Op 20 mei alle Thalys-kaartjes voor 20 euro te boeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 19125 reacties
https://www.nsinternational.nl/nl/aanbiedingen/thalys-20jaar

Leuk aanbod van/voor Thalys: Op 20 mei kun je alle kaartjes voor twintig euro boeken, zelfs met de Zon-Thalys. Er vroeg bij zijn, lijkt me verstandig ;-)

De site lijkt nu al overbelast.

84 reacties

Dat wordt dringen om 0.00 uur. Zon Thalys stopt maar op 2 plaatsen tussen Parijs en Marseille, dus moet vanaf Lyon verder boemelen tegen normale tarief.
Reputatie 4
Alle kaartjes of slechts een beperkt contingent?
Reputatie 7
Badge +4
Ze zeggen alle kaartjes, dan is het wel de moeite waard om 0.00 uur het even te proberen 😉
Reputatie 7
Badge +3
Behalve de Zon-Thalys. Daar is slechts een beperkt aantal kaartjes voor beschikbaar.
Reputatie 4
Ik lees op de site: "op=op" en dat geldt voor alle Thalysen.
Mijn vraag blijft: wat betekent op=op in dit verband.
Reputatie 7
Badge +3
Dat er per trein 240 plaatsen beschikbaar zijn in Comfort 2. En als die allemaal gereserveerd zijn is op op. De treinen op de populaire vertrektijden zullen het eerst vol zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Dat wordt dringen om 0.00 uur. Zon Thalys stopt maar op 2 plaatsen tussen Parijs en Marseille, dus moet vanaf Lyon verder boemelen tegen normale tarief.
De Zon-Thalys stopt niet in Parijs en ook niet in Lyon. Deze trein rijdt non-stop (zonder stop voor reizigers) van Brussel-Zuid naar Valence TGV en stopt daarna nog in Avignon TGV, Aix-en-Provence TGV en Marseille-St. Charles.
https://www.nsinternational.nl/nl/treinen/thalys-naar-zuid-frankrijk
Reputatie 7
Badge +4
Behalve de Zon-Thalys. Daar is slechts een beperkt aantal kaartjes voor beschikbaar.

Dan zijn ze dus wel beschikbaar en de beperking zal altijd liggen in het aantal plaatsen dat in de trein beschikbaar is. Ik heb overigens geen verschil in voorwaarden tussen de Zon- en de gewone Thalys kunnen vinden. Waar staat dat? Die beperking zal er altijd zijn en ik wil dan wel graag weten waarom die beperking voor de Zon Thalys groter is. Dat kun je wel veronderstellen maar niet stellen zonder bron, lijkt me.

Dat de kaartjes op zijn als alle 240 stoelen zijn verkocht (voor 20 euro!) als criterium, is natuurlijk volstrekte onzin. Een Thalys-marketeer die dat verzint, gaat de laan uit.

Het zou me overigens verbazen als Thalys werkelijk alle plaatsen voor deze prijs aanbiedt, dan snijden ze in het eigen vlees. Zo dom zullen ze niet zijn. Dan kan in veel gevallen geen losse passagier meer mee en die betalen echt heel fors voor hun kaartje. Ook voor de goedkopere kaartjes die je 82 dagen van te voren kunt bestellen is er altijd een niet al te groot quotum.

Het is echter speculatie. Desalniettemin kan het een mooi goedkoop retourtje Parijs of met de ZonThalys Marseille opleveren, om maar eens wat te noemen. Ik ga er in de nacht van donderdag op vrijdag in ieder geval even voor zitten 😉 Voor vier tientjes is een dagretour naar de Place du Tertre al niet verkeerd. Voor de ZonThalys is het bijna niet te geloven.

Ik denk dat de site er uit vliegt 😉
Reputatie 4
Dat er per trein 240 plaatsen beschikbaar zijn in Comfort 2. En als die allemaal gereserveerd zijn is op op. De treinen op de populaire vertrektijden zullen het eerst vol zijn.
Daar geloof ik dus niets van want dan kunnen er straks twee maanden lang reizigers geen kaartje kopen. Dat lijkt me commerceel niet zo'n slim idee.
Reputatie 7
Badge +3
Dat gaat echt zo'n vaart niet lopen. De kaartjes zijn slechts één dag in de verkoop.

Het merendeel van de gegadigden zal op vergelijkbare dagen en tijden willen reizen. Als je bijvoorbeeld op zondagmiddag of -avond niet terug kunt reizen zal er ook geen heenreis worden geboekt en gaat de hele trip niet door. Veel mensen zijn ook niet erg flexibel met data.
Reputatie 7
Badge +3

Dan zijn ze dus wel beschikbaar en de beperking zal altijd liggen in het aantal plaatsen dat in de trein beschikbaar is.

Dat is dus precies hetzelfde als ik wat ik zei.

