beantwoord

Poortjes op het station

• 30 september 2016
  • 4 reacties
  • 151 Bekeken

Goedemiddag, afgelopen week ben ik met de Hema NS actie een dagje met de trein van Den haag naar Hilversum gereist. De tickets hadden we uitgeprint. Wil ik terug reizen, kom savonds aan op station Hilversum, kan ik niet door de gesloten poortjes omdat ik geen OV chipkaart heb, ik reiste immers met de voucher van de Hema en ga er niet vanuit dat ik ergens voor poortjes kom te staan waar ik met een OV pas moet binnen komen én waar ik ook nog minimaal 20 euro op moet hebben staan. De voucher had ik ook nog voor het OV pas poortje gescant id hoop dat de poort open zou gaan maar niet hoor .Het zou heel handig zijn als dit voortaan zou worden vermeld wanneer de consument gebruik maakt van de treinactie. Bovendien heeft niet iedereen een OV pas en is ook niet iedereen op de hoogte van de poortjes op sommige stations.
icon

Beste antwoord door Janou NS 30 september 2016, 17:07

Hallo Bientjuh en welkom op het NS forum! Erg vervelend om te lezen dat dit heeft plaats gevonden, echter staan er op e-tickets een speciale scan-code waarmee je poortjes kan openen. Nu kan het natuurlijk het geval zijn dat de scan-code niet gepakt werd waardoor de poortjes niet geopend konden worden, wanneer er zoiets gaande is zijn er S.O.S paaltjes waarmee je in contact kan komen met personeel van NS die je hierbij kunnen assisteren. Mijn excuses voor het ongemak in ieder geval Bientjuh!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Je mag niet met de vouchers zelf reizen. Je moet deze 'verzilveren' voor treinkaartjes. Met die treinkaartjes kun je de poortjes openen.
https://www.spoordeel.ns.nl/coupon
Die hadden we ook verzilverd. Maar wat we ook deden de poorten bleven gesloten
Hallo Bientjuh en welkom op het NS forum! Erg vervelend om te lezen dat dit heeft plaats gevonden, echter staan er op e-tickets een speciale scan-code waarmee je poortjes kan openen. Nu kan het natuurlijk het geval zijn dat de scan-code niet gepakt werd waardoor de poortjes niet geopend konden worden, wanneer er zoiets gaande is zijn er S.O.S paaltjes waarmee je in contact kan komen met personeel van NS die je hierbij kunnen assisteren. Mijn excuses voor het ongemak in ieder geval Bientjuh!
Bedankt voor uw antwoord, duidelijk. Ik zal het onthouden mocht het ooit weer eens voorkomen wat ik uiteraard niet hoop. Excuses aanvaard!

Reageer