beantwoord

Ongebruikte weekend vrij kaartjes

• 4 februari 2017
  • 9 reacties
  • 241 Bekeken

Hallo, ik heb 2 kaartjes gekocht die geldig waren van 25-11-2016 tot en met 29-1-2017.
Het was de bedoeling om samen met mijn zoon die 25-1-2017 25 jaar werd om met de trein naar Amsterdam te gaan.
Helaas werd mijn zoon ziek, en kon de trip niet doorgaan. Mijn vraag aan u is kunnen wij hiervoor andere weer geldige kaartje ontvangen.
De totale kosten waren € 30,-.

Met vriendelijke groet,

George
icon

Beste antwoord door Inge NS 5 februari 2017, 11:06

Ik kan me voorstellen dat het balen is. Actiekaartjes worden tegen een sterk gereduceerd tarief aangeboden en zijn daarom een beperkte periode geldig. Maak je geen gebruik van het kaartje, dan is het niet mogelijk om de aanbieding te annuleren. Daarnaast kan een eenmaal vastgestelde datum niet meer aangepast worden i.v.m. de fraudegevoeligheid. Wij raden daarom aan om een actiekaartje pas kort voor vertrek op datum te registreren.
Bekijk origineel

9 reacties

Hallo georgeborg en welkom op het forum.

Wat jammer dat hij ziek is geworden. Ik kijk het kaartje graag voor je na, maar ik kan niets garanderen.

Kan je mij je postcode, huisnummer, voorletter/achternaam, geboortedatum en de code op de zijkant of bovenkant van je kaartje sturen? Dat mag je sturen via een privébericht. Dat doe je door op mijn naam en 'Stuur bericht' te klikken.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar Acties en uitjes zodat je topic beter te vinden is.
Dank je voor je bericht, georgeborg.

Ik heb het voor je nagekeken. Helaas moet ik je teleurstellen. Op basis van de actievoorwaarden is er voor deze kaartjes is geen geld terug of vervanging mogelijk.
Hallo Wouter,
Bedankt voor de moeite, ook al heb ik wat moeite met het feit dat er wel betaald is en er geen dienstverlening tegen over staat. Zo'n groot instituut en zo vast aan regels?

Met vriendelijke groet,
George
Ik kan me voorstellen dat het balen is. Actiekaartjes worden tegen een sterk gereduceerd tarief aangeboden en zijn daarom een beperkte periode geldig. Maak je geen gebruik van het kaartje, dan is het niet mogelijk om de aanbieding te annuleren. Daarnaast kan een eenmaal vastgestelde datum niet meer aangepast worden i.v.m. de fraudegevoeligheid. Wij raden daarom aan om een actiekaartje pas kort voor vertrek op datum te registreren.
Bedank voor je reactie. Het zou een service van de NS kunnen zijn om af te wijken van standaard regels. Kleine ondernemers zijn wat dat betreft veel soepeler. En wat de fraudegevoeligheid betreft. Zijn al deze kaarten geregistreerd en is zo te zien of ze gebruikt zijn ja of nee. De raad komt als mosterd na de maaltijd. Het was voor ons overmacht en € 30,- blijft veel geld voor ons, anders hadden we ons verzoek niet ingediend.
Met vriendelijke groet George.
Ik snap zeker dat dit niet fijn is georgeborg. Helaas is het niet mogelijk om te controleren of je de reizen wel of niet hebt gemaakt met dit kaartje, vandaar dat erg geen restitutie mogelijk is. Je feedback ga ik natuurlijk wel doorzetten!
Hallo Yvonne, we willen helemaal geen restitutie van het bedrag maar een opnieuw geldig treinkaartje. Dan kunnen we alsnog de geplande reis maken. Groetjes George
Ook dat kan ik helaas niet doen, de oude kaartjes kan ik niet controleren. Helaas kan ik je geen ander antwoord geven dan mijn collega's. Excuus voor het ongemak!
Reputatie 7
Badge +3
@georgeborg
Aktiekaartjes hebben nu eenmaal bepaalde voorwaarden. Dat je ze door omstandigheden niet kunt gebruiken is het risico als je ze koopt. Daar staat een extreem lage prijs tegenover.

Reageer