beantwoord

Reizen vóór 9 uur in juli en augustus met dagkaart vaste klantenactie

Ik heb als abonnee Voordeelurenkaart bij de Vaste Klanten actie twee dagkaarten gekocht en heb die met een e-ticket verzilverd voor 31 juli. Mijn vrouw, die ook Voordeelurenkaart heeft, en ik willen om 8.56 vertrekken. Is dat toegestaan?
icon

Beste antwoord door Inge NS 29 juli 2015, 17:26

Welkom op het forum Smellan!

Ik heb even navraag gedaan bij de Spoordeelwinkel. De Vaste Klanten actie is een aparte actie en staat qua voorwaarden los van het Voordeelurenabonnement. In de voorwaarden wordt aangegeven dat 'de Dagkaart 1 dag geldig is: op ma t/m vr alleen na 9.00 uur en op zaterdag, zondag en feestdagen de hele dag'. De dagkaarten zijn in juli en augustus niet de hele dag geldig, in tegenstelling tot het Voordeelurenabonnement. Als dit wel het geval was geweest, zou dit specifiek in de voorwaarden van de actie zijn opgenomen. De voorwaarden van het Voordeelurenabonnement bevatten een extra regel waarin dit wel wordt aangegeven.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Acties en uitjes. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
Bekijk origineel

18 reacties

Met de voordeelurenkaart reis je in de maanden juli en augustus de gehele dag met 40% korting.
Het antwoord is dus: Ja!

https://www.ns.nl/producten/overige-abonnementen/p/voordeelurenabonnement
Badge +3
ErikVD, je hebt de vraag niet begrepen.

In de inleiding bij deze actie staat: "Hiermee reist u een hele dag in de Voordeeluren samen door heel Nederland." Aangezien de Voordeeluren in juli en augustus de hele dag gelden, zou je zeggen dat u ook voor 9.00 uur op pad mag. Echter, in de voorwaarden die onderaan de pagina staan, staat: "op ma t/m vr alleen na 9.00 uur". Ik vermoed dat iemand hier het woord Voordeeluren weer misbruikt heeft en dat de actie echt alleen na 9.00 uur geldt. Maar we zullen moeten wachten tot een moderator hier uitsluitsel over geeft, lijkt me.
ErikVD, je hebt de vraag niet begrepen.

In de inleiding bij deze actie staat: "Hiermee reist u een hele dag in de Voordeeluren samen door heel Nederland." Aangezien de Voordeeluren in juli en augustus de hele dag gelden, zou je zeggen dat u ook voor 9.00 uur op pad mag. Echter, in de voorwaarden die onderaan de pagina staan, staat: "op ma t/m vr alleen na 9.00 uur". Ik vermoed dat iemand hier het woord Voordeeluren weer misbruikt heeft en dat de actie echt alleen na 9.00 uur geldt. Maar we zullen moeten wachten tot een moderator hier uitsluitsel over geeft, lijkt me.

Klopt, ik had die site er even niet op nageslagen.

TS reist dus niet op zijn Voordeelurenabonnement maar op een dagkaart die hij als houder van een Voordeelurenabonnement mocht bestellen. Voor deze dagkaarten geldt kennelijk dat ze alleen gedurende de geldigheidsperiode van de Voordeeluren (09:00 t/m 06:30) geldig zijn.

Het antwoord op de vraag van TS is dus ... Nee! 🙂
Badge +3
de geldigheidsperiode van de Voordeeluren (09:00 t/m 06:30)
In de productvoorwaarden Voordeelurenabonnement worden de Voordeeluren gedefinieerd als "de periode van maandag tot en met vrijdag tussen 00.00 uur en 04.00 uur en tussen 09.00 uur en 24.00 uur en de hele dag op zaterdag en zondag, in juli en augustus, in de periode van Eerste Kerstdag tot en met Nieuwjaarsdag, op Goede Vrijdag, 2e Paasdag, Koninginnedag, Hemelvaartsdag, Tweede Pinksterdag en Bevrijdingsdag in een jaar met een jaartal dat eindigt met het cijfer 0 of 5."

Als deze actie daadwerkelijk geldt in de Voordeeluren, zoals in de inleiding van de actie duidelijk staat vermeld, dan zouden de dagkaarten van deze actie in juli en augustus de hele dag geldig zijn. Dat zal wel niet bedoeld worden, gezien de voorwaarden bij deze actie duidelijk spreken van "ma t/m vr alleen na 9.00 uur", maar ik vind het wel een interessante kwestie. De inleiding belooft immers iets anders dan er in de kleine lettertjes staat. Geldt dan niet hetgeen voor de reiziger het voordeligst is?
Het lijkt me wel dat je bij een boete je kan beroepen op die voorwaarden.

Er staat immers duidelijk gesteld dat ze geldig zijn in de voordeeluren en die zijn in juli en augustus heel de dag.

Wel weer jammer dat de NS hier weer zeer onduidelijk communiceert in een actie, je zou toch zeggen dat ze na alle suggesties hier een keer op gaan letten bij de markering afdeling.
Zeer bedankt voor de reacties. Toch blijft het inderdaad niet helemaal duidelijk. Ik hoop en verwacht, dat iemand van de NS het onbetwistbaar antwoord op dit forum gaat geven.
NS lijkt hiermee dus wederom een extra hybride tariefcategorie te hebben geïntroduceerd. Vorige week ontdekte Tochjo iets soortgelijks bij het grensabonnement.
Welkom op het forum Smellan!

