beantwoord

Seizoensretour overdraagbaar?

• 29 maart 2019
  • 17 reacties
  • 556 Bekeken

Ik kan komend weekend nog gebruikmaken van mijn seizoensretour (33 euro voor drie dagretours). Nu ben ik door de griep geveld en vraag me af of ik iemand anders van dit retour gebruik kan laten maken.
Ik weet niet meer of ik, als ik de datum invoer, in een volgend scherm nog de gelegenheid heb om een andere naam in te voeren dan die van mijzelf.
Dank voor de reactie!
icon

Beste antwoord door Momo 30 maart 2019, 12:53

Wat de actie betreft (@MFreeze), die zou toch nauwelijks nog zin hebben als je maanden van tevoren de data al vast moet leggen? Daar zouden er niet veel van verkocht worden. En zo goedkoop is het nou ook weer niet; je moet toch al minstens anderhalf uur treinen wil je er voordeel bij hebben (t.o.v. een voordeelurenkaart).

Alleen de naam moet je van tevoren opgeven, reisdatum en reistraject kies ze later.

En zo goedkoop is het wel, 11 euro voor een dagretour is nog goedkoper dan actiekaartjes verkocht via bv AH en Kruidvat. De huidige actieretours zijn wel iets duurder, nu is het 37 euro, maar dat is nog steeds erg goedkoop.
https://www.ns.nl/uitgelicht/acties/seizoensretour.html
Bekijk origineel

17 reacties

Wat jammer dat je zelf niet gebruik kunt maken van je seizoensretour.

Het seizoensretour is persoonsgebonden en dus niet overdraagbaar. Hopelijk kan je er nog op een ander moment gebruik van maken.
Reputatie 5
Volgens mij kan dat seizoensretoer alleen dit weekend nog gebruikt worden.
Badge +3
En waarom zou dat persoonlijk zijn @Rizana NS ?

Je moet toch pas bij verzilveren een NAAM en reisdatum invullen ergens (standaard e-ticket procedure), en dan 100% korting omdat je een juiste kortingscode hebt?

Of werkt dat anders dan bij een Seizoensretour? In dat geval heb ik iemand teleurgesteld door een (eenmalig geldige) code te geven voor een ticket...

Heb daar verder niets over gehoord, dus dat werkt.
Reputatie 7
Badge +3
Zie de bestelpagina. Je geeft één keer een naam op en kan vervolgens drie keer op je persoonlijke pagina de tickets downloaden.
Badge +3
Zie de bestelpagina. Je geeft één keer een naam op en kan vervolgens drie keer op je persoonlijke pagina de tickets downloaden.
Ik zie het nu. Datum te bepalen maar voor één persoon dus. Bummer dus voor @HamletStudio als het zo moet....

Ik vind daar wel iets van.. Vooruit betalen, niet kunnen gebruiken (nee, alleen geldig voor jouzelf!) en dan niet kunnen overdragen zoals bij de meeste andere normale 'verzilveren op datum en naam' tickets...

Benieuwd wat de NS gaan zeggen.. Er is immers betaald voor een ticket/vervoersbewijs, en of jijzelf of iemand anders dat dat gaat gebruiken zou bijzonder weinig uit moeten maken.

Wel verzilveren op de juiste naam natuurlijk!
Reputatie 7
Badge +3
Mwah, ik moet zeggen dat ik de voorwaarden van dit product nog wel vrij soepel vind. Je kunt de data gewoon later bepalen. Als je dan besluit om in het laatst geldige weekend te reizen, dan neem je het risico dat als je toch onverhoopt niet kunt, er geen mogelijkheid is om er alsnog gebruik van te maken. En daar is de prijs dan ook naar.
Badge +3
Met je eens. Heb mijn reactie nog wat aangevuld/aangepast.
Reputatie 7
Badge +3

Zie de bestelpagina. Je geeft één keer een naam op en kan vervolgens drie keer op je persoonlijke pagina de tickets downloaden.Ik zie het nu. Datum te bepalen maar voor één persoon dus. Bummer dus voor @HamletStudio als het zo moet....

Ik vind daar wel iets van.. Vooruit betalen, niet kunnen gebruiken (nee, alleen geldig voor jouzelf!) en dan niet kunnen overdragen zoals bij de meeste andere normale 'verzilveren op datum en naam' tickets...

Benieuwd wat de NS gaan zeggen.. Er is immers betaald voor een ticket/vervoersbewijs, en of jijzelf of iemand anders dat dat gaat gebruiken zou bijzonder weinig uit moeten maken.

Wel verzilveren op de juiste naam natuurlijk!

