beantwoord

seizoensretour overdraagbaar op gezinsleden?

Ik heb zojuist een seizoensretour uitgeprint, maar mijn dochter zou er graag op willen reizen - en dat komt ook mij beter uit. Op het zojuist afgedrukte ticket staan nu echter wel mijn gegevens. Kan zij er op reizen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 2 september 2018, 10:13

Nee. Het is niet mogelijk de gegevens op een al afgedrukt e-ticket nog te wijzigen. Zou u de gegevens nog kunnen wijzigen, dan zouden er twee mensen kunnen reizen voor de prijs van één: u en uw dochter. NS kan namelijk (nog) niet een al afgedrukt ticket ongeldig maken. Vanzelfsprekend kan uw dochter niet reizen met een e-ticket waar uw gegevens op staan. Dan zou u uw ticket een groot aantal keer kunnen afdrukken en een veelvoud aan mensen kunnen laten reizen voor de prijs van één.

U zou hoogstens nog direct contact kunnen opnemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is u tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Nee. Het is niet mogelijk de gegevens op een al afgedrukt e-ticket nog te wijzigen. Zou u de gegevens nog kunnen wijzigen, dan zouden er twee mensen kunnen reizen voor de prijs van één: u en uw dochter. NS kan namelijk (nog) niet een al afgedrukt ticket ongeldig maken. Vanzelfsprekend kan uw dochter niet reizen met een e-ticket waar uw gegevens op staan. Dan zou u uw ticket een groot aantal keer kunnen afdrukken en een veelvoud aan mensen kunnen laten reizen voor de prijs van één.

U zou hoogstens nog direct contact kunnen opnemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is u tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Reputatie 6
Badge +1
Helaas kun je tegenwoordig alleen nog een seizoensretour bestellen die alleen geldig is voor 1 en dezelfde persoon. Voorheen kon je iedere naam invullen, nu wordt automatisch de naam van de besteller ingevuld en kan alleen de besteller op het seizoensretour reizen. Een familielid of iemand anders kan dus niet op jouw seizoensretour reizen. Daarbij kunnen al verzilverde tickets niet meer gewijzigd worden. Geen ander naam, geen andere route, geen andere datum.
Beste Tochjo en MoDe, hartelijk dank voor de informatieve reacties. Ik heb nog gebeld naar 030-751 51 55, maar inderdaad was er geen coulance helaas.

Reageer