Ik heb dat overigens vanochtend gelezen nadat ik een e-mail NS van had ontvangen en de site nog niet overbelast was. Er stond uitdrukkelijk dat er voor de Zon-Thalys slechts een beperkt aantal kaartjes tegen het actietarief beschikbaar komt. Bij de andere bestemmingen stond die beperking niet.

Ik kan het nu niet terughalen omdat de site het niet doet.
Reputatie 7
Badge +4
Nee, dat zeg je niet want het was hier een reactie op:

Ze zeggen alle kaartjes, dan is het wel de moeite waard om 0.00 uur het even te proberen ;-

Daarop reageer je met:

Reputatie 7
Badge +3
Nee, dat zeg je niet want het was hier een reactie op:

Ze zeggen alle kaartjes, dan is het wel de moeite waard om 0.00 uur het even te proberen ;-

Daarop reageer je met:

Omdat je het niet goed begrepen hebt, hier nog wat verduidelijking.

Ziehier de tekst uit de e-mail van NS International die ik vandaag in mijn mailbox vond. Bij de prijzen van €20 stond een *. Dit is de verklaring:
"*Tickets naar alle Thalys-bestemmingen zijn op 20 mei te boeken vanaf € 20 enkele reis, 2e klas. Op=op. De beschikbaarheid van tickets voor Zon-Thalys is beperkt, dus wees er snel bij."

Daaruit kun je opmaken dat op 20 mei alle stoelen in Comfort 2 voor alle treinen te boeken zijn behalve voor de Zon-Thalys waar slechts een beperkt aantal stoeren tegen dit tarief in de verkoop gaat.

Inmiddels doet de website het ook weer. Duidelijk is dat er onderscheid gemaakt wordt tussen de Zon-Thalys en de overige treinen. Hier de tekst van de actievoorwaarden:

Actievoorwaarden

Tijdelijk € 20, 2e klas enkele reis
Boeken: alleen op 20 mei 2016
Reizen: 20 mei t/m 20 september 2016
Reizen met Thalys
Vertrek vanaf Amsterdam Centraal, Schiphol en Rotterdam Centraal
Niet om te boeken of te annuleren
Op = op

Actievoorwaarden Zon-Thalys
Tijdelijk vanaf € 20, 2e klas enkele reis
Boekperiode: alleen op 20 mei 2016
Reisperiode: elke zaterdag van 25 juni t/m 27 augustus
Niet om te boeken of te annuleren
Beperkte beschikbaarheid, op=op

Bron: https://www.nsinternational.nl/nl/aanbiedingen/thalys-20jaar?utm_medium=email&utm_source=nsinternational.nl&utm_campaign=email_2016_041&utm_content=2016_041_acm_car_tha
Op verzoek van Thalys is dit bericht verwijderd. Het is op dit moment niet mogelijk de openingstijden van de actie te communiceren. Excuses voor het ongemak.
Hou er ook rekening mee dat deze promotie ook in België, Frankrijk en Duitsland van toepassing is. Er gaat dus voldoende concurrentie zijn voor de tickets.

Volgens de website van Thalys is het van toepassing op alle Thalystreinen (behalve die naar Londen). Ik wist niet dat de Thalys naar Londen rijd. Weer iets bijgeleerd.
Reputatie 7
Badge +3
Volgens de website van Thalys is het van toepassing op alle Thalystreinen (behalve die naar Londen). Ik wist niet dat de Thalys naar Londen rijd. Weer iets bijgeleerd.
Inderdaad. Het staat er echt.
https://www.thalys.com/nl/nl/20-jaar
Reputatie 7
Badge +3
Nog een aanvulling voor de Zon-Thalys. De beschikbaarheid van de tickets is beperkt. Dat zou kunnen betekenen dat op sommige dagen, wanneer bijvoorbeeld alle plaatsen nu al zijn gereserveerd, er helemaal niets meer te boeken is.
Op de website van Thalys staat het als volgt:
"Onder voorbehoud van beschikbaarheid voor Thalys Zon."
Dus als ik het goed begrijp gaan de kaartjes tussen 7.30 en 8.30 in de verkoop? En klopt het dat je met de zon-Thalys alleen maar op zaterdag kan reizen? Nog een vraag, wat zijn jou de concrete stops van de Thalys in Zuid-Frankrijk? Ik lees verschillende informatie en ik word nergens echt wijzer van.
Reputatie 7
Badge +4
Let wel: deze trein gaat om Parijs heen en stopt in het zuidelijk deel van Frankrijk in Valence, Avignon, Aix-en-Provence en Marseille. Hij rijdt op zaterdag.
Reputatie 7
Badge +4
Hou er ook rekening mee dat deze promotie ook in België, Frankrijk en Duitsland van toepassing is. Er gaat dus voldoende concurrentie zijn voor de tickets.

