beantwoord

Overgang 2 - 1 dagkaart

• 20 mei 2015
  • 6 reacties
  • 581 Bekeken

Hallo,

Ik heb laatst via de post verschillende bonnen gekregen van NS. Hierbij zat ook een overgangskaart voor 2e klas naar 1e klas. Deze kaart is geldig op een zaterdag of op een zondag. Nu is het aanstaande maandag het tweede pinksterdag. Dit wordt officieel gezien als een 'zondag'. Met mijn studenten ov krijg ik die dag in ieder geval 40% korting.

Nu is mijn vraag dus: Kan ik die overgang 2 -1 dagkaart gebruiken op tweede pinksterdag?

Groeten
icon

Beste antwoord door marv87 20 mei 2015, 22:31

Uit de veel gestelde vragen op spoordeelwinkel (gaat over de gratis kaartjes):

Zijn de meereiskaart en het overgangsbewijs ook op Hemelvaartsdag en 2e pinksterdag geldig?
De 2-1 overgang dagkaart is de hele dag geldig op deze dagen. De meereiskaart is vanaf 9 uur geldig op deze dagen.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Kennelijk wel, zie het antwoord van marv87 hieronder.
(hier stond een fout antwoord, weggehaald om te voorkomen dat andere mensen in dezelfde valkuil trappen)
Uit de veel gestelde vragen op spoordeelwinkel (gaat over de gratis kaartjes):

Zijn de meereiskaart en het overgangsbewijs ook op Hemelvaartsdag en 2e pinksterdag geldig?
De 2-1 overgang dagkaart is de hele dag geldig op deze dagen. De meereiskaart is vanaf 9 uur geldig op deze dagen.
Badge +3
Ah, lekker consequent.
Bedankt voor de correctie, marv87. Ik zie het nu inderdaad staan. Dan vind ik het wel erg slordig dat er op het kaartje zelf met geen woord over feestdagen wordt gerept.
Erg verwarrend van NS. Maar het is nu helemaal duidelijk dankzij marv87. Bedankt!

Reageer