beantwoord

Seizoensretour printen of digitaal?


In de mail van het seizoensretour staat "Het treinkaartje dient uitgeprint te worden op a4 formaat of dient geladen te zijn op je mobiel voor vertrek.", maar op het kaartje zelf staat "Het kan in geen geval worden aangeboden op een andere drager (elektronisch, scherm enz.)."

Mag je het kaartje nou wel of niet op je telefoon laten zien?
icon

Beste antwoord door Slidestops 19 mei 2017, 20:45

Je kiest bij bestellen om óf het ticket zelf te printen, óf de ticket in je app te laten verschijnen.

Zodra je kiest voor printen, mag dát ticket niet op de telefoon getoond worden, maar dient het ook echt, jawel, geprint te worden. 🙂
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Je kiest bij bestellen om óf het ticket zelf te printen, óf de ticket in je app te laten verschijnen.

Zodra je kiest voor printen, mag dát ticket niet op de telefoon getoond worden, maar dient het ook echt, jawel, geprint te worden. 🙂
http://www.ns.nl/reisinformatie/ns-op-uw-mobiel/mobiele-tickets.html
Reputatie 7
Badge +4
Het mag ook op je mobiel.

Ah, nu is het helder. In de mail die ik na aankoop kreeg, stond niks over een app, vandaar de onduidelijkheid. Die app heb ik, maar de optie 'laden in de app' kreeg ik niet.
Reputatie 7
Badge +4
Die optie heeft u wel als u de app NSXtra heeft. U opent dan de mail van NS op uw mobiel en dan plaatst het programma het kaartje op uw smartphone. Deze app is voorwaarde als u met een kaartje op uw mobiel wilt reizen.
Ik heb die app en ik heb de mail op mijn telefoon geopend, maar ik krijg alleen de optie printen.
Ik vermoed dat dit komt omdat je al hebt gekozen voor de geprinte versie. Op de link die Nooduitgang stuurt zie je dit ook duidelijk weergegeven. Ik wil je daarom adviseren om het ticket wél te printen.

Reageer