Ongeopend e-ticket retour ivm veranderde dienstregeling

• 20 januari 2020
  • 31 reacties
  • 470 Bekeken

Ik heb 2 ongeopende e-tickets welke door een veranderde dienstregeling niet te gebruiken zijn (concert). Ik wil deze graag retourneren

31 reacties

Door werkzaamheden moet ik eerder concert in Amsterdam verlaten om nog thuis te komen, dit was ten tijde van de koop niet zo. Omdat de dienstregeling verandert is en ik graag een volledig concert zie wil ik de koop ongedaan maken. Als gezegd heb ik de tickets nog niet gedownload

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Zodra je na het ‘verzilveren’ (dus datum en namen invullen e.d) nog NIET op de link geklikt hebt in de e-mail met als onderwerp Zo haalt u uw tickets op dan kan dat via de klantenservice.

Hou er rekening mee dat je wellicht geen geld terug krijgt, maar een couponcode om het voor een andere dag te verzilveren/gebruiken.

Ik heb 2 couponcodes van TM die nu niet bruikbaar zijn

Badge +3

Dan moet je denk ik bij TicketMaster zijn, maar die tickets worden ook meestal via NS verzilverd dus sturen die je waarschijnlijk toch door…

TicketSwap nog een optie misschien, als je ook helemaal niet naar het concert gaat?

Ik ga wel maar door werkzaamheden moet ik of eerder weg of kom niet thuis

Werkzaamheden van de NS wel te verstaan

Badge +3

Dan de treintickets inderdaad NIET ophalen.

Als het een combiticket is (trein+toegang) dan kan TM wel meer info geven.

Maar zo te lezen (losse couponcodes) komen die gewoon van de NS.

Reputatie 7
Badge +3

Alleen de klantenservice kan checken of e-tickets wel of niet geopend/gedownload zijn.  Als deze inderdaad niet gedownload zijn dan kan er wat geregeld worden. Neem dus contact op met de klantenservice

M.i. is NS ook nalatig doordat nu de dienstregeling wordt aangepast en moeten zij vergoeden, toch?

Goedenavond Rob63 en welkom bij de NS Community.

Ik weet niet precies welke werkzaamheden jouw reis beëinvloeden, maar deze worden doorgaans ruimschoots op tijd aangekondigd. Minimaal 10 dagen voor dato worden ze op deze pagina aangekondigd, maar zelfs daarvoor zijn de meeste werkzaamheden in het jaaroverzicht te vinden. Ik vind het vervelend om te lezen dat je nu je plannen moet aanpassen door werkzaamheden, maar wij zijn niet aansprakelijk om je van een vergoeding te voorzien.

Verder hebben Momo en Robert B je al van goed advies voorzien.

Er rijden geen treinen tussenGron en H=veen, hierdoor gaat de laatste trein vanuit Adam om 23 ipv 23.30 uur. En dat was ten tijde van de koop NIET bekend, dus lijkt het mij meer dan logisch dat ik me bij NS meld

Reputatie 7
Badge +3

NS is niet nalatig en moet niets vergoeden. Werkzaamheden horen er nu eenmaal bij en worden door ProRail gepland. De dienstregeling wordt door NS ten minste 10 dagen van tevoren aangepast in de reisplanner maar bijna altijd zijn de werkzaamheden al eerder aangekondigd op de werkzaamheden pagina zonder dat de exacte details van de dienstregeling. Concertkaartjes koop je vaak al maanden tevoren en dan kan het inderdaad zo zijn dat de wekzaamheden er nog niet bij stonden. 

Bij werkzaamheden word de dienstregeling aangepast en NS doet haar best de extra reistijd te beperken. Toch kan het zo zijn dat iemand daardoor bv zoals nu een concert niet meer op tijd thuis kan zijn en daardoor eerder weg zou moeten. Dat is helaas niet altijd te voorkomen.

Het advies met e-tickets is altijd deze niet te lang voor de reis te downloaden/openen/printen.  Dat advies heb je zo te lezen opgevolgd en dan kan NS de tickets ongeldig maken. Zou je ze al wel gedownload hebben dan kan dat niet meer. Nogmaals, neem contact op met de klantenservice. 

Reputatie 7
Badge +3

M.i. is NS ook nalatig doordat nu de dienstregeling wordt aangepast en moeten zij vergoeden, toch?

NS is niet verplicht om tickets te vergoeden bij verandering dienstregeling. De tickets zijn niet tijdgebonden, u kunt de hele dag gebruik maken van de tickets.

Heeft u al contact opgenomen met de klantenservice?

Badge +3

Die tickets (of couponcodes voor een andere dag als het geen combitickets zijn) krijg je wel terug. 

Maar als jouw couponcodes nog niet eens verzilverd zijn (lukt toch niet om op die dag nog terug te komen, dus niet eens aan begonnen) dan kan je die nog gewoon voor iets anders gebruiken misschien?

Lastig omdat ze blijkbaar via TicketMaster kwamen… Dag/dal/voordeeluren retourtje denk ik naar de locatie van een concert? Daar heb je dan weinig aan op een andere dag inderdaad.

Reputatie 7
Badge +3

Die dagretour tickets van Ticketmaster staan volgens mij gelijk op datum en als bestemming de locatie waar het concert is, want bestel je per concert en datum op hun site. Voor dezelfde prijs van €19 kun je ook een dagretour via de Spoordeelwinkel kopen en hoef je volgens mij niet gelijk datum en bestemming hoeft vast te leggen maar kun je dat later bij het verzilveren doen. Ook kun je die bv pas enkele dagen voor het concert bestellen en dan zijn werkzaamheden wel bekend.