De prijs is dermate laag dat je daarvoor geen drie retourtjes kunt verwachten waarvan je er vervolgens twee kunt doorverkopen. De inkomstenderving zou voor NS dan wel erg groot worden. Over of het commercieel een zinnige aanbieding doe ik geen uitspraak.
Klopt, wanneer je de ticket gaat verzilveren kun je zelf uitkiezen wiens gegevens je gebruikt. Ik denk dat mijn collega Rizana NS het had over wanneer een e-ticket al is verzilverd! Dan mag alleen díe persoon reizen met het e-ticket.
Reputatie 7
Badge +3

De prijs is dermate laag dat je daarvoor geen drie retourtjes kunt verwachten waarvan je er vervolgens twee kunt doorverkopen. De inkomstenderving zou voor NS dan wel erg groot worden. Over of het commercieel een zinnige aanbieding doe ik geen uitspraak.

Als dat wel zou kunnen dan zou iemand daar heel handig gebruik van kunnen maken en net als voorheen bij de groepsretour die massaal via Facebook kunnen verhandelen.
Dank voor alle reacties!
Ik heb wel wat losgemaakt, merk ik.

Rizana_NS heeft mijn bericht niet goed gelezen blijkbaar, vandaar haar suggestie om het ticket op een andere datum te gebruiken; die is er namelijk niet meer, buiten dit weekend. Dat was juist mijn probleem.

Wat de actie betreft (@MFreeze), die zou toch nauwelijks nog zin hebben als je maanden van tevoren de data al vast moet leggen? Daar zouden er niet veel van verkocht worden. En zo goedkoop is het nou ook weer niet; je moet toch al minstens anderhalf uur treinen wil je er voordeel bij hebben (t.o.v. een voordeelurenkaart).

Volgens Emma_NS voer je dus wel een naam in nadat je besloten hebt een ticket te verzilveren. Misschien dat ik er voor morgen nog iemand blij mee kan maken!

De moraal van het verhaal: NS moet meer duidelijkheid geven in het woud van acties dat ze over ons uitstrooien.

Met dank aan allen!
Reputatie 7
Badge +3
Klopt, wanneer je de ticket gaat verzilveren kun je zelf uitkiezen wiens gegevens je gebruikt. Ik denk dat mijn collega Rizana NS het had over wanneer een e-ticket al is verzilverd! Dan mag alleen díe persoon reizen met het e-ticket.
Weet je zeker dat dit ook zo is bij het seizoensretour? Voor zover ik kan zien moeten echt alle drie de tickets door dezelfde persoon gebruikt worden.
Reputatie 7
Badge +3

Alleen de naam moet je van tevoren opgeven, reisdatum en reistraject kies ze later.

En zo goedkoop is het wel, 11 euro voor een dagretour is nog goedkoper dan actiekaartjes verkocht via bv AH en Kruidvat. De huidige actieretours zijn wel iets duurder, nu is het 37 euro, maar dat is nog steeds erg goedkoop.
https://www.ns.nl/uitgelicht/acties/seizoensretour.html
Laatste informatie van mijn kant:

Ik wilde het ticket verzilveren voor een buurman die er morgen gebruik van kan maken, maar toen ik dat wilde doen, bleek dat ik alleen een datum en een traject kan kiezen, DUS GEEN NAAM!
MrFreeze heeft dus gelijk, maar Emma_NS zit er toch naast.

@Momo: ik doelde niet op een vergelijking met andere aanbiedingen, maar op het feit dat je dit soort tickets alleen gebruikt als je echt een dag op reis gaat met NS, niet voor korte ritten. Ik heb er in november 36 euro voor betaald, dus 12 euro per retour. Ik gebruik die alleen voor een rit van twee uur die ik met NS af en toe maak (naar Maastricht). Voor alle andere ritten is mijn Voordeelurenkaart voldoende of voordeliger. Maar ik heb dan ook het geluk in het midden van het land te wonen.

Al met al blijft mijn moraal overeind: NS heeft de zaken zo ingewikkeld gemaakt dat we een forum nodig hebben om eruit te komen!
Mijn excuses, in mijn reactie sprak ik over het grote gros van onze actieproducten. Bij het Seizoensretour dien je enkel nog de data en het traject te kiezen.

Fijn dat jullie elkaar onderling helpen!
Reputatie 7
Badge +3
Emma,
niet enkel de data, ook het traject kies je later.

De datum 30-09-2019 is van de seizoensretour die nu te koop is.
Reputatie 7
Badge +3
@HamletStudio jij hebt dan het geluk dat je in het midden van het land woont. Maar voor veel anderen is zo'n seizoensretour of andere aanbiedingen in veel gevallen goedkoper dan reizen met 40% korting. Met een Voordeelurenkaart oude stijl heb je bovendien ook nog korting in de middagspits, dat is niet zo met een nieuwe Dal Voordeel of in mijn geval 40% korting buiten traject met Traject vrij.

Wil ik van Leiden naar bv Amsterdam dan is een retour met 40% korting al €12. Reis ik verder, dan zit ik al snel aan €20 of meer.
En voor mensen die geen abonnement hebben scheelt het nog meer.Het is ook niet voor niets dat de AH en Kruidvat actiekaartjes zo gewild zijn.

Reageer