beantwoord

Routekeuze voor een groepsretour

• 14 januari 2017
  • 13 reacties
  • 312 Bekeken

Ik wil met een groepsretour van Zwolle naar Breda. Dan kan ik in Zwolle de IJssellijn nemen via Nijmegen naar Breda. Maar ik kan ook Zwolle-utrecht- Breda doen, of Zwolle- Rotterdam en dan de IC direct naar Breda.mag dat?
En mag ik ook Zwolle-Deventer-Apeldoorn (om met een groepslid verder te reizen) en dan via Utrecht of Rotterdam naar breda?
icon

Beste antwoord door Anonymous 14 januari 2017, 21:26

U dient het advies van de reisplanner te volgen.
Bekijk origineel

13 reacties

U dient het advies van de reisplanner te volgen.
Reputatie 3
U hoeft niet om te reizen om een groesplid op te halen. Ook al begint de een in Den Helder en de ander in Maastricht, als u allemaal als eindbestemming Rotterdam hebt maakt dat niet uit. Verder gewoon de reisplanner volgen inderdaad. Zwolle - Utrecht mag overigens wel gewoon, hoor.
Reputatie 7
Badge +4
Zwolle-Breda via Rotterdam mag echter niet, ook niet met de Intercity Direct.
Zwolle-Breda via Rotterdam mag echter niet, ook niet met de Intercity Direct.[/quote]

De reisplanner geeft deze route overigens wel, eens per uur. Daarna de route via de IJsellijn. Gast dus om en om.
U hoeft niet om te reizen om een groesplid op te halen. Ook al begint de een in Den Helder en de ander in Maastricht, als u allemaal als eindbestemming Rotterdam hebt maakt dat niet uit. Verder gewoon de reisplanner volgen inderdaad. Zwolle - Utrecht mag overigens wel gewoon, hoor.

Dat weet ik wel, maar het is natuurlijk wel gezellig om al in Apeldoorn mekaar te treffen en dan al 3 kwartier naar Utrecht te kletsen.
Reputatie 7
Badge +4
De reisplanner geeft deze route overigens wel, eens per uur. Daarna de route via de IJsellijn. Gast dus om en om.

@ Zaanspoor: De route over de IJssellijn is een geldige route en verder Utrecht- Den Bosch -Breda. De trein gaat vanaf Zwolle richting Rotterdam maar de route is niet via Rotterdam. Dat is niet hetzelfde. Waar ziet u deze reis vanaf Zwolle naar Breda via Rotterdam aangegeven?

Van Zwolle naar Breda via Apeldoorn is ongetwijfeld wel gezellig, maar u heeft hetzelfde probleem.
Ha Thom,

De NS reisplanner geeft voor Zwolle- Breda twe opties die beide om .50 en .20 uit Zwolle vertrekken. De ene via de IJsellijn, de andere via Rdam en dan de IC direct. Via Rdam is een paar minuten korter.
Je reist dan zowel in de richting als via Rdam in mijn beleving tenminste.
Vroeger mocht je bij alternatieve trajecten kiezen voor de goedkoopste, de snelste of die met de minste overstappen. Nu moet je blijkbaar de reisplanner volgen. Ik reisde vaak Arnhem Utrecht met een kaartje Arnhem Amersfoort. Dat mocht via Utrecht omdat die route sneller was dan rechtstreeks naar Afrt via de kippenlijn.
Kun je die grap nog steeds uithalen?
Reputatie 7
Badge +4

Kun jij concreet aangeven waar je de verbinding Zwolle-Breda via Rotterdam ziet binnen de reisplanner? Het patroon uit de twee afbeeldingen herhaalt zich zo te zien de hele week.
Graag met tijd en datum, mogelijk kijk ik er overheen maar ik zie die verbinding niet.

Je kunt heel eenvoudig zien of de grap nog opgaat, door de reis in te geven in de reisplanner. Dan weet je of je de Kippenlijn nog mag nemen.

Of je het leuk vindt of niet, de reisplanner is geldend. Als er alternatieve trajecten zijn, dan worden die vermeld.

Maar graag eerst een antwoord op mijn eerste vraag.
Reputatie 6
Badge +1
Ha Thom,

De NS reisplanner geeft voor Zwolle- Breda twe opties die beide om .50 en .20 uit Zwolle vertrekken. De ene via de IJsellijn, de andere via Rdam en dan de IC direct. Via Rdam is een paar minuten korter.
Je reist dan zowel in de richting als via Rdam in mijn beleving tenminste.
Vroeger mocht je bij alternatieve trajecten kiezen voor de goedkoopste, de snelste of die met de minste overstappen. Nu moet je blijkbaar de reisplanner volgen. Ik reisde vaak Arnhem Utrecht met een kaartje Arnhem Amersfoort. Dat mocht via Utrecht omdat die route sneller was dan rechtstreeks naar Afrt via de kippenlijn.
Kun je die grap nog steeds uithalen?

Op Arnhem-Amersfoort is sprake van een bijzondere situatie: voor één van beide reisopties reist u met twee vervoerders. Als u via Utrecht reist, betaalt u ook voor Arnhem-Utrecht-Amersfoort (dat was vóór de invoering van de OV chipkaart niet zo). Reist u met de Valleilijn, dan weet het systeem dat doordat u in Ede uit- en weer incheckt. De reis Arnhem-Amersfoort is in dat geval goedkoper.
Ha Thom,

Weet niet welke routeplanner je gebruikt maar de mijne geeft het volgende aan

Ik ga om 11:50 van Zwolle naar Breda en kom om 14:04 aan. Bekijk mijn reis op:
http://tinyurl.com/glvogvc
Ik kan er dus niets anders van maken dan dat je 2 keuzes hebt voor deze reis en dat je dus een trein hebt in de richting van Rdam en een trein die via Rdam rijdt want daar moet ik overstappen.

Overigens geeft de planner voor Arnhem/Afoort ook 2 keuzes± via Ut of via Ede en dan de Valleilijn. Die route is 4 minuten korter en 4,48 euro goedkoper dan de rit via UT. Moet dan denk ik wel een papieren kaartje kopen andecheck ik in UT voor teveel geld uit. Overigens maak ikdeze reis niet meer, vroeger regelmatig en dat scheelde me als arme student veel geld.

zie de link naar de routeplanner

Ik ga om 12:01 van Arnhem Centraal naar Amersfoort en kom om 13:01 aan. Bekijk mijn reis op:
http://tinyurl.com/jauj96q

hartelijke groet
Reputatie 7
Badge +4
Bij 25 januari staat hij inderdaad, ook in de normale reisplanner, terwijl hij verder staat zo ik het beschreef. Grappig en merkwaardig. Ik heb hier ook geen verklaring voor waarom het afwijkt. Even puzzelen, mogelijk is er iemand die weet hoe dit kan en of er verder ook dagen zijn waarop dit geldt.

Ik ben wel benieuwd.
Reputatie 3
Zou dit niet kunnen zijn omdat de werkzaamheden te Rotterdam vanaf maandag 23 januari voorbij zijn?
Reputatie 7
Badge +4
Zou inderdaad kunnen, het lijkt plausibel.

Reageer