Overnachtingen

Reputatie 3
Waarom zijn de Hotelovernachtingen in de spoordeelwinkel altijd alleen met 2 personen of een even aantal personen te boeken?
Ook alleengaanden hebben er behoefte aan om er op uit te gaan!

14 reacties

Ja, als dat inderdaad zo is, dan ben ik daar ook benieuwd naar, ik reis vaak alleen; vermoedelijk zijn er alleen tweepersoonskamers beschikbaar, maar die kunnen uitstekend door iemand alleen beslapen worden
Reputatie 7
Badge +4
Ondernemers vinden het nog wel aantrekkelijk een betalende reiziger te hebben, dat zijn inkomsten en de tweede wordt dan goedkoop gelokt. In een hotel heb je dan toch twee consumerende klanten die doorgaans in de hotellerie ook nog wel uitgeven. Dat is in rustige tijden aantrekkelijker dan geen klanten en levert nog wat op.

Dat effect is bij een alleenstaande er niet of minder. De aanbiedingen die NS doet zijn gewoon op basis van commerciële overwegingen, niet op rechtvaardigheid of eerlijkheid.
als ik alleen een kamer beslaap, bespaart dat weer kosten, bijvoorbeeld op het genoemde uitgebreide ontbijtbuffet in Maastricht en op handdoeken etc.; normaal gesproken boek ik altijd tweepersoonskamers voor mij alleen, omdat er nog altijd (te) veel minderwaardige eenpersoonskamers bestaan; ik ben bereid de kamerprijs te betalen die ook voor twee personen geldt; een hotel heeft daar nog nooit een probleem van gemaakt; als het rechtstreeks kan, waarom dan ook niet via de spoordeelwinkel?
Reputatie 7
Badge +4
Ik denk dat je zelf het antwoord al geeft: Jij bent bereid flink te betalen en in de spoordeelwinkel gaat het om goedkope aanbiedingen.
Ik denk dat je zelf het antwoord al geeft: Jij bent bereid flink te betalen en in de spoordeelwinkel gaat het om goedkope aanbiedingen.

de vraag blijft niettemin bestaan; waarom zou een aanbieding niet door iemand alleen kunnen worden gebruikt? nogmaals: ik boek meestal rechtstreeks bij hotels en kan dan alle aanbiedingskamers boeken, ook de tweepersoonse voor alleengebruik; dat is dus de vraag: waarom zou dat via spoordeelwinkel niet kunnen?
Reputatie 7
Badge +4
Daar is de spoordeelwinkel niet op ingericht. Overigens zou ik er blij mee zijn als er veel meer aanbiedingen kwamen voor individuen. Het aantal alleenstaanden loopt in de miljoenen.

De commercie werkt wel autonoom en dat is niet onbelangrijk. De spoordeelwinkel is een verdienmodel.
Daar is de spoordeelwinkel niet op ingericht. Overigens zou ik er blij mee zijn als er veel meer aanbiedingen kwamen voor individuen. Het aantal alleenstaanden loopt in de miljoenen.

De commercie werkt wel autonoom en dat is niet onbelangrijk. De spoordeelwinkel is een verdienmodel.

het enige wat de spoordeelwinkel minder verdient is een treinreis; maar in de huidige situatie zal een alleengaande geen reis boeken en wordt er dus helemaal niets verdiend; bij het aanbieden van een tweepersoonskamer voor alleengebruik zal er een kamer verkocht worden en een reis; in dat geval verdient de spoordeelwinkel dus wel iets en dat is meer dan niets; waarom zouden hotels de aanbieding immers wel verkopen aan reizigers alleen en de spoordeelwinkel niet? ik heb onlangs nog gebruikt gemaakt van een aanbieding van een tweepersoonskamer in een hotel in Parijs, het gebeurt echt
Reputatie 7
Badge +4
Ik weet heel goed hoe de hotellerie werkt 😉 maar ik had in die zin was specifieker moeten zijn, al vind ik dat het voor de hand ligt: De aanbiedingen zijn zowel voor de spoordeelwinkel als de aanbieders een verdienmodel.
Ik weet heel goed hoe de hotellerie werkt 😉 maar ik had in die zin was specifieker moeten zijn, al vind ik dat het voor de hand ligt: De aanbiedingen zijn zowel voor de spoordeelwinkel als de aanbieders een verdienmodel.

en dus laat de spoordeelwinkel de reis die een reiziger alleen maakt schieten, oftewel ze kiezen ervoor dan maar geen reis te verkopen? ik vind het helemaal niet voor de hand liggen
Reputatie 4
Badge
Die laten ze niet schieten, je moet het gewoon zien als een éénpersoonstoeslag van 100%. Al zou het natuurlijk eerlijker zijn om die toeslag van 100% alleen te berekenen over het deel van de prijs die toebedeeld is aan de tweepersoonshotelkamer omdat het ontbijt en de treinreis ook voor één persoon verkocht kan worden.

Gelukkig zijn er genoeg hotelaanbiedingskaarten en websites zodat een voordelige hotelovernachting voor iedereen mogelijk is. Nu nog zorgen dat er aanbiedingen in de spoordeelwinkel komen met 2 enkele reizen om die te kunnen combineren met een hotelovernachting.
dat is precies wat ik bedoel; als een overnachting inclusief reis 49 euro pp kost, betalen twee mensen dus 98 euro; stel nu dat de reis 19 euro uitmaakt van de prijs, dan kost een kamer dus 98 - 2x 19 = 60 euro; waarom het arrangement dan niet aanbieden voor 79 euro (60 + 19 voor 1 reis) aan 1 persoon? over het feit dat 1 persoon maar 1 ontbijt eet, zal ik dan niet moeilijk doen, dat doe ik ook niet als ik een tweepersoonskamer inclusief ontbijt boek voor mij alleen; dat er andere sites zijn, doet er hier niet toe; het gaat immers om de site van de spoordeelwinkel 🙂
Reputatie 4
Een commerciele reden om dit soort aanbiedingen alleen voor twee personen aan te bieden is om te voorkomen dat ze voor zakelijke doeleinden gebruikt worden. De meeste hotelbezoekers die alleen reizen zijn mensen die voor hun werk op pad zijn en dan snijden hotels zich natuurlijk in hun eigen vlees als die goedkoop op dit soort aanbiedingen gaan reizen i.p.v. de volle mep betalen.

Je kunt dit vergelijken met de eis die spoor- en luchtvaartmaatschapijen vaak hebben waarbij het verplicht is dat bij een goedkoop retour een weekend (of een langere periode) tussen heen- en terugreis moet zitten. Ook dat dient om te voorkomen dat zakelijke reizigers ze gaan gebruiken.
vreemd dat hotels dan wel voordelige aanbiedingen doen op hun eigen sites
Reputatie 4
vreemd dat hotels dan wel voordelige aanbiedingen doen op hun eigen sites
Voordelige aanbiedingen doen ze wel maar dan vooral in perioden dat het zakelijk verkeer grotendeels stil ligt. Je kunt bijv. tussen kerst en nieuwjaar en in juli en augustus vaak voor een prikje naar luxe hotels in Duitse steden waar weinig of geen toeristen komen zoals bijv. Dortmund, Frankfurt, Bremen of Magdeburg.

Reageer