Maar ook bij Ticketmaster hoef je niet gelijk bij bestellen van je concertkaartjes die treinkaartjes te bestellen, ze geven vaak wel de optie omdat het makkelijk is, maar je kunt ook achteraf op de Ticketmaster site de treinkaartjes bestellen. Dus kun je dat doen wanneer je via de reisplanner heb bekeken of op die dag de reis terug wel mogelijk is op de tijd die je wilt.  Een treinretour kan je tot 3 werkdagen voor het event aanschaffen via de TM site.

Badge +3

Die dagretour tickets van Ticketmaster staan volgens mij gelijk op datum en als bestemming de locatie waar het concert is, want bestel je per concert en datum op hun site. Een treinretour kan je tot 3 werkdagen voor het event aanschaffen via de TM site.

Sherlock @Momo en dat werkt dus zo dus!

Als je dan de NS klantenservice belt hebben ze waarschijnlijk geen idee waar je het over hebt. 

Maar als je NIET heen gaat (en ook niet terug natuurllijk) met dat actiekaartje/couponcode dan zou dat wellicht een couponcode voor een andere dag kunnen opleveren. Zelfde reis/traject of naar keuze omdat je simpelweg niet met de NS gereisd hebt die dag.

Ben benieuwd, laat maar weten wat ze kunnen regelen want ongebruikte (maar betaalde?) NS couponcodes krijg je wel terug natuurlijk, of blijven bruikbaar voor andere datum naar keuze.

Zodra je er een e-ticket van maakt (verzilveren op naam en datum) wordt het wat lastiger. Dan dus NIET op de tickets ophalen link klikken in je e-mail.

Reputatie 7
Badge +3

Voor NS is het overmacht, ProRail plant werkzaamheden en NS heeft zich daar maar naar te schikken.

Badge +3

Ticketmaster heeft daar natuurlijk maling aan voor een concert (dat gaat gewoon door en hoe je er komt of weer thuis met een combiticket) doet er wenig toe.

Maar laten die trein tickets toevallig nu gewoon NS dagterourtjes zijn die je met een couponcode kan verzilveren? 

Voor @Rob63 ik denk dat je niet veel verder komt dan de ongebruikte couponcodes ‘verkopen’ of een andere dag zelf gebruiken. 

De conclusie van het topic is dus als volgt, je koopt iets, het voldoet niet aan de verwachting en overal in NL kun je er mee terug behalve bij monopolist NS.

Misschien maar eens zien wat de bekende consumenten programma’s er van vinden, ik vind persoonlijk de belbus leuk. Vooral het heen-en-weer sturen tussen dit Forum en de Klantenservice (zal expres met een kleine s zijn) is interessant. Net zoals een trein die minder dan 5 minuten te laat is toch op tijd is.

Is dit niet een webwinkel aankoop? Dan heb ik zeker recht op retour.

Laatste keer dat ik een treinticket geboekt heb.

Reputatie 6

Tja ik zou zeggen benader die consumentenprogramma's eens. Wie weet  komt u nog op tv.

Mijn kop hoeft niet op tv, ik vraag me gewoon af wie gelijk heeft. Maar ja gelijk hebben en krijgen zijn ook twee verschillende dingen

Mijn kop hoeft niet op tv, ik vraag me gewoon af wie gelijk heeft. Maar ja gelijk hebben en krijgen zijn ook twee verschillende dingen

Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst, Rob63. Ik neem aan dat je dit met ons gaat delen? In de tussentijd wil ik toch even ingaan op je opmerking over het heen en weer sturen tussen deze community en de Klantenservice. Dit is een openbaar reiziger helpt reiziger forum. We zijn weliswaar als klantenservice actief maar zijn niet 24 uur per dag aanwezig, onze Klantenservice is dat wel. Dat, in combinatie met afwezigheid van de moderators, zorgt ervoor dat het via de Klantenservice veel sneller geregeld kan worden. Ik zie je echter niets zeggen over het retourneren van de tickets of de reactie van de Klantenservice. Heb je het überhaupt geprobeerd bij de Klantenservice?  

Reputatie 7
Badge +3

Dat er normaal geen geld terug wordt gegeven staat gewoon in de voorwaarden. Ook bij concertkaartjes kun je niet annuleren, behalve in het geval van enkele uitzonderingen. Bij NS is zo'n uitzondering dus wanneer je de e-tickets nog niet geopend hebt. Maar daarvoor moet je wel contact opnemen met de klantenservice ipv hier op het klant-helpt-klant forum te blijven klagen.

Ik laat de uitkomst weten. Klantenservice doet niks terwijl het om coupon codes gaat. Ongeopende of gedownloade tickets dus.

Wellicht wil Ticketmaster helpen??

Reputatie 7
Badge

Je hebt @Rob63 de tickets gekocht bij Ticketmaster, dus NS is ook helemaal niet het aanspreekpunt.

Ter voorbeeld: als je een Miele koopt bij de Mediam...t en er is een probleem, dan is de Mediam...t het aanspreekpunt en niet Miele.

Als je toch op een consumentenforum terecht komt, zullen ze dat ook zeker aangeven. 

Reageer