beantwoord

phishing mail

• 18 januari 2017
  • 4 reacties
  • 274 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
hallo

ik kreeg deze mail en vroeg me of dit uit de naam van ns is verstuurd.
vindt het vreemd maar kan aan mij liggen.
vriendelijke groet michel

Rasheeda Markis

Beantwoorden|
Gisteren, 06:22
U
Beste,

Om het 78-jarige bestaan van de Nederlandse Spoorwegen te vieren willen wij 78 reizigers blij maken met vier NS Dagkaarten met een waarde van maar liefst €100,-

Bevestig jouw code om in te wisselen voor jouw NS Dagkaarten t.w.v. €100,-

Mocht de code niet automatisch worden ingevuld, dan kun je deze handmatig invoeren en op Inwisselen klikken.

46DE2
INWISSELEN

Wil jij deze NS Dagkaarten, waarmee je door heel Nederland kan reizen, ontvangen? Zo ja, kijk dan snel hieronder naar jouw unieke reizigerscode. Bevestig deze reizigers code vandaag en je krijgt meteen te horen of je meedingt naar deze prijzen. Mocht je een van de winnende deelnemers zijn, dan kun je deze unieke code omruilen voor vier NS Dagkaarten t.w.v. €100,-

INWISSELEN

1. Is de unieke code onbeperkt geldig?

Nee, je dient de unieke code binnen de geldende tijd te activeren. Iedere unieke reizigers code heeft zijn eigen vervaldatum. De geldigheidsperiode van de unieke reizigers code is terug te vinden in de e-mail.

2. Ik krijg een foutmelding wanneer ik mijn unieke reizigers code in probeer te wisselen. Wat kan ik doen?

Neem alstublieft contact op met onze klantenservice.

3. Wat is de vervaldatum van de NS Dagkaart?

Jouw NS Dagkaart is geldig voor een periode van 6 maanden welke start op het moment dat je voor het eerst incheckt op een van de NS stations
icon

Beste antwoord door Dennis 18 januari 2017, 11:30

Die is vals, zie http://www.ns.nl/uitgelicht/interessant-voor-u/waarschuwing-phishingmails.html. bijdragevandennis
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Die is vals, zie http://www.ns.nl/uitgelicht/interessant-voor-u/waarschuwing-phishingmails.html. bijdragevandennis
Dat is helemaal juist! Deze mail komt niet van ons en kun je dus verwijderen. Goed dat je dit even checkt!
Reputatie 6
Badge
Bovendien: 78x100 is 7800 euro. Dat zegt al genoeg: NS gaat dat niet zomaar even weggeven. Maar zeker weten doe je het nooit, dus goed dat je het even navraagt.
Sorry, maar..
Wat gaan jullie werkelijk er tegen doen ipv. alleen maar passief een link met een lijstje geldige ns-email adressen produceren en stijlkenmerken van mails noemen...terwijl jullie beeldmerk en emailadres klakloos word gekopieerd om mij te bedriegen. die jullie zouden gebruiken? Zie de alweer volgende phishing aan mijn adres... Jullie geven aan dat dat het DalVoordeel abonnnement van korting op 50 euro met 10 euro niet bestaat!! En het wordt wel vermeld met jullie "geldig"emailadres en beeldmerk!!
Daarna moet je een webformulier invullen met de mededeling dat dit absoluut geen phishingmail is.. Wordt het niet tijd om eens een waterdichte aanbiedingsmail te ontwikkelen, waar geen onduidelijkheid over bestaat, dit is NS, of eenvoudig alleen maar online te werken met daarnaast attenderingsmails met betrouwbare links??? Zie onderstaand (op een geldig ns mailadres verstuurd)

Verleng nu uw Dal Voordeel abonnement en bespaar € 10!

Het zou zomaar kunnen dat u helemaal niet meer aan uw Dal voordeel abonnement gedacht heeft, maar het zou toch jammer zijn als u zo komend jaar een heleboel voordeel misloopt.

Want wist u dat...
• u met 40% korting reist tijdens daluren*, het hele weekend en op feestdagen?
• uw reisgenoten (maximaal 3) ook met 40% korting tijdens daluren* met u mee reizen?
• er voldoende, en vaak gratis, parkeergelegenheid is bij het station waarvan u vertrekt?
• u uitstapt in hartje centrum van uw bestemming? (geen parkeerkosten!)
• u vaak aantrekkelijke aanbiedingen per e-mail van ons ontvangt?
Verleng nu uw abonnement met een jaar en betaal geen €50 maar slechts €40! Zo blijft u voordelig genieten van reizen met 40% korting in de daluren en het weekend.

Grijp uw kans en profiteer van dit eenmalige aanbod. Nu of nooit!

*daluren: door de week voor 06.30 uur, tussen 09.00 0 16.00 uur en na 18.30 uur

Reageer