beantwoord

Onterecht ingecheckt

Gisteren ben ik naar Den haag geweest, hiervoor heb ik een actie dal uren dag kaartje gekocht van de Kruidvat. Bij de 1ste keer inchecken in Eindhoven ging alles goed, maar toen eenmaal in Den Haag kon ik niet meer uitchecken (terwijl mijn vriendinnen met zo’n zelfde kaartje dat wel lukte) ik heb de ticket daardoor voor de rest van de reis niet meer kunnen gebruiken en heb ik dus voor de reis moeten betalen met mijn ov
maar nu zou ik wel graag mijn geld terug willen voor het kaartje wat ik dus niet heb kunnen gebruiken
is dit mogelijk?
icon

Beste antwoord door Thom 8 februari 2019, 09:56

Met het Kruitvatkaartje kunt u alleen het poortje openen. Heeft u dit op tijd gedaan bij een poortje met Scan Ticket, met een doorzichtige lezer? Anders blijft het poortje dicht. Met de vierkante code gaat hij dan open. U kunt er de hele dag buiten de spits mee reizen en betalen met uw ov-kaart is helemaal niet nodig. Het is maar de vraag of u het de hele dag niet meer kon gebruiken. Als u medereizigers met hetzelfde kaartje kunnen reizen, kunt u dat ook. U kunt eventueel contact opnemen met Klantenservice. Of het zal lukken weet ik niet, ik heb grote twijfels, maar houdt uw ov-chipkaart en het nummer van het kaartje bij de hand. Ze moeten beide op dezelfde naam staan, wil er enigszins een kans zijn.

In Den Haag zijn er wel poortjes, maar bij mijn weten staan die nog open. Dan mag/kunt u met een e-ticket toch gewoon doorlopen?

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Met het Kruitvatkaartje kunt u alleen het poortje openen. Heeft u dit op tijd gedaan bij een poortje met Scan Ticket, met een doorzichtige lezer? Anders blijft het poortje dicht. Met de vierkante code gaat hij dan open. U kunt er de hele dag buiten de spits mee reizen en betalen met uw ov-kaart is helemaal niet nodig. Het is maar de vraag of u het de hele dag niet meer kon gebruiken. Als u medereizigers met hetzelfde kaartje kunnen reizen, kunt u dat ook. U kunt eventueel contact opnemen met Klantenservice. Of het zal lukken weet ik niet, ik heb grote twijfels, maar houdt uw ov-chipkaart en het nummer van het kaartje bij de hand. Ze moeten beide op dezelfde naam staan, wil er enigszins een kans zijn.

In Den Haag zijn er wel poortjes, maar bij mijn weten staan die nog open. Dan mag/kunt u met een e-ticket toch gewoon doorlopen?
Reputatie 4
Ik begrijp dit niet zo goed. Als je niet kan uitchecken dan zit je toch opgesloten? Of was het een station zonder poortjes? Of heeft u in de spitsuren gereist?
Reputatie 6
Badge
In Den Haag HS en CS staan de poortjes ook gewoon open, dus kun je gewoon doorlopen.
Reputatie 4
Okee, maar dan had topicstarter dat kaartje nog gewoon kunnen gebruiken de rest van de dag?
Badge +3
Als @Lottetigg haar e-ticket nog heeft zou ze in combinatie met de in- en uitcheckgegevens van haar OV-chipkaart aannemelijk kunnen maken dat ze inderdaad al betaald had voor haar terugreis. Ze zou dan een beroep kunnen doen op coulance via de Klantenservice.

Verder is het verhaal mij ook onduidelijk. Wanneer de poortjes openstaan hoef je je e-ticket helemaal niet te gebruiken om het station te verlaten. Of om voor de terugreis het station weer te betreden.
Goedemiddag Lottetigg,

Allereerst welkom bij de NS Community! Goed dat je je vraag hier stelt.

Jammer dat je problemen hebt ervaren met het Kruidvat ticket. Met het kaartje kan je de poortjes openen, je hoeft dus niet in te checken. Dit heb je nu dus wel gedaan.
Wil je contact opnemen met onze klantenservice? Je kan contact met ons opnemen via: Facebook, Twitter, Chat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Zorg je dan wel dat je je OV-chipkaart en je ticket van Kruidvat bij de hand hebt? Dan kijken we graag wat we kunnen betekenen.

Reageer