Je hebt nu nog een overstap in Brussel vanuit Nederland. Wat onaangenaam want de veiligheidsmaatregelen zijn wat scherp. Men wil geen verstekelingen naar Londen. Het is de bedoeling dat er ook vanuit Nederland rechtstreeks naar Londen kan worden gereisd met Eurostar maar dat is even wachten op de nieuwe dienstregeling.
Je hebt nu nog een overstap in Brussel vanuit Nederland. Wat onaangenaam want de veiligheidsmaatregelen zijn wat scherp. Men wil geen verstekelingen naar Londen. Het is de bedoeling dat er ook vanuit Nederland rechtstreeks naar Londen kan worden gereisd met Eurostar maar dat is even wachten op de nieuwe dienstregeling.[/quote]

Ik dacht al dat ze de Eurostar bedoelden. Voor mij zijn de Eurostar en de Thalys wel twee verschillende bedrijven. Op de site van Eurostar vind ik ook geen link tussen de twee. Of het moet op het niveau van de moederbedrijven zijn. Op het schema met de verschillende Thalystrajecten staat de Eurostar er ook niet tussen.

Die veiligheidsmaatregelen vallen nog mee. Je moet tegenwoordig al serieus moeite doen om nog een militair te zien in de Brusselse stations. Vandaag zag ik ze bijna per ongeluk staan in Brussel-Noord. Morgen eens zien hoe het in Antwerpen gesteld is.

Vlak na de aanslagen in Parijs waren er veel meer (zichtbare) veiligheidsmaatregelen in Brussel-Zuid. Toen geraakte je niet eens door de deur van Eurostar zonder controle van je ticket onder het waakzame oog van een gewapend persoon.
Reputatie 7
Badge +4
Je moet, dan wel kan, met de Thalys naar Brussel en vanaf Brussel ga je met Eurostar. Dat is de link. Het is niet zozeer het terrorisme maar men wil in Brussel tegengaan dat mensen illegaal met de trein meegaan naar Londen. Daar zit het probleem.
Reputatie 7
Badge +3
Feitelijk zit het net iets anders in elkaar. Het Verenigd Koninkrijk heeft zich nooit aangesloten bij het Schengen-gebied. Er vindt dus altijd paspoortcontrole plaats op weg naar Engeland. Station Brussel Zuid is in feite de buitengrens van het Schengengebied. In de praktijk levert dit een probleem op voor reizigers die met de Eurostar van Brussel Zuid naar Lille-Europe willen reizen. Dat is een reis binnen het Schengengebied maar toch moet daar een geldig identiteitsbewijs voor getoond worden.

Een tijdje is het mogelijk geweest om een kaartje voor de Eurostar te kopen van Brussel naar Lille zonder paspoortcontrole. Tot het moment dat kwaadwillenden erachter kwamen dat ze op deze manier zonder paspoortcontrole aan boord van de Eurostar kan komen en vervolgens in Lille niet uitstapten. Deze 'Lille Loophole' (het Lille-achterdeurtje) is nu gedicht.
Hier een bericht uit 2011 over de problemen: http://www.bbc.com/news/uk-16058860
Hier een bericht uit 2013 onder andere over de wijzigingen in de terminal in Brussel Zuid.
http://www.randominformation.co.uk/writings/?p=546

Een tijdlang zijn alle aankomende reizigers in St. Pancras gecontroleerd om dat het achterdeurtje nog openstond. Dat waren draconische maatregelen om slechts een klein probleem op te lossen. Het heeft jaren geduurd voordat de oplossing er was omdat België en Frankrijk niet wilden tornen aan de principes van het vrij verkeer van personen in het Schengengebied. Daar wordt inmiddels wat genuanceerder over gedacht.

Daarnaast zijn er nog de veiligheidsmaatregelen die specifiek voor de Eurostar zijn. Deze maatregelen hebben tot doel aanslagen op de Kanaaltunnel te voorkomen. Er vinden bagagechecks plaats als op een luchthaven. Zelfs als het Verenigd Koninkrijk zich had aangesloten bij Schengen, dan nog waren deze checks gebleven.

Met name vanwege de veiligheidsmaatregelen ben ik al jaren benieuwd hoe Eurostar dat in Nederland denkt op te lossen. Ik kan me niet voorstellen dat er in Nederland stations verbouwd gaan worden om daar een terminal in te vestigen voor hooguit twee treinen per dag. Tegelijkertijd is het ook erg onaantrekkelijk om in Brussel Zuid of een ander station alle reizigers uit de trein te halen voor een paspoortcontrole en bagagecheck. Dan kun je net zo goed niet rechtstreeks naar Amsterdam gaan rijden.
kun je nu het beste boeken bij nsinternational of thalys zelf? en gaan de tickets om 00:00 al in de verkoop?
Reputatie 7
Badge +4
Zie bericht 14. Er is onduidelijkheid.

https://www.nsinternational.nl/nl/aanbiedingen/thalys-20jaar

Reageer