beantwoord

Onduidelijkheid over dag-dalretour september

• 26 September 2021
  • 5 reacties
  • 166 Bekeken

Heb in augustus voor 17,50 euro een dag-dalretour gekocht. Wilde deze gebruiken voor een uitje in oktober. Heb nog goed gekeken of dit kon, zag geen belemmeringen. Wel moest je uiterlijk 30 september een reisdatum hebben doorgegeven. Inmiddels weet ik welke datum ik in oktober wil reizen, maar nu blijkt dat de reisdatum vóór 1 oktober moet liggen. Voel me behoorlijk genaaid en zou graag mijn geld terug willen. NS?

icon

Beste antwoord door Thom 27 September 2021, 18:45

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi jvvliet78,

Zonde van je aankoop, maar dan ben ik toch benieuwd waar je die informatie over het dalretour hebt gevonden. Overal stond aangegeven dat het te koop was t/m 31 augustus en te gebruiken t/m 30 september.

Reputatie 7
Badge +4

U had de voorwaarden moeten lezen en dan had u kunnen zien dat er geen enkele reden is om u genomen te voelen. U krijgt geen geld terug. E-tickets worden sowieso niet terugbetaald vanwege de fraudegevoeligheid ervan. Het beste is om er de komende dagen nog gebruik van te maken, dan heeft u er tenminste nog wat aan; anders is het geld weg.

Badge +3

Het beste lijkt me om het niet te verzilveren (want dat kan alleen nog voor september) en daarna contact op te nemen met de Klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Zelfde vraag door zelfde persoon? op Twitter. Deze zegt goed geholpen te zijn. Blijkbaar moet je gewoon je dom voordoen en krijg je alles voor elkaar.

Badge +3

Geld terug krijg je niet, maar wellicht een couponcode om later te kunnen gebruiken?

Het moet natuurlijk wel ergens ophouden (die coulance voor niet gebruikt dus doe maar een code voor later graag).

Als je je betaald hebt voor iets bewijsbaar niet gebruikt, ook al is dat een dagretour dat je tot eind augustus kon bestellen met te kiezen reisdatum in september.

Dan moet je dat gewoon in september gebruiken natuurlijk, geld terug doet NS niet aan zei ik al!

Reageer