik spoor, nieuwsbrieven of actiemails niet heb ontvangen. Of wordt er gezegd dat de actie naar geselecteerde groep is gegaan. Dat laatste heb ik nog niet gehoord over de wintercity, maar er zijn wel meerdere meldingen van abonnementhouders die niet mee kunnen doen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik wil je het advies geven om contact op te nemen met onze klantenservice. Daar kunnen mijn collega's voor je nagaan of alles goed staat ingesteld en indien nodig een melding doorzetten om je alsnog aan te melden.

In welke droomwereld leef jij? Alles staat bij mij goed en @Ikwachtnogeven geeft ook aan dat alles op groen staat. Op 1 december 2022 (2 jaar na mijn melding dat ik bepaalde mails niet ontvang!) kreeg ik mail dat de problemen zijn opgelost en of ik de actiemail van wintercity heb ontvangen. Op die mail direct replay gestuurd dat ik niets over wintercy heb gekregen. Mail zou binnen 5 dagen beantwoord worden, het is nu de 13e…. Ondertussen wacht ik al 13 dagen elke dag op de bevestigingsmail die ik zou moeten ontvangen van mijn dagelijkse aanmeldingpogingen. En kan nu al 48 uur niet meer in mijnNS na mijn poging mijn emailadres te wijzigen, om zeker te weten dat het niet aan ons domeinadres ligt.

Klantenservice doet niets, want kan blijkbaar niets. Jammer voor degenen die niet mee kunnen doen, maar ze kunnen nu wel zeggen dat ze iets leuk voor abonnementhouders hebben gedaan.

Ik snap je teleurstelling, maar alsnog is dat de route die je dient te bewandelen. Ik heb je ook aangemeld en kreeg daarbij de melding dat het was gelukt. Helaas heb je geen mail ontvangen en heeft mijn collega een melding hiervan gemaakt. Deze zal hoe dan ook behandeld worden. Ik durf wel te bevestigen dat in jouw geval het meerdere malen is gemeld en de achterliggende afdeling vaak er naar heeft gekeken. Waarom dit nog niet is opgelost is mij ook onduidelijk en kan ik niet terugvinden. Ik zie wel steeds de oorzaak staan, maar nog niet de oplossing. Ik kan alleen aangeven dat het zeer incidenteel is en dat we nog steeds aan het uitzoeken zijn hoe we dit voor jou kunnen oplossen, MoDe.

Badge +3

NS zou misschien kunnen uitzoeken naar welk e-mailadres een Wintercity bevestiging/activeringslink daadwerkelijk gegaan is?

En voor @MoDe als je (als test) een Samenreiskorting e-ticket Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom bestelt voor € 0,73 via https://www.ns.nl/kaartje-kopen/sdt/hbzm/20221214 krijg je het dan wél?

Zolang je het niet downloadt (of niet eens krijgt!) kan je dat gewoon vergoed krijgen, via de Klantenservice.

Reputatie 7
Badge +1

Ik denk dat er hier iemand met toegang tot de logs van de NS-mailserver moet kijken wat er gebeurt bij mails over deze en andere acties naar @MoDe's mailadres. Het moet toch minstens mogelijk zijn voor NS om te zeggen waar het misloopt, ook zonder al direct een oplossing te hebben.

Reputatie 7
Badge +3

NS zou misschien kunnen uitzoeken naar welk e-mailadres een Wintercity bevestiging/activeringslink daadwerkelijk gegaan is?

En voor @MoDe als je (als test) een Samenreiskorting e-ticket Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom bestelt voor € 0,73 via https://www.ns.nl/kaartje-kopen/sdt/hbzm/20221214 krijg je het dan wél?

Zolang je het niet downloadt (of niet eens krijgt!) kan je dat gewoon vergoed krijgen, via de Klantenservice.

Ik krijg als ik een code verzilver (vorige maand nog gedaan) het ticket gewoon in mijn domeinemail.

Ik heb de mail van wijziging emailadres op zondag begin van de avond in de vroege maandagochtend gekregen en kreeg de niet meer geldige bevestigingsmail van die wijziging mailadres pas vanmiddag.

Ik heb onlangs meegedaan aan een online interview van nspanel via mijn domeinadres en ook de uitnodiging om een ovfiets te testen is via mijn domeinadres gegaan. 

Het gaat echt om die bepaalde mails die achter het groene knopje actiemail, aanbiedingen etc zit, die ik al langere tijd niet ontvang. Het enige wat ik kan verzinnen is dat ik niet ‘alles digitaal’ heb geactiveerd, omdat ik Spoor op papier wilde. Maar Spoor zit niet meer onder het knopje actiemail.

Al je gegevens staan goed ingesteld om ook e-mails met aanbiedingen te ontvangen. Ik heb het meerdere malen gecheckt. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat er hier iemand met toegang tot de logs van de NS-mailserver moet kijken wat er gebeurt bij mails over deze en andere acties naar @MoDe's mailadres. Het moet toch minstens mogelijk zijn voor NS om te zeggen waar het misloopt, ook zonder al direct een oplossing te hebben.

Als ik weet waar het misloopt dan kan ik misschien zelf iets doen. Ander mailadres, nieuw NSaccount, alle abonnementen opzeggen, andere providers… ik heb het geprobeert met emailadres te wijzigen, met eigen wifi, met mobiel internet, met wifi elders (ander ip-adres). Ik ben nog niet gaan verhuizen naar niet-ns gebied.

Reputatie 7
Badge +3

Al je gegevens staan goed ingesteld om ook e-mails met aanbiedingen te ontvangen. Ik heb het meerdere malen gecheckt. 

Dat klopt, maar toch krijg ik al bijna 2,5 jaar  geen aanbiedingen...

Badge +3

Er zijn providers die bepaalde mails (zoals de mails vanuit de Community) simpelweg weigeren omdat de afzender zijn zaakjes niet op orde heeft (zoals Insided die mails sturen vanaf een amazon server met een ns.nl adres, dat mag in principe niet).

Maar meestal zouden die gewoon als 'verdacht/spam’ aan moeten komen (bij Gmail, Ziggo, KPN/XS4all) en dat heb je dus allemaal al geprobeerd.

De Wintercity mails zijn helemaal geldig, komen gewoon aan (geen spam).

from: Nederlandse Spoorwegen <info@email.ns.nl>
reply-to: Nederlandse Spoorwegen <noreply@email.ns.nl>

Ze komen wel van een mailing-list, dat zou nog in de weg kunnen zitten, maar Gmail vindt het allemaal prima en die zijn behoorlijk streng!

mailing list:

<10500.13712.email.ns.nl>

Actie van vandaag, 3×60 minuten gratis op een Check deelscooter… Wie dat wil mag me een privébericht sturen voor de code.

Reageer