beantwoord

Reizen van Winschoten naar Leiden met Blokker NS vrij dal dagkaart

• 29 augustus 2014
  • 12 reacties
  • 416 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Ik reis eigenlijk nooit met de trein, maar nou moet ik in een doordeweekse dag in Leiden zijn en dan is het handig om met de trein te gaan. Ik wil graag de trein van 9:01 uit Winschoten nemen die om 12:14 in Leiden aankomt. Daar wil ik de NS Dal vrij dagkaart van de Blokker voor gebruiken.

Vanaf Winschoten tot aan Groningen is het reizen met Arriva en daarna met de NS. De heenreis kan helemaal in de daluren volgens het blokkerkaartje. Gaat het dan als volgt in zijn werk, ik moet afstempelen in Winschoten en moet uitchecken in Groningen bij arriva, inchecken bij NS in Groningen en weer uitchecken in Leiden?

Daarna wil ik voor 16:00 uur terug in de trein van Leiden naar Winschoten zitten. Daar moet ik dus inchecken bij de NS en uitchecken bij NS in Groningen. Daarna moet ik weer inchecken bij Arriva, maar kan dat dan ook voor 18:30 omdat ik al reis voor 16:00 met de NS, of moet ik dan gewoon wachten tot de daluren na 18:30 zijn begonnen?

B.v.d. voor jullie reacties,

Jan58
icon

Beste antwoord door Anonymous 29 augustus 2014, 10:13

Je moet stempelen bij Arriva maar je moet inderdaad wachten tot 18.30 en ook echt 18.30.

Op de heenreis hoef je niet uit te checken bij Arriva, wel stempelen bij vertrek, alleen in en uitchecken bij NS
Bekijk origineel

12 reacties

Je moet stempelen bij Arriva maar je moet inderdaad wachten tot 18.30 en ook echt 18.30.

Op de heenreis hoef je niet uit te checken bij Arriva, wel stempelen bij vertrek, alleen in en uitchecken bij NS
Vanaf Winschoten tot aan Groningen is het reizen met Arriva en daarna met de NS. De heenreis kan helemaal in de daluren volgens het blokkerkaartje. Gaat het dan als volgt in zijn werk, ik moet afstempelen in Winschoten en moet uitchecken in Groningen bij arriva, inchecken bij NS in Groningen en weer uitchecken in Leiden?

U moet niet uitchecken (en ook niet inchecken) bij Arriva, alleen stempelen. In Groningen checkt u in bij NS.

Daarna wil ik voor 16:00 uur terug in de trein van Leiden naar Winschoten zitten. Daar moet ik dus inchecken bij de NS en uitchecken bij NS in Groningen. Daarna moet ik weer inchecken bij Arriva, maar kan dat dan ook voor 18:30 omdat ik al reis voor 16:00 met de NS, of moet ik dan gewoon wachten tot de daluren na 18:30 zijn begonnen?
Ook dan checkt u alleen uit bij NS, maar niet in bij Arriva. Om met dit kaartje weer verder te mogen reizen met Arriva, zult u moeten wachten op een trein die na de avondspits vertrekt.
Ok, dus ik hoef maar één keer te stempelen bij Arriva bij de heenreis in Winschoten, daarna hoef ik me niet meer in of uit te checken bij Arriva. Dat stempelen, is dat nog ouderwets via zo'n automaat op het perron?
Ja heel ouderwets
Mocht er geen werkende stempelautomaat meer zijn (ze worden nog maar zeer beperkt gerepareerd), meld dan voor vertrek bij het treinpersoneel (bij Arriva waarschijnlijk alleen de machinist) dat u uw kaartje niet heeft kunnen stempelen.
Beste Jan,

Welkom op het NS serviceforum. Ik zie dat macca728 en Pe_pe je al voorzien hebben van de juiste info, dank daarvoor! Veel reisplezier gewenst met de NS dagkaart van Blokker.
Even een samenvatting:
Winschoten: Afstempelen
Groningen: Inchecken bij NS
Leiden: Uitchecken bij NS
Leiden: Inchecken bij NS
Groningen: Uitchecken bij ns
En reizen alleen in de dal-uren
Bij NS mag je wel reizen in de spitsuren mits eerder ingecheckt (na 15.30?)
Ja klopt, volgens mij, is het inchecken in daluren en dan mag je reizen in spitsuren? Kan iemand dit bevestigen?
Bij NS geldt inderdaad het tijdstip van inchecken. Alleen in de Daluren is het mogelijk een geldige check-in te maken en mag je vervolgens doorreizen als de spits ingaat. Bij de andere vervoerders mag je je uitsluitend binnen de Daluren in de trein bevinden en daarvoor moet je de treinkaart verplicht afstempelen.
Reputatie 7
Badge +4
U kunt het als volgt doen:

Winschoten, stempelen bij Arriva vertrek 9.01 Aankomst Groningen/Stat 9.37
Groningen, inchecken bij NS, vertrek 09.47, Uitchecken in Leiden 12.14

Leiden, Inchecken bij NS, absoluut voor 16.05 en na 15.47 , Leiden vertrek 16.17
Groningen uitchecken bij NS na 18.44.

Een half uur eerder kan dus ook maar dan is het wachten in Groningen.

Groningen Arriva 18.52, u heeft vermoedelijk gestempeld, dus u kan mee.
Winschoten aankomst 19.26

U heeft in Leiden tijdens de daluren ingecheckt en u gaat binnen een half uur reizen. U mag ook met uw reis in de spits beginnen, als u maar in de daluren inchekct en binnen de marge die ik aangaf. Dat mag wel bij NS, maar niet bij Arriva met de Blokkerkaart.

Goede reis en nait soezen!
Jan,

Zou het wat zijn om in Groningen de piloot/controleur van de wachtende "te vroege" avondspits trein naar Winschoten te vragen of je al (noar huus tou!) mee mag met je stempelkaartje? Niet geschoten is altijd mis en flinke frik die dat niet door de vingers ziet, zo vol zal die late spitstrein niet meer zijn. Anders maar eevn kijken of er nog water in het Verbindingskanaal zit (of de complimenten voor de betoonde klantonvriendelijkheid afleveren op het Arriva kantoortje?).

Reageer