beantwoord

reizen tijdens de daluren

• 4 oktober 2018
  • 2 reacties
  • 133 Bekeken

Hallo,
Ik heb een dagretour gekocht bij de AH waarmee ik morgen tijdens de daluren zal reizen.
Mijn trein terug vertrekt om 18.28. Mag ik deze wel of niet pakken?
icon

Beste antwoord door Thom 4 oktober 2018, 17:20

Het mag niet. U mag met een e-ticket pas na 18.30 vertrekken, want u mag zich tijdens de spits niet in de trein bevinden. Het poortje zal wellicht ook niet openen. Bij een kartonnen kaartje met een chip of een abonnement, kunt u vanaf 18.25 inchecken, maar dat betekent niet dat u dat recht met een actiekaartje ook heeft. De conducteur kan ook nagaan wanneer de trein uit uw vertrekplaats vertrok.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het mag niet. U mag met een e-ticket pas na 18.30 vertrekken, want u mag zich tijdens de spits niet in de trein bevinden. Het poortje zal wellicht ook niet openen. Bij een kartonnen kaartje met een chip of een abonnement, kunt u vanaf 18.25 inchecken, maar dat betekent niet dat u dat recht met een actiekaartje ook heeft. De conducteur kan ook nagaan wanneer de trein uit uw vertrekplaats vertrok.
Badge +3
De aanbieding van Albert Heijn is geen e-ticket, maar een eenmalige chipkaart waarmee moet worden ingecheckt. Voor alle vervoerbewijzen met een chip geldt dat het tijdstip van inchecken bepalend is en dat er een marge van vijf minuten is in het voordeel van de reiziger. U kunt dus morgen inchecken vanaf 18.25 uur en mag dan de trein van 18.28 uur nemen.

Reageer