beantwoord

Overstappen met dagretour

• 26 augustus 2017
  • 2 reacties
  • 586 Bekeken

Ik heb een hele dringende vraag!! Ik en mijn vriendinnen hebben via de Hema een dagretour gekocht van NS. We willen van Eindhoven naar Amsterdam Centraal gaan. We hebben het kaartje al verzilverd en hebben gekozen dat we van Eindhoven naar Amsterdam Centraal willen. Ik kijk net op de reisplanner en ik zie dat we eerst met de snelbus van Eindhoven naar Den Bosch moeten, en dan van Den Bosch naar Amsterdam Centraal met de intercity. Moeten we in Den Bosch weer in- en uitchecken? Hoe zit het allemaal precies?
icon

Beste antwoord door Thom 26 augustus 2017, 21:24

U mag gewoon met dit kaartje zonder extra kosten reizen, ook in de bus als het treinvervangend vervoer is. Als het een e-ticket betreft, checkt u strikt genomen niet in, u opent alleen het poortje. Zou u moeten inchecken, dat is dus niet het geval, dan is het inchecken in Eindhoven en uitchecken in Amsterdam. Dat is alles. De Hematicket is een e-ticket. U opent er het poortje waar 'Scan Ticket' op staat mee. In Eindhoven en Amsterdam kunt u zo doorlopen met een e-ticket als de poortjes nog open zijn.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U mag gewoon met dit kaartje zonder extra kosten reizen, ook in de bus als het treinvervangend vervoer is. Als het een e-ticket betreft, checkt u strikt genomen niet in, u opent alleen het poortje. Zou u moeten inchecken, dat is dus niet het geval, dan is het inchecken in Eindhoven en uitchecken in Amsterdam. Dat is alles. De Hematicket is een e-ticket. U opent er het poortje waar 'Scan Ticket' op staat mee. In Eindhoven en Amsterdam kunt u zo doorlopen met een e-ticket als de poortjes nog open zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Het Hema kaartje is in de vorm van een e-ticket/mobiel ticket. Aangezien dit geen chipkaartje is kun je hier niet mee inchecken. Je kunt er wel eventuele poortjes mee openen (altijd het brede poortje voorzien van een "oog" om de qr-code te scannen).

In- en uitchecken in Den Bosch hoeft dus niet.

Reageer