beantwoord

OV Dagkaart geldig naar het buitenland?

• 16 oktober 2017
  • 19 reacties
  • 497 Bekeken

Reputatie 5
Badge
Hai,

Is de OV Dagkaart van Primera ook geldig op grensoverschrijdende buslijnen met Nederlands tarief? (Bijv. Lijn 19 Hulst-Breda of Lijn 350 Maastricht-Aachen)
GroeneRuiter
icon

Beste antwoord door Erryt NS 19 oktober 2017, 13:59

Het is mij toch gelukt om nog een antwoord te krijgen vandaag. Het antwoord is wel dat je alleen binnen Nederland mag reizen. Deze is dus geldig tot de grens en niet tot over de grens.
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 5
Badge
Allemaal hartelijk dank voor het meedenken en de hulp!
Reputatie 5
Badge
Oke, top! Maar ik vraag me dan nog wel af hoe dat dan zit met lijn 19. Deze bus stopt weliswaar in Antwerpen en als uitstappen daar niet mogelijk is, so be it, maar zou ik met deze bus wel door kunnen reizen naar Hulst?
Deze lijn gaat het over: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_19_Hulst_Busstation_-_Breda_Station

EDIT: Ik heb het Connexxion gevraagd en zij zeggen dat het niet mogelijk is.
Het is mij toch gelukt om nog een antwoord te krijgen vandaag. Het antwoord is wel dat je alleen binnen Nederland mag reizen. Deze is dus geldig tot de grens en niet tot over de grens.
Ik ben bang dat ik vandaag geen antwoord krijg, GroeneRuiter. Ik blijf er in ieder geval achteraangaan tot ik een antwoord krijg. Wanneer wil je precies gaan reizen?
Ik ben er heel toevallig momenteel mee bezig, GroeneRuiter. Nog even geduld.
Reputatie 5
Badge
Heeft iemand ondertussen terugkoppeling ontvangen? Zo niet, geen probleem!
Reputatie 1
Vanaf 22 oktober kan je in Antwerpen inchecken met je OV-chipkaart. Hoe het zit met de Primera dagkaart weet ik niet en heb ik aan Connexxion gevraagd. Wacht nu op antwoord, zodra ik dat heb zal ik het hier delen
Reputatie 6
Badge
Uitstappen kan natuurlijk gewoon. Je kunt immers ook uitstappen zonder uitchecken. De vraag blijft dan waarschijnlijk, of er in het buitenland op een dergelijke buslijn ook ingecheckt kan worden.
Reputatie 5
Badge
Ik ben zelf van plan om de 23e richting Antwerpen te gaan, dus vandaar dat ik graag wil weten of ik daar ook zou kunnen uitstappen met die kaart. Ik heb zelf het vermoeden dat het kan, er wordt overal het normale Zeelandtarief gerekend. (Sinds kort ook qua kaartjes)
Reputatie 1
Van het inkorten of verleggen van de route is er geen sprake meer van. Dit na een enquete onder de reizigers en op verzoek van de provincie Zeeland. De route blijft in stand zoals het nu is, maar er vervallen, alleen op werkdagen, 2 slecht bezette ritten (1 retourslag)
Reputatie 7
Badge
Er is een bericht gepasseerd dat lijn 19 opgesplist, ingekort en uitgedund wordt, vanwege de lange vertragingen.
Reputatie 1
Dat geldt alleen voor lijn 19 van Breda naar Hulst via Antwerpen. Deze valt geheel onder de verantwoordelijkheid van Connexxion.
Reputatie 7
Badge +3
Vanaf de 22e wordt het mogelijk om met de OVC naar Antwerpen te reizen.
Uh? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik neem toch niet aan dat de NMBS het Nederlandse tarief gaat erkennen zonder mee te delen in de opbrengsten van bijv. de Studenten OV, Nederlandse abonnementen, aktiekaartjes, etc.
Reputatie 1
Op lijn 364 geldt inderdaad tot de grens als je met een dagkaart reist, wel geldt op de gehele lijn de OV-chipkaart.

Hoe het met lijn 350 is geregeld met een Primera dagkaart weet ik niet. Hier geldt ook de chipkaart op de hele lijn, maar met dagkaarten worden er uitzonderingen gemaakt.
Zo mag je met een Dal Dagkaart Bus Limburg slechts een enkele rit met lijn 350 over de grens maken, en met een Dagkaart Bus Limburg (voor de hele dag) en Dal Dagkaart Trein en Bus (Zuid) Limburg is het toestaan om een retour te maken Hiervoor kun je beter contact opnemen met Arriva Limburg, zij kunnen beter de regelingen uitleggen v.w.b. grensverkeer.
Reputatie 5
Badge
@OVReiziger Vanaf de 22e wordt het mogelijk om met de OVC naar Antwerpen te reizen, mag dit dan ook met de dagkaart? En lijn 350 lijkt me qua geldigheid waarschijnlijker dan de 364, want op de 350 geldt op het hele traject een Nederlands tarief en op de 364 geldt na de grens AVV tarief. (Grensoverschrijdende ritten hebben, in tegenstelling tot de 350, een Übergangstarif)
Reputatie 1
Op lijn 19 is de dagkaart geldig, op voorwaarde dat je NIET in Antwerpen in/uitstapt. Is ook geldig op lijn 132: Breda-Tilburg via Baarle-Nassau/Baarle-Hertog, hier mag in en uitgestapt worden, Tevens is de dagkaart geldig op Arriva lijnen 1: Venlo-Kaldenkirchen, 21: Heerlen-Aachen Unikliniken, 65: Susteren-Maaseik en 364: Roermond-Heinsberg. Ook geldig op de Treinvervangende snelbus Groningen-Leer. Op de bovengenoemde lijnen geldt op de gehele lijn het Nederlands tarief.

Op de lijnen 44: Heerlen-Aachen en 350: Maastricht-Aachen, en lijn 42 Breskens-Brugge is de dagkaart geldig tot de grens.
De dagkaart is niet geldig op NIAG-lijn SB58: Nijmegen-Emmerich.
Spijtig dat de betreffende afdeling van Primera vandaag afwezig is vanwege een 500-ste winkel die is geopend.
Reputatie 5
Badge
Top! Ik wacht het antwoord af.
Dat is een goede vraag. Ik heb het hier intern uitgezocht, maar ik heb ook contact opgenomen met Primera. Ik kan deze vraag momenteel niet beantwoorden. Dit is geen product van ons en bij de Primera is de afdeling die mij kan voorzien van een antwoord tijdelijke niet aanwezig. Ik zal mijn best doen om een antwoord te achterhalen. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug, GroeneRuiter.

Reageer