Ik heb even navraag gedaan bij de Spoordeelwinkel. De Vaste Klanten actie is een aparte actie en staat qua voorwaarden los van het Voordeelurenabonnement. In de voorwaarden wordt aangegeven dat 'de Dagkaart 1 dag geldig is: op ma t/m vr alleen na 9.00 uur en op zaterdag, zondag en feestdagen de hele dag'. De dagkaarten zijn in juli en augustus niet de hele dag geldig, in tegenstelling tot het Voordeelurenabonnement. Als dit wel het geval was geweest, zou dit specifiek in de voorwaarden van de actie zijn opgenomen. De voorwaarden van het Voordeelurenabonnement bevatten een extra regel waarin dit wel wordt aangegeven.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Acties en uitjes. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
Er staat specifiek in de voorwaarden van de actie :

Gezellig samen een dag op pad met de trein? Met de persoonlijke kortingscode die u als vaste klant van NS heeft ontvangen, betaalt u slechts € 25 voor 2 dagkaarten. Hiermee reist u een hele dag in de Voordeeluren samen door heel Nederland

De voordeeluren zijn in juli en augustus de hele dag geldig.

Maar ik begrijp uit jouw antwoord dat de dagkaarten helemaal niet geldig zijn in juli en augustus ?
Dat staat er namelijk nu.
Reputatie 4
Badge

De voordeeluren zijn in juli en augustus de hele dag geldig.

Wel volgens de definitie in de Productvoorwaarden Voordeelurenabonnement. Maar weer niet perse volgens http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen/samenreiskorting.html

De voordeeluren zijn van maandag t/m vrijdag na 9.00 uur, in de weekenden en op feestdagen de hele dag PUNT
In de vakantiemaanden juli en augustus en de week tussen kerst en oud en nieuw reist u ook de hele dag met 40% korting.

De PUNT sluit de definitie van Voordeeluren af en vervolgens komt er een uitbreiding van de kortingsperiode voor het product samenreiskorting.

Bericht gewijzigd omdat ik zelf inmiddels ook de voorwaarden voordeelurenabonnement erbij gepakt had. De hieronder gequote zin slaat op de definitie op de samenreiskortingspagina en niet op macca's post
Wordt deze ietwat gemene formulering in de productvoorwaarden van het voordeelurenabonnement ook toegepast?

In de voorwaarden van het voordeelurenabonnement staat de volgende definitie van voordeeluren:
Voordeeluren:
De periode van maandag tot en met vrijdag tussen 00.00 uur en 04.00 uur en tussen 09.00 uur en 24.00 uur en de hele dag op zaterdag en zondag, in juli en augustus, in de periode van Eerste Kerstdag tot en met Nieuwjaarsdag, op Goede Vrijdag, 2e Paasdag, Koninginnedag, Hemelvaartsdag, Tweede Pinksterdag en Bevrijdingsdag in een jaar met een jaartal dat eindigt met het cijfer 0 of 5. Dit alles tenzij NS minstens drie maanden voor uw reisdatum op ns.nl/voorwaarden andere tijden en/of dagen aangeeft.
Het is allemaal weer heel onduidelijk geformuleerd. Blijkbaar leest niemand van NS de teksten na die worden klaargezet voor de website of begrijpt niemand wat voordeeluren nu precies zijn.

Slordig .
Bij de dagkaarten voor vaste klanten wordt uitsluitend in de (wervende) productbeschrijving gesproken over voordeeluren. Ik vermoed dat die tekst is verzorgd door de marketingafdeling, terwijl de voorwaarden worden geformuleerd door een andere afdeling van NS (die onderling blijkbaar niet of gebrekkig communiceren). Dan krijg je dit soort verwarrende teksten.
Als Inge dan als slagroom op de taart vervolgens hierboven beweert dat de dagkaarten in juli en augustus niet geldig zijn, is de verwarring compleet...
Ja de moderators zijn net zo slordig met hun verkeerd geformuleerde zinnen of woorden.
Gewoon even je reactie nalezen op zulke fouten en je voorkomt ze.
Een vriendelijk verzoek om dit onzorgvuldige antwoord van Inge NS te corrigeren en ook een vriendelijk verzoek aan de moderators om hun zinnen eens na te lezen.

BV ook dit topic https://forum.ns.nl/acties-uitjes-10/meereiskaart-ns-dagkaart-15605
Jammer dat mijn berichten blijkbaar niet gelezen worden en het onduidelijke antwoord met de fout erin blijft staan.
Ik heb de reactie van Inge aangepast. Dit betreft een typefout, hetgeen kan gebeuren. Excuses voor de verwarring. Macca, ik wil je vragen iets meer begrip te tonen.

Eerder vandaag heb ik een verzoek uitgezet goed te kijken naar het gebruik van de termen Voordeeluren en Daluren op onze websites. De link die Tochjo noemt, heb ik aan dit signaal toegevoegd. Bedankt daarvoor.
Ik wil je vriendelijk vragen meer begrip te tonen voor klanten die een fout melden en vervolgens dagenlang geen reactie krijgen, noch van Inge noch van iemand anders terwijl het topic wel als beantwoord wordt gemarkeerd.

En die typefouten komen wel heel vaak voor bij jullie, gewoon even de reactie nalezen lijkt me niet overbodig.

Het is ook niet de eerste keer dat dit gebeurt en er is al meerdere keren op gewezen.
Het staat uitermate slordig en het is onduidelijk.

